Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg personlig drikker ikke noe særlig, det roet seg etter at jeg fikk meg familie. men jo så klart, kan godt hende at jeg drakk litt før jeg fikk positiv graviditets test, men jeg mener man er litt unnskylt da jeg. man veit jo ikke at man er gravd enda! men tror faktisk ikke jeg har drukket noe i det hele tatt enne gangen, for jeg har ikke drukket på et halvt år værtfall....

og til deg som skrev at man reagerer forrskjellig og at en ting som kan skade meg ikke skader deg....ehhh, følg med litt a...alle veit at generelt så er det skadelig for fosteret med alkohol og sånt....uansett om det er deg eller meg!!! hvorfor i det hele tatt ta sjansen å utsette barnet for noe sånt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er litt sen i oppfattelsen her nå, men er alkohol i Munkholm og Clausthaler?? Jeg har jo tatt med noen Munkholm i sommer, i den tro at det er alkoholfritt...???

Skrevet

He he he Ja, det kalles alkoholfritt siden det er under gudhvethvorlite%. Det er i alle fall så lite at staten anser det som alkoholfritt og vil ikke påvirke promillenivået i blodet. Derfor er det også helt ufarlig for oss gravide. Er omtrent like skadelig å spise et kakestykke med romkrem eller en sjokolade med kirsebærlikør i.

... og Gøysaft er kreftfremkallende...

Sunn fornuft folkens! Hvor tok det veien?

Skrevet

Hehe, godt forklart "Underveis.dk"!! Melder meg på det "o, store under, hvor har fornuften tatt veien?"

Skrevet

Har forøvrig en videre kommentar til dette med at man ikke vet nedre grense for hva som er skadelig. Hvos man begynner på den tankegangen, så er det ikke grenser på hvor langt man kan dra det. En av mine favoritter er light-produkter. Hørt om aspertam?

Sakset fra wikipedia:

"De fleste mener i dag at Aspartam i moderate mengder ikke er farlig, selv om debatten fremdeles pågår."

Videre står det:

"Det anbefales også at man ikke gir drikke med kunstige søtstoffer til barn under 3 år."

Kan noen fortelle meg hva den nedre grensen her er for å være sikker på at man ikke forårsaker skade på fosteret? Det samme må jo gjelde her, synes dere ikke? At man egentlig ikke vet den nedre grensen (det debatteres jo fremdeles) og at forskjellige kvinner og foster har forskjellig toleranse?

Poenget mitt er ikke å ufarliggjøre alkoholkonsum i et svangerskap, men å beholde en viss form for saklighet i debatter som omhandler dette. Som jeg har sagt tidligere, så er jeg avholdende i mitt svanger skap, men jeg vet også at å sammenligne det å ta seg en øl med å skyte inn i en folkemengde, les: å drepe folk, er å gå langt, langt over streken!

Skrevet

Hør, hør! Er hjertens enig med deg, underveis.dk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...