Madamina Skrevet 22. august 2008 #26 Skrevet 22. august 2008 Her var det visst en del krangling. Man kan bli helt besatt av å finne de riktige ting til sitt nye barn, og det er jo helt lov. Selv har jeg min smak og hadde helt angst for lyseblått med min første. Min svigermor ville aldri kjøpt ting som hun vet ikke er min smak, og ihvertfall ikke en hel garderobe (det er da bedre å kjøpe 1 bra plagg enn 20 kjipe). Min mor derimot strikket rosa teppe til gutten og har gjort en del rare kjøp, men hun er ikke helt frisk mentalt (faktisk). Vi har sikkert mange svigermødre eller mødre som ikke er som oss, og de er nok helt uforanderlige. Ingenting er som damer over 50 som er litt skrullete. Si takk og pakk dem inn i skapet. Når barnet er vokst fra dem, så send dem til noe som trenger dem. Hvis ikke svigermor er på besøk en gang i uka, så vet ikke hun om klærne blir brukt. Men noe damer liker jo å gjøre et kupp prismessig enn kvalitetsmessig. Bare jatt med henne og smil overbærende.-eller så blir det vel bare krig og tårer over småting.
snæparguri Skrevet 22. august 2008 #27 Skrevet 22. august 2008 er enig i at d ikke er noe kjekt å få sånne klær,men hun har sikkert koset seg når hun kjøpte dem. mine svigerforeldere hadde ikke brydd seg om ungen låg naken.eller gutt i kjole for den del. hadde de kommet med et plagg til babyen så hadde jeg fått bakoversveis
babygullz <3 vilde Skrevet 22. august 2008 #28 Skrevet 22. august 2008 Jeg synes du reagerer helt normalt jeg=) og at du må være verdens beste svigerdatter som tar imot dette og ikke sier at du synes d er fæle plagg en gang... For snill og god mot svigermor vil jeg si..Svigermora mener d nok bare godt, og har sikkert koset seg masse med denne "kupp-handlinga" si, men allikevel, du kan ikke ta så fullstendig hensyn til hennes glede, at du kler opp babyen din i klær du synes ser helt grusomme ut.. dere har forskjellig smak, og d må hun jo bare skjønne. . . selv om dette er å sette d litt på spissen, så prøv å se d fra denne vinkelen da; du går å kjøper klær til svigermor, skinnjakke, palestinaskjerf, pumps og skinny-jeans.. hu ville jo aldri brukt d bare for å glede deg;)
Gjest Skrevet 22. august 2008 #29 Skrevet 22. august 2008 jeg forstår deg godt når det gjelder din samboers barn. jeg jeg sier min mening fra mitt ståsted og hvordan jeg selv vill ha det. men sånn som du forteller det nå virker det jo ikke som om du ble tvinget på ting fra x'n til samboeren din. det var sånn jeg oppfatet det. i mitt tilfelle ønsker jeg meg en ny baby bjørn. sambo og sviger mener at hennes 15 år gamle duger. jeg er ikke enig. men jeg tar ikke den diskusjonen med henne, men med sambo. for hun har jo ikke noe med det. jeg kan ta den i mot men kommer ikke tilå bruke den.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #30 Skrevet 22. august 2008 kunne ikke være mer enig med deg PrincessElisabeth! jeg setter jo pris på at folk vill hjelpe oss og gi oss ting, men spør nå hva vi trenger, hva vi ønsker oss.. så kan jeg kjøpe klær selv og ønske meg baby call, gavekort, leker og div. alle skal liksom gi klær også forventer de at det skal bli brukt. jeg skal slutte å gi folk klær selv i gave etter jeg har selv følt hvor påtrengene det føles. luksusproblem? ja!!
PrincessElisabeth Skrevet 23. august 2008 #31 Skrevet 23. august 2008 Ophee♥ Tusentakk, endelig noen som skjønner poenget mitt;)
elin og gutta;) Skrevet 23. august 2008 Forfatter #32 Skrevet 23. august 2008 oi.... fikk igang masse diskusjon gitt..... mulig jeg er en smule hormonell, men godt vi er flere da:)))) altså....jeg sa tusen takk til svigermor!!! jeg oppfører meg faktisk ganske pent, og det er bare her inne jeg freste ut litt. men nå har jeg jo fått noen tips til hvordan man later som tøyet er i bruk..... fra å ta bilder med tøyet på å vise frem....og søss kom med tipset å vri de opp og henge de til tørk når de kommer på besøk. og den ene dressen som faktisk ikke er det aller værste kan jeg ni-bruke de gangene vi er der..... det som forundrer meg mest er at hun selv er en nett og elegant dame, som handler klær i motebutikker for ganske mye yngre folk, og om en lekker kjole koster 3000,ja så gjør den det,men hun kjøper det hun vil ha likavel. da er det jo underlig at babytassene i familien kan ha tøy som ikke passer sammen,i merkelige farger, og så billig som mulig.....det er ikke bare mine barn som får stygge klær, men hun kjøper det til sine døtres barn også,og de er ikke beskjedne med å si ifra. likevel fortsetter dette gavedrysset med ubrukelige klær...... men men..... jeg skal prøve å overse det på årntlig....måtte bare hyle litt her inne:))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå