Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Jeg strever med å finne klær.

Men kanskje jeg er for gammel!

Helst så jeg gutten min i matrosdress. Tuller litt.

Skrevet

Jeg synes barneklær generelt er vanskelig å handle. Riktignok er det søtt med prinsessestil og rosa til jenter, men liker ikke at det er det eneste man omtrent finner i butikker, ønsker at datteren min skal kunne identifisere seg med andre ting enn å være søt og utseende. Det samme gjelder dødningehoder og kamuflasje til guttene, litt går bra, men det blir alt for mye. Får veldig kjønnsdeling allerede fra ungene er bittesmå; tøffe gutter og søte jenter, og jeg vet sannelig ikke hva som er verst.

Skrevet

At mannen din sier at han ser fort på klærne til ungene og navnet hvordan de blir synes jeg var utrolig fordomsfult. Håper virkelig ikke han blir lærer til noen av mine barn.

Skrevet

Venter spent på nr3 jeg er HELT enig.

Jeg synes det er helt latterlig i det hele tatt å si noe slikt.

Jeg slenger meg på, og håper for guds skyld ikke han blir lærer til noen av mine barn.

Skrevet

det er nesten håpløst å finne noe uten disse dødningshodene, det er veldig synd...nå mener jeg på h&m da.

er jo greit at de har det på noe for de som liker det, men trenger ikke å være på alt, synes liksom ikke helt det passer seg på smågutter...

så har måtte handlet andre steder for å unngå det.

har ingen selv enda, men har to tantunger som jeg handler en del til, og nå er det jo ikke lenge før gutten vår kommer heller :)

Skrevet

Jeg må bare slenge inn mine kommentarer også. Jeg synes det er det mest harrye jeg har sett på lenge. Babyklær i butikkene generelt synes jeg er heslige, babyer skal da være søte!! Heldigvis er jeg og mannen min helt enig, vi skal ha søte klær, ikke blonder og frysjer, men det skal være litt bamsete i mangel på et bedre ord.

Dødninghode generelt synes jeg er blodharry men på barn og spesielt babyer blir det helt ekstremt. En annen ting, hva er det med bare brune og orange klær? Det er så stygt!

Skrevet

Haha, morsomt å lese at folk blir så provosert og sinna av dødnngshoder osv på klær.

Denne bør kanskje legges ut på krangle istedet, om den ikke er det fra før.:0)

Min sønn på 3 har som sagt

Skrevet

Haha, morsomt å lese at folk blir så provosert og sinna av dødnngshoder osv på klær.

Denne bør kanskje legges ut på krangle istedet, om den ikke er det fra før.:0)

Min sønn på 3 har som sagt ET PAR plagg med dødningshoder på, men før man skal "forby" det bør man heller forby Kaptein Sabeltann, som både gutter OG jenter er like opptatt av.

Og lese her at folk sier gutter blir oftere slemme,kriminelle osv er det dummeste jeg har hørt.

Kjenner selv flere jenter opp igjennom som alltid har gått med fine klær osv, men er DE pøblene.

At en guttpå 1-2-3 år osv liksom blir slem av å ha dødningshoder på klærne er jo helt superteit å si.

Holder selv på å utdanne meg innen barn, og har IKKE samme syn på saken nei.

Min gutt har selv flere dukker, rosa leker osv han, får seff lov å velge selv, slik han selv valgte genser med "sabeltann" hode på

Han har også fått noen sabeltann sverd osv, men velger faktisk mer de "milde" lekene å leke med. Så fordi han har noen voldelige leker, betyr det ikke at han vil leke med de.

Men som en annen tråd her inne, så var det en som spurte om gutter er mer rampete enn jenter, men flertallet mente at jentene sine faktisk var mer bråkete, kranglete osv.Så man skal slutte dømme etter kjønnene, akkurat som om før når damene ble mer undertrykt, helt teit det også.

Men at folk skal tru at man blir slem og kriminell pga merker på klær er helt teit. når de er små har de jo ikke mulighet til å tenke seg det selv engang.

Er mere enig i at større barn og ungdommer kan sees på klærne, men ikke fordi de hadde et par teite gensere osv som barn.

Og det hadde vel ikke vært så mye av det i butikkene nå, om det ikke var populært da.

Nå er det vel mange Anti-dødningshoder som blir provosert, men jeg skriver bare hva jeg mener jeg.

Tror heller man blir rampete osv av oppdragelse og at de ser hvordan foreldre og nære oppfører seg., ikke pga klær .

Skrevet

Jeg er helt enig i det. Tror ikke at om noen går i et enkelt plagg med dødningehode på at det går galt. Det handler som du sier mest om oppdragelse og hvordan de voksne i den nærmeste krets oppfører seg.

Skrevet

Smaaen:

Jeg ble litt forundret over uttalelsen til mannen din (som du gjengir i et innlegg lengre oppe) og lurte i den forbindelse på om han/du kunne komme med eksempler på klesstil og navn på unger som "utvikler seg dårlig"?

En slik påstand krever nesten en liten begrunnelse, synes jeg.

Skrevet

Vel, jeg har meget utradisjonelle navn på mine barn. Og har alltid hatt en rocka/bohem-stil. Og det høres ut som at vi tenker mye likt og har selv alltid sett litt spesiell ut :) Men jeg liker allikevel ikke dødningehoder på de aller minste. Så det å være rocka trenger jo ikke være synonymt med at man trenger iføre ungene sine dødningehodeklær. Selv da jeg var svartmetall-jente da førstemann ble født, ønsket jeg ikke å ikle han slikt. Men folk er forskjellige :)

Det som er så veldig synd er jo at kjedebutikkene selger så mye av slike klær, sånn at det nesten er vanskelig å finne noe annet. Og jeg gjentar, hver sin smak.

Skrevet

Syns det er tøft jeg. Å S har noen klær med skaller på.

Men syns jeg ikke det er så vanskelig å finne klær uten heller Lindeks, Sparkjøp, Cubus er jo noen eksempler på billige butikker hvor man kan finne klær uten skaller på. Syns også det er en del klær uten skaller på HM også jeg da.

Syns det er flott man kan få tak i begge deler til en billig penge, smaken er som baken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...