Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 det har seg sånn at min prins går i bhg og her om dagen fikk jeg vite at han hadde vært alene på et rom med en gutt og at han da hadde sagt til gutten tiss i rumpa dette fikk jeg vite av en ansatt at han gutten hadde sagt dette til sim mor som igjen hadde sagt til barnehagen og da fikk jeg vite det gjennom frøken i bhg men det er jo kun gutten på 5 som vet om det for de i barnehagen vet ikke noe om denne episoden for de var ikke der da han skulle ha sagt det. så fikk jo seff høre det nå at han sa det og at de ble sjokerte og bekymret. jeg spurte min sønn om han sagt det men han sa 5 ganger NEI ..den barnehagen er dritt det er alltid noen om får gjennomgå og alltid skall de finne på feil hos noen av ungene og nå er det vår tur vist. nå vart han urolig osv..osv...alltid klager de omen så passer de hellr ikke på ungene som de skall. hadde de gjort det hadde de vist hva som ble sagt eller gjort. synes dere at det er bekymringsfult og at jeg må ta det på allvor at de sa at han hadde sagt det? selv om han sier at han ikke hart sagt det. for han andre gutten kanskje bare finner på det unger er unger--- jeg føler meg dritt fordi vi vet at vi har en fin gutt som er snill og rolig men alikelve så skal vi gjennomgå dette. før så var det en venninne av meg som ble beskyldt og nå er det vår tur. jeg skjlnner jo at unger i 4 års alder ikke skal lære seg om sex riktig ennå men når han sier at han ikke har sagt det da må jeg tru på han .så jeg vet ikke helt hva bhg vil med dette helt men er så sint og lei meg ..men hva hadde dere tenkt/ gjort? tusen takk om dere svarer det setter jeg pris på. ville bare få ut litt frustrasjon. som jeg tidligere nevnte er den bhg dritt frøkner som doper seg osv....vet..heeelt sykt så egentlig vil jeg bare få han ut derfra så fort jeg kan. men er avhengig av ny bhg plass først. men hadde dere snakket m dem i bhg eller bare latt det være?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Dette klarte jeg rett og slett ikke å få fatt i tråden i i det hele tatt.... Men om poenget er at gutten din har / ikke har sagt tiss i rumpa til en annen gutt, så synes jeg kanskje at det hele er for en bagatell å regne.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 hm, vanskelig situasjon, jeg hadde ringt barnehagesjefen i kommunen, og fortalt hvordan du opplever den barnehagen, og si at du krever og få ny plass i en ny bhg så fort som mulig. jeg jobber selv i barnehage og for meg er det vigtig at foreldre og barn føler seg trygge i bhg.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Hæ? Leste du en så alvorlig situasjon ut av HI? Jeg synes det virker helt bagatellmessig og at HI lager storm i vannglass. Men så klarte jeg ikke helt å tyde alt som sto der heller...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd. Du kan ikke prøve å forklare en gang til? Bruk gjerne punktum litt mer aktivt.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 sikkert meg du sikkter til, om foreldre er redde og beskymret for barna sine har de rett til og reagere. uansett hvor liten bagatell det er. trygghet er veldig viktig, vanskelig og tyde HI enig der... skjønnte litt, fikk også frem at de opfatter bhg veldig negativ, at de prøver og finne feil osv, veldig mange føler at bhg angriper de, vist du skjønner... ikke alltid lett og jobbe der.. hehe
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 HI her... altså for å gjøre en lang historie kort så fikk jeg vite at gutten min hadde sagt tiss i rumpa til en annen gutt og dette tok de veldig allvorlig og ble bekymret for han og hvorfor han sier sånn.de sa at de selv fikk sjokk når de hørte av mammaen til han andre gutten si det at min sønn hadde sagt det til hennes sønn altså tiss i rumpa... men når min gutt sier at han ikke har sagt det hva gjør jeg da? som nevnt tidligere den bhg er dritt og føler at vi bli hakket på heeele tiden . jeg tenkte også som så at unger sier mye rart o at jeg ikke skulle ta dette så allvorlig men når de sier at det er bekymringsfult hva gjør man da? føler at de tråkker på oss hele tiden uansett. først var det for at han ikke satt stille lenge av gangen og så var det mye annet og så dette her..gud man blir frustrert. jeg tekte ringe kommunen og høre om en annen bhg.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Hvis du skriver denne historien på nytt og bruker følgende: Komma, punktum, mellomrom, avsnitt og stor bokstav, så får du sikkert mer hjelp. Etter hva jeg klarte å tyde ut av dette her, så lager du storm i vannglass. Barn i den alderen er veldig opptatt av ord som tiss og rumpe, og syntes sikkert det var hysterisk morsomt å si det mens de tullet seg.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Sa han bare "tiss i rumpa"? Jeg skjønner at barnehagen vil reagere i tilfelle det kan være snakk om seksuelt misbruk eller noe sånt. Men de trenger jo ikke å gå helt over styr heller. Først må de jo snakke med dere om hvor han kan ha fått noe sånt fra. Dessuten er det jo ikke sikkert han sa det. Han var alene med han andre gutten, og han kan jo ha hørt feil. Men uavhengig av denne situasjonen, skal man jo føle seg komfortabel med den barnehagen man har barna sine i. Kommunikasjon er kjempeviktig. Og hvis dere har flere negative erfaringer, vil jeg nok skrive under på forslaget om å forsøke å bytte.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #11 Skrevet 26. august 2008 Dette var ikke godt å forstå. Du er nok ikke den skarpeste kniven i skuffen. Hvis du ønsker hjelp eller råd på nettet bør du øve noen år på skriving først. Skriv heller kort og konsist f.eks. Bør jeg reagere på at mitt barn sier: "Tiss i rumpa" til et annet barn i barnehagen? Svaret er nei.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 Med kommaer, punktumer og avsnitt så kanskje noen gidder å lese lenger enn meg. Klarer du å luke ut skrivefeil og, så hjelper det godt.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #13 Skrevet 26. august 2008 HI her..til dere som svarte onklig som voksne mennesker takk . til dere andre som hakker og ber om at jeg bruker komma....punktum...osv...og at jeg burde gjøre det ene og det andre sier jeg ingenting til fordi jeg var ute ettr et svar ikke etter at dere skulle hakke enda mere, for det har jeg fått nok av. og ja jeg kan skrive onklig men orker det ikke nå er sliten .men rart at mange skjønner hva jeg skriver men ikke dere andre? dere er bare giddesløse, enkelt og greit!!!!!! nei det er ikke snakk om noe seksuellt missbruk her er du gal. kun det at han hadde sagt tiss i rumpa til han andre gutten. men trur ikke jeg orker diskutere dette fordi det eneste (nesten) jeg får er teite svar og det er ikke det jeg ville:)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #14 Skrevet 26. august 2008 Ville antagelig prøvd å tenke litt mindre som en hormonell 13 åring. Barnehagen er ikke ute etter deg fordi om de tar opp ting som ikke er 100% positive, det er jobben deres å gjøre det. Takler du det så dårlig som dette, så er du utrolig umoden. Den "tiss i rumpa" kommentaren ville jeg tatt med knusende ro. Barn tøyser med ord, og for en fireåring er "tiss og bæsj og rumpe" klassikere. At han har satt dem i en kombinasjon som for voksne er seksuell, er nok rimelig tilfeldig.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #15 Skrevet 26. august 2008 Utrolig morsomt at du kaller andre late fordi de ikke orker å lese det dårlige språket ditt.... I hvert fall når du samtidig sier at du ikke gidder å skrive skikkelig. Forstår godt hva du skriver, men har problemer med å ta deg seriøst når du skriver så dårlig. Du fremstår rett og slett som utrolig resurssvak, og det får meg til å tenke mitt i forhold til barnehagen som "trakasserer" deg.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #16 Skrevet 26. august 2008 nei jeg takler egentlig det bra synes jeg, hadde du vist åssen bhg det er hadde du skjønt hva jeg sier. Og jo de er ute etter å finne feil hos foreldre det har faktisk blitt anmeldt til BV ikke vi men mange av de som har barna i den bhg. og de som jobber der går på dop også. Så, er jeg fortsat umoden eller? jeg er mere voksen enn noen av mange andre 30 åringer som jeg kjenner skal jeg si deg. og seff reagerer bhg men de gjør jo ikke annet enn reagerer og hakker. Jeg vet at lille gutten min kan si mye rart men å bli beskyldt for det også?når han har sagt at han ikke har sagt dt
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #17 Skrevet 26. august 2008 Når du sier at de hakker på deg fordi de sier at barnet ditt er reservert, så ja. Barnehagen har en viss opplysningsplikt, og du har KRAV på å vite slike ting. Om de går på dop eller ikke, og om de melder folk til barnevernet på morro vet jeg fint lite om. Om det stemmer er du likvel umoden som ikke klager. En fireåring husker vel ikke alt de har sagt, tipper de tok det opp med deg pga. (over)reaksjonen til den andre moren. Du overreagerer tydeligvis veldig på det meste når du mener de er ute etter deg fordi de sier at gutten din er stille. Umoden? Ja det virker det absolutt som du er, språket ditt er på tidlig barneskolenivå.
Mrs. Bouquet Skrevet 26. august 2008 #18 Skrevet 26. august 2008 Om han hadde innrømmet å ha sagt " tiss i rumpa", hva ville du gjort med det?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #19 Skrevet 26. august 2008 Hvordan kan du vite at de doper seg? Synes det høres veldig merkelig ut, må jeg si!! Som du selv sier: "Barn er barn", og da kan det godt hende at sønnen din har sagt dette, men ikke vil innrømme det. Ikke første gang et barn ljuger akkurat;) Men synes ikke du skal bry deg så mye om dette! Hvis du ikke er fornøyd med barnehagen, så klag et annet sted enn her, for klaging her hjelper deg nemlig lite. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #20 Skrevet 26. august 2008 HI her. MÅ le av dere som føler et gruppetrykk her som nesten MÅÅÅ skrive det samme som alle andre.( tydeligvis for å bli populære) at jeg er ditt og datt osv..Har da ikke nevnt at gutten min er stille?? hvor får dere det fra? fantiserer gjør dere og danner dere et bilde utifra hva andre skriver. men hadde dere giddet å lese litt mere hadde dere skjønt nok hvor jeg vil hen. men nå er det natta her haha må le jeg ass. så får dere krangle videre men det gidder ikke jeg. de som krangler o kverullerer sliter veldig tru meg!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #21 Skrevet 26. august 2008 Hva jeg ville gjort med det? det er jo det jeg spør dere om dah:) vil ha råd ikke fordi jeg er umoden men fordi vil gjerne ha andres meninger. Vet at det er to som jobber der som doper seg. er da ute av og til på fest (2 ggr i året) og har venninne som er ærlige og forteller meg ting og tang så derfor vet jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #22 Skrevet 26. august 2008 onklig? Hva er det? Er det ordentlig du mener?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #23 Skrevet 26. august 2008 Og sladder bør man alltid stole på...? Hva folk gjør på fritiden bryr meg fint lite, regner med at de ikke er dopa på jobb?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #24 Skrevet 26. august 2008 Sladder?? jeg trur at du burde passe litt på hva du sier. jeg vet og dte er det viktigste:)
Mrs. Bouquet Skrevet 26. august 2008 #25 Skrevet 26. august 2008 Jeg syns du legger for mye vekt på om sønnen din har sagt det eller ikke. Syns faktisk ikke det har noe å bety. Blir ikke overrasket over om mitt eget barn skulle komme til å si det i 4-årsalderen, og hadde ikke gjort noe mer med det enn å forsikre barnehagen om at jeg ikke har noen misstanke til at det foregår noe skummelt hjemme hos oss, og at tiss- fis-rumpensnakk ikke blir godtatt om vi hører det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå