Leirha Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Har hatt min dose av triste/vonde/irriterendes, men også fine opplevelser med bhg. De to kjipeste må tideles den ene bhagen, den andre meg; - Da eldste skulle fra liten avdelig til stor, klarte de kunstykke å plassere den ekstremt usikre gutten min på en avdeling hvor han ikke kjente noen. Alle andre barna ble plasert i den andre gruppen, var vel 5 barna det var snakk om. Noe som resulterte i at gutten ble enda mer usikker og klarte ikke ta farvel med meg om morgenene og gråt i flere timer. Før dette hadde bhg bare vært kos for ham. Hadde en del samtaler med bhg om det, og de så selv de hadde gjort en feil. Den verste var at de hadde satt den eneste gutten han lekte med i den andre gruppen. Resten av bhgtiden ble merket av usikkerheten hans. Bhg skulle ha oppvisning i skogen, jeg hadde ikke fått det med meg. Gutten min hadde nesktet å opptre før mammaen hans kom, og satt på en stein og hylte og grein helt til jeg kom 2 timer senere, da var det hele slutt. Dette er nå 8år siden, jeg blir stadig minnet på det Vondt i mammahjerte.
Gjest Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 HVorfor i alle dager hadde du ikke fått beskjed om det? Din feil eller bhg?? Om det var din feil; hva synes du bhg burde gjort? Utsatt det hele? Jeg har egentlig ikke noen "bæde" historier å komme med. Skjønner jeg er ganske priviligert, utrolig mye shit om barnehager her inne:-)
Leirha Skrevet 24. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2008 Nei, jeg skrev jo at det var min feil den der. Jeg hadde lest skrivet jeg fikk, men hadde glemt datoen. Men det lærte meg ei lekse kan du trygt si.
neste*gang Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Når jeg fant min 1,5 åring i en badebåt av plast uten tilsyn og den var fylt til randen av vann.. da eksploderte jeg mot barnehagen.. når han hadde hatt omgangsyka i 1 uke og var slapp men frisk igjen og de glemte å fortelle meg at de hadde akedag og jeg fikk hjem en hysterisk overtrøtt unge.. når de ikke tok kontakt med meg som den 2. part når barnefaren ringte og snakket negativt om meg og prøvde å sverte meg totalt som mor.. når de ringte meg og sa at junior deisa i gulvet fra 1,5 m høy kasse som han klatret opp på og den som sto halvmeteren fra han ikke reagerte.. han falt ned på betong. jeg har byttet barnehage!
~sjiraff~ Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Jeg gikk glipp av en foreldrekaffe engang.. De var ikke skrevet i uke eller mndplanen, men hang lapp i bhg noen dager i forveien. Samboer som hadde hentet og levert noen dager, og han hadde glemt å si ifra... ( Selvfølgelig ikke bhg sin feil, men kjipt for både meg og jenta mi som ventet på meg blant alle de andre foreldrene. Ellers har vi en bra barnehage. Ikke mye dårlig å si om den )
Gjest Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 OI, sorry, leste ikke godt nok. Uff, typisk vondtformamma-opplevelse....
iznogood Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Barnehagen til mellomsten har vært knallbra hele veien, men etter sommerferien har de gjort en del endringer som ikke har gitt noe supert resultat. Jeg kom for å hente og småen var ute sammen med de andre barna og spiste frukt. Av alle ting hadde han på seg fult regnsett med fleecefor (alle andre var i sommeklær som han også hadde på under) Strålende sol og 25 grader. Jeg tar ham inn i garderoben for å skifte og han er våt av urin fra haken og til tåspissene. Sa du ikke i fra at du måtte på do, spurte jeg? Jo, men ingen av de voksne hørte på meg - de bare pratet seg i mellom. (guttungen er dønn ærlig av seg!) Så går jeg ut for å hente matboksen. Den er urørt. Har han ikke spist noe i dag, spurte jeg? Nei, han ville ikke ha noe, svarte den unge assistenmannen meget fort mens han så ned og til høyre. My ass han ikke ville ha det - de hadde ikke en gang tatt ut frukten hans - og barnet var ihjelsulten. Da ble jeg sur!
Frustrert 5.gangs Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Vi ble ringt etter en dag og pappan møtte vår sønn og 2 voksne fra barnehagen hos fastlegen. Han blødde fra munnen og hadde et dypt kutt i leppa.....legen prøvde å lime men greide det ikke så det ble 2 sting.....ingen merket at han faktisk manglet en tann!!!!!!!!! Det må vel være det første man sjekker???? Jeg sjekket det med en gang jeg kom hjem og må si jeg ble skuffa da han manglet sin hjørnetann. Ihvertfall.....dagen etter kom en gutt bort til ei av de voksne med tannen hans og mente klart det var tannen til et dyr..... Jeg måtte le litt. Rart at de ikke sjekket tenna hans før de dro avgårde? Nå skal det sies at han ikke gråt da han slo seg. Han hadde sparket rundt på sparkesykkel og slo vel styret i leppa/tanna da han falt.....Vår sønn har hatt mye vondt i magen da han var liten pga han ikke tålte melk så han har vel nokså høy smerteterskel men uansett så var hele episoden merkelig. Ingen som visste hva som hadde skjedd eller hvordan. Nå skal det sies at vi faktisk har en veldig bra barnehage da men ting kan skje overalt. Vi er veldig fornøyde og de er flinke der. Ting ble tatt opp på de voksnes møte og alle papirer ble ordnet om det skulle dukke opp problemer med den tannen en gang. Som sagt veldig fornøyd og de beklaget veldig episoden.
Dailis Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Oi, ja det er en del...... At jeg hentet guttungen i bh og han satt og spiste innklinet i egen avføring. Den var og på maten hans.... Han måtte jeg forklare at han måtte slutte med bleie for de ansatte skiftet ikke på ham så det var ikke hud igjen fra bleieområdet og ned mot knærne (tunge bleier henger) De fortalte ikke at guttungen hadde falt ned fra et tre før jeg fortalte at barnelegen ikke skjønte hva som feilte ryggen hans. Jeg fikk hjem en gutt full av blåmerker og kutt på hele fremsiden av kroppen og en blå tann (1 år gammel) dagen etter sa de at de ikke ante hva det var når jeg spurte, men ejg skulle vite de hadde lagt merke til hvordan han så ut. Ungene gikk gjerne våte og kalde hele dagen om vinteren. De mistet sko, dresser, jakker osv og sa at vi ikke hadde tatt med om morgenen. (feks at ungen da ikke hadde kommet med sko.....ha) Ene assistenten mobbet ene sønnen min forran barn og andre forelde, og tok med andre sønnen min hjem og til sin familie uten at noen var klar over det i bh- ungen var ikke sikret skikkelig engang. Og nå ha jeg ikke skrevet det verste enda, da blir jeg for sint! Vi har ikke ungene i den barnehagen lengre.......
3nydeligesmå Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Dette skjedde da eldatemann var rundt 4 år. Mannen kom å skulle hente gutten i barnehagen eit kvarter før stengetid.Da var det berre ein assistent og eit barn igjen i barnehagen,fikk da beskjed fra ein litt usikker assistent "neei M er da hentet".Sambo vart litt i stuss,for det var normalt alltid eg som hentet og leverte(var syk den dagen)å trudde han hadde misforstått og at eg hadde hentet han.Når han kom ut på gangen såg han at støvlene til M stod der(hadde gitt han beskjed på morgenen at han måtte huske både støvler og sko for ingenting var i bhg,men skoa stod igjen i bilen) Så sambo vart i tvil om at eg virkelig hadde hentet han.Ass sjekket da listen sin og saåg at M ikkje var krysset ut for hentet.Men ho hadde ikkje sett han på lenge. Dei fant han tilslutt inni eit skap,han hadde gjemt seg og sannsynligvis sovnet. Greit nok det,men det skremmende var at ingen savnet han så ingen lette etter han.Han kunne like gjerne godt ut,å bhg ligger heilt ved hovudveien og sjøen. Bhg beklaget det veldig etterpå da.
Leirha Skrevet 24. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2008 Oj, det var en skikkelig dårlig bhg du hadde barna dine i. Har ikke lyst å høre det verste engang, hørtes ikke noe serlig kjekkt ut Jammen godt du ikke har barna dine i den bhg lengre, men stakkars de barba som går der (((
OsloMor Skrevet 24. august 2008 #13 Skrevet 24. august 2008 Ikke jeg helle, er veldig fornøyd med barnehagen til barna:-)
Gurine Skrevet 24. august 2008 #14 Skrevet 24. august 2008 Har vært veldig fornøyd med barnehagene til barna, selv om det selvsagt har hendt at det har vært glipp med bleier de har glemt osv. Men hadde en lei episode i første barnehagen til min eldste datter. Kan vel tenke meg at hun var rundt 1,5 år da det skjedde, og minst i barnehagen. Det var vinter og de voksne skulle ta med barna ned på butikken en tur. De kler på jenta vår først, og tar henne ut den døra de pleier å bruke, og setter henne utenfor mens de kler på de andre. Hun satt der rolig fordi hun ikke gikk så bra enda med tykk vinterdress på. De kler på resten av barna, og tenker seg ikke om og går ut den andre ytterdøra til barnehagen, på andre siden av huset. Dermed glemmer de jenta vår, og går ned til butikken. De husker ikke jenta vår før de har kommet helt ned til butikken, og da løper den ene voksne opp igjen sammen med de største barna. Da hadde heldigvis styreren (som bodde i nabohuset) sett jenta vår sitte alene ute i snøen, og hadde tatt henne med inn. Men hun satt der nok i 15-20min alene, og hun hadde vært litt lei seg, men ikke hysterisk heldigvis. Det gikk jo heldigvis veldig bra, og de ansatte var veldig lei seg for episoden. Egentlig "heldig" at det ikke var en eldre unge som ble glemt, som kanskje kunne begynt å gå på egenhånd. Men det var litt sårt for et mammahjerte å sende henne i barnehagen igjen for det. Men det er menneskelig å feile, og må jo tilgi når det går bra. Dessuten så skulle det nok MYE til for at samme feil skulle skje igjen
Leirha Skrevet 24. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. august 2008 Jeg opplevde noen ganger at eldste gutten mib stakk av fra barnehagen. Den første gangen var det ingen som merket det før det var gått en halvtime ca. De ringte meg og sa ifra om dette, og at jeg ikke måtte å hjemmefra itilfelle han dukket opp der. Søsteren min fant ham vandrenes langs den sterkt trafikerte hovedveien hvor det ikke var fortau. Dette er en vei hun aldri pelier og ta, og ikke vet jeg hvorfor hun gikk der akkuart den dagen og akkurat på det tidspunketet, men er sinnsykt glad for det ihvertfall. Han skulle til amerika fortalte han meg senere. Hadde gått forbi huset og alt, men hjem skulle han ikke. 3,5år var han. Bhg gjorde egentlig ingen feil her, etter min mening. Men etter denne episoden så holdt de mange ekstra øyne på ham. ps, han hoppet over gjerde hvis noen lurte.
lana<3 Skrevet 24. august 2008 #16 Skrevet 24. august 2008 Som dere ser her på toppen så sliter jeg med at de ikke bytter bleie nok på jenta vår til tross for at hun er sår. På fredag kom hun hjem med en kjempekul i panna og ansiktet var helt svart, hun så rett og slett ut som hun hadde smørt kull i ansiktet og slik gikk hun rundt... Spurte hva som hadde skjedd med pannen men det visste de ikke. Hun har nå gått i denne bhg i litt over 2 uker kun...
Leirha Skrevet 25. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 25. august 2008 Syns det er så dårlig når de faktisk ikke vet hva somhar hent med barnet i bhg. Men nå visste de jo ikke at gutten min hadde stukket av før det va gått en stund heller
cherry coke Skrevet 25. august 2008 #18 Skrevet 25. august 2008 Har ikke hatt kjipe opplevelser med barnehagen=) Storfornøyd!
aomeg Skrevet 25. august 2008 #19 Skrevet 25. august 2008 Har aldri opplevd at barnehagen IKKE vet hvorfor han har slått seg!De kan ikke la barna leke uten tilsyn når de er 1-2 år gamle! Det eneste kjipe er en barnehage ass. som var helt pyton å levere til.Satt ikke igjen med noen god følelse.Selvfølgelig er det barna som er i fokus men leveringsituasjonen kan fort bli sår hvis ikke mor blit tatt godt imot.Da er det lett å lure på hva som skjer i det jeg går ut døren. Men dette tok jeg opp med styrer og fikk beskjed om at hun skulle fjernes.Var heller ikke den første som ga beskjed om ubehagelig oppførsel. Er utrolig fornøyd med barnehagen!!!Syns de gjør en strålende jobb og er det knall og fall/ konflikter osv får vi alltid beskjed om det ved henting.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #20 Skrevet 25. august 2008 Jeg hadde en skikkelig dårlig opplevelse med bhg da dattera mi var ca 8 mnd. Hun hadde akkurat begynt der. En av assistentene satte henne opp i stolen sin ved bordet, en annen som jobbet der hadde akkurat satt fra seg en kopp med nykokt vann. Dattera mi nådde tak i koppen og veltet den over seg. Hun fikk andregrads forbrenning på både magen og begge lårene. Heldigvis hadde jeg akkurat kommet hjem når de ringte meg, så jeg fikk være med på sykehuset. Hun måtte legges i narkose for å rense sårene og vi måtte inn på sykehuset annenhver dag i noen uker for å bytte bandasjer. Etter dette skjerpet de rutinene sine veldig og hun som gjorde det har aldri fått være i nærheten av dattera mi etter det.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #21 Skrevet 25. august 2008 skjønner godt at dette var en utrolig ekkel opplevelse for dere og datteren din..men tror du ikke det er ganske ille for hun som gjorde kjempetabben. Det var mer en ulykke synes nå jeg, og jeg får faktisk litt vondt av denne assistenten. Jeg synes det virker litt overdramaisk å nekte henne å være i nærheten av datteren din igjen. Tror du virkelig det kommer til å skje igjen? Antakeligvis er det mindre fare for at denne personen kommer til å begå en kjempetabbe som dette om igjen enn noen andre. Jeg er forøvrig kjempefornøyd med barnehagen! ingen klager:-)
noggie Skrevet 25. august 2008 #22 Skrevet 25. august 2008 Husker da dattern vår gikk i park og var på vei for å hente. Hadde full oversikt over hele parken på vei ned bakken, så alt og alle, men ikke jenta mi. Da kom ned sa de at min mor hadde vært å hentet og skjønte ikke hvorfor jeg reagerte. Jeg var jo dritredd!!! ( lå rett ved siden av sterkt traffikert vei).For alt de visste hadde ikke vi kontakt med mamma engang( noe vi hadde), vet de ikke kjente henne. Dattern vår hadde ropt mommo og da var det visst greit å bare sende ut ungen. Ringte mamma og lurte på om de var hjemme og mamma hadde trodd det var den dagen hun skulle hente pga min legetime som var 2 dager senere.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 25. august 2008 #23 Skrevet 25. august 2008 De voksne som jobber med de store barna fikk ikke med seg besjeden fra de voksne som jobber med med de små barna at min datter på 22mnd skulle spise ute med de store..Hun ble glemt å fikk ikke mat mens hun gikk rundt for seg selv og så på at de store barna fikk mat! Heldigvis kom jeg 15 min etter måltidet og fikk oppdaget dette..har tatt det opp med både sjef og ped.leder og de la seg langflate da.. Men er mange andre småting osv, foreks at det hele tiden er utskiftning av personale og stadig nye vikarer dukker opp. Uansett, vi har nå bestemt oss for å bytte til en annen barnehage som er mindre og har mer oversikt over barna. Jeg har etter erfaring med denne avdelingsfrie og store barnehagen funnet ut at små barn har det best i avdelinger og min grupper helt klart. Bytter også med tanke på at babyen i magen min må begynne i samme barnehage som søsteren sin , og da vil jeg bytte før den tid.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #24 Skrevet 25. august 2008 Uff, ja det har blitt noen opplevelser.... Den mest traumatiske for både meg og snuppa skjedde en kald vinterdag. Jeg kom for å hente i 16 tiden. Det var begynt å bli mørkt og det var ganske kaldt, flere minusgrader. Eldste og jeg tuslet inn porten i barnehagen hvor en av personalet akkurat var på vei ut med søppel. Jeg syntes plutselig jeg hørte noe gråt i det fjerne og kikket litt rundt på uteområdet. Det jeg oppdaget står for meg fortsatt som et mareritt! Der , under huskene, ligger det en liten kropp i rød bobledress. Gråten var lav,hikstende og monton.Herregud det var jenta mi! Min lille skatt på to og et halvt år! Hun ligger å hikster : Mamma......mamma...., men kjenner meg ikke igjen. Jeg løfter hun opp hvor hun da skriker ut i smerte. Hun var så kald at det var vondt å bevege seg! Eldste bryter ut i gråt, hun fra personalet som er vitne til dette, er helt taus og selv er jeg jo i sjokk. Jeg gjentar hele tiden til henne: Mamma er her nå...mamma er her nå...og knuger hun inntil meg. Inne i garderoben knekker jeg sammen og storgråter sammen med ungen min. Flere av personalet kom til og alt jeg klarte og si var: Dere glemte henne ute! De stresset rundt og snakket seg imellom, hvorpå ped.leder og hun som hadde siste ansvaret for utegruppen, satt seg ned hos oss og konkluderte med at hun bare hadde blitt glemt i 10 min! Jeg sa det umulig kunne stemme utifra hvordan tilstand hun var i. De så det jo selv! Så reiste vi hjem! Dagen etter møtte jeg opp hos styreren mens jeg gråtende fortalte hva som hadde skjedd. Hun beklaget selvfølgelig veldig! Jeg klarte ikke å levere henne igjen i barnehagen på over en uke og tilliten til de var blåst vekk! Det værste var at de ikke innrømmet ovenfor meg hvor lenge hun var blitt glemt! En venninne av meg, som har barn i samme barnehage, sa hun hentet noen minutter over tre og da var alle gått inn. Det var heller ikke antydning til "garderobeaktivitet" da jeg kom inn med henne, så i mitt stille sinn er jeg redd hun var alene ute i nærmere en time. Lille jenta mi! Vi har snakket mye om dette hjemme,var jo veldig tøft for eldste å bli vitne til. I lang tid var hun redd for at barnehagen skulle glemme lillesøster igjen I ettertid har personalet som ble vitne til dette ute, kommet og sagt til meg at hun støtter meg 100% hvis jeg ville gå videre med dette. Tilliten til barnehagen ble aldri det samme etter dette! Vi har hatt flere leie episoder, men etterhvert opplevde jeg jo at de passet ekstra godt på henne pga det vi hade opplevd der. Men nå er hun takk og lov skolejente!
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 25. august 2008 #25 Skrevet 25. august 2008 Herregud, storthjerte:)... det er det verste jeg har hørt, begynte å grine når jeg leste det. Jeg hadde nok rett og slett bare tatt jenta mi ut av barnehagen med en gang om dette hadde vært datteren min!! Forferdelig historie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå