Smaaen Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Er det bare jeg som reagerer på gutteklær med dødningehoder? Synes heller ikke om kamuflasjeklær. Var på Hennes og Mauritz i dag (synes de har fine priser) og fant bare en jumper som ikke så frekk ut. Må hvis begynne å handle i dyrere butikker uten dødningehoder.
Glad_mor_85 Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 synes det er tøft med litt av det innimellom på noen plagg jeg- Sønnen min liker det for det er liksom Sjørøver og Kaptein Sabeltann;0) Men for mye er vel ikke fint heller. Og spørs nok alderen på gutten. Hadde ikke hatt det på han når han var baby liksom. Mvh
Lurvehette Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Helt enig. Jeg HATER det! Synes barneklær stortsett er meget heslige for tiden. Og de dødningehodene finner du over alt! Kappahl har massevis. Eneste barnekledene jeg kjøper er de med Disney figurer, og alt som er ensfarget og mønstret. Fordrar ikke klær med glitter og skrifter, og dumme tekster og tall, om ett eller annet fotball lag i statene. Synes klær med skrift/ tall til voksne også er idiotisk, så lenge det ikke er en tekst som virkelig har en mening (humoristisk). Ungene går jo rundt omkring som reklame plakater stortsett nå fortiden.... Og det betaler vi for!?! Men da min snart 5 årige datter fikk en skikkelig mini bikini - med dødningehoder og kiss me på rumpa - av sin noe frisinnede tante i gave, ja da såg jeg rødt!
Smaaen Skrevet 21. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2008 Nå måtte jeg le litt..... jeg hadde også sett rødt. Men jeg så det for meg.
Gjest Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Jeg synes det er skikkelig harry både på små jenter og små gutter. Hadde ALDRI kjøpt det til jenta mi, men det er tydeligvis mange som synes det er fint siden det er så sinnsykt mye av det over alt
Lykke X 4 Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Jeg liker det ikke Synes det er ekkelt med dødningehoder på små barn, jeg. Forbinder jo dødningehodene naturlig nok med døden. På større gutter er det ikke så ille, da er de jo gjerne litt mer opptatt av å se tøffe og kule ut, og mange av dem liker pirater
TingeL Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Syns det er råtøfft jeg!har masse søte rosa,røde og svarte kjoler og gensere til lille jenta mi med hodeskaller på!kjeeempesøtt:) mora mi derimot syns det er helt fryktelig...smak og behag ja...
Glad_mor_85 Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Kaptein Sabeltann er jo noe av den mest populære figuren her i Norge, og dødningshodet er jo på sjørøverbåten og andre båter, så er naturlig nok synes jeg da, forbinder ikke sabeltann med døden heller. Når gutten min selv har lyst på en genser med et "sabeltann" hode på, og har eventyr i øya, vil jeg ikke nekte han det akkurat, Men smak og behag ja,
Lykke X 4 Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Ja, klart til "store" gutter og jenter er det jo bare artig, har hatt runden med sabeltann her i huset også i sin tid Men jeg liker ikke de dødningehodene til baby og de på 1-2 år. De søte små uskyldige barna, med de symbolene på klærne, blir bare helt feil for meg.... Men som alle sier, smak og behag.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Nå blir vi en litt spesiell familie med masse tatoveringer på både meg og barnefar, som inneholder dødninghoder og romskip og gudene vet hva... Men, jeg synes det er supertøft/søtt med dødninghoder jeg! Har allerede gått til innkjøp av et par bodier med dødninghoder allerede. Jeg forbinder heller ikke dødninghoder med døden, selvom jeg forstår at det mest naturlige er å gjøre det! Men, som sagt over her, smak og behag!
Sauen Shaun Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Har 2 gutter så her går det mye i dødningehoder ja:) Det er jo kaptein sabeltann for dem og det beste de kan ha på seg. For barna er det kun sjørøver og de forbinder ikke dødningehode med døden. Vi voksne har det med å analysere for mye.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Gutten min er 19 mnd.. her er det ALDRI svarte klær, dødningshoder, drager eller kamuflasjeklær. og det er LENGE til det kommer til å bli noe sånt også.. syns ikke noe om det på små søte gutter;) men hver sin smak
Ausgustbarn Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 Godt å høre at ikke det bare er meg som reagerer!! Til og med på sutter og nyfødt-tøy, er jo helt sykt... Jeg synes dritsynd på de ungene som må gå med sånt, de er jo helt uskyldige stakkar! Legg også merke til at det ofte er de som blir tvunget inni sånne kjønnsgreier, med at gutter gjerne er litt småvoldelige ("det er jo sånn gutter ER" - nei, det er sånn gutter blir!!), har masse biler/våpen/verktøy og typiske gutte-leker, og lite muligheter for å uttrykke nærhet og kreativitet i leken sin. Fordi de ikke "interesserer" seg for det. Sier gjerne far, som er homofob og håndtverker. Nei, fordi de aldri får oppmerksomhet på de tingene, og fordi de gir inntrykk (bla gjennom klærne) til andre barn og voksne at slikt ikke interesserer dem, derfor får de lite sjanser til å leke med det de vil (og bør, for en helhetlig utvikling). Jo færre og mer destruktive uttrykksmåter et barn har, jo mer sakker det akterut i den sosiale utviklingen, og jo større sjanse til å ende opp som kriminell. Siste setning er grundig forsket på og førskolelærerne hadde rimelig god peiling på hvem som kom til å bli kriminelle senere i livet - allerede før skolealder!! Håper noen kan forske på dette! Vedder på at de ser en sammen heng. Tankeløse foreldre som ikke gir ungene sine en fair sjanse... Provosert?? Svar!!
Lykke X 4 Skrevet 22. august 2008 #14 Skrevet 22. august 2008 Du har så absolutt et poeng der Viktig at vi som foreldre tenker over hvordan vi former barna våre. Jeg tenker da ikke bare på hvilke klær vi har på dem, men også leker og måten vi oppdrar dem på. Å være forelder er faktisk verdens viktigste jobb.
Kasandra 1pp etter MA Skrevet 22. august 2008 #15 Skrevet 22. august 2008 Det er utrolig stygt og for ikke å snakke om tåteflasker med dødningshoder på barn og utstyr ville ikke ha det inn i butikken
Smaaen Skrevet 22. august 2008 Forfatter #16 Skrevet 22. august 2008 Fint at du provoserer. Mannen min er lærer og han påstår at man veldig ofte/fort kan se både på klær og navn hvordan det vil gå med barna! Men det er jo selvfølgelig ikke selve klærne og navnene; det er jo at de typer foreldre liker/synes det er greit med slike navn og klær. Men man signarliserer mer enn man tror med navn og klær. Ingen tvil om det.
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 22. august 2008 #17 Skrevet 22. august 2008 helt enig,syns det er grusomt.skulle ikke vært lov.blir helt irritert åssen det har blitt.kunne funnet mellom ting mellom prinsesser og dødningsskaller ja til gutter.godt det er prinsesser og sånt på jenter da:)
*Darkspotted* Skrevet 22. august 2008 #18 Skrevet 22. august 2008 det er jo faktisk greit at de har utvalg i butikkene. jeg kjøper det jeg kommer over av klær med stilige tegn eller dødningshoder etc. men jeg har en ganske rokca stil og har svarte klær til sønnen min. han har hatt t-skjoter der det står "mommy's little vampire" på. det reflekterer min stil og derfor liker jeg å kle min sønn likedan. jeg ELSKER dødningshoder. og kjøper masse fra nettet på rock star baby. det er helt greit at ikke har lik stil. men jeg liker spesielt å kle min sønn etter min smak. alle har altså sin smak og du finner noe for alle H&M og lindex og kappahl og cubus til billig pris om du ikke liker å gå i de dyrere butikkene.. men poenget mitt er at hodeskaller er gøy i min verden og jeg elsker å kle min sønn slik at han ser like rocka ut som moren.!
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 22. august 2008 #19 Skrevet 22. august 2008 AMEN CHARLEY! Jeg synes det er mer horribelt at vi som faktisk kjøper litt "utradisjonelle" klær til barna våre, blir stemplet som dårlige og uegnede foreldre, enn at det går an å kjøpe slike klær! Fremmedfrykt er en fin ting vet dere, og med en gang det kommer noen som ikke ser ut som normalen, så er det jo en selvfølge at man reagerer... Som Charley skriver så er dødninghoder og hodeskaller i min verden gøy. Jeg forbinder de heller med feks Dia de los Muertos i Mexico, som er utelukkende positivt, og ikke med forferdelse og grusomheter. Når det er sagt, så venter vi ei lita jente, og jeg har allerede kjøpt inn bodier til henne i rosa med hodeskaller, og med rosa hodeskaller. (Vi skal og få vognen flammelakkert, men det er en helt annen historie. ) Jeg synes ikke det skal fokuseres så utrolig mye på verken hva slags klær vi kler barna våre i, eller hvilke navn de har. Du som skriver over her at din lærer mann fort kan se hvilke unger som blir "trøbbel" utifra navn og klær; det er noe av det verste jeg har hørt. Da snakker man fordomsfull. (Ja, det ligger sikkert noe personlig statistikk til grunne, men don't judge a book by it's cover.) Jeg har alltid sett litt spesiell ut, ja, men jeg har da fått meg en mer enn god nok utdannelse og god jobb allikevel, noe som absolutt ikke "synes" om man ser meg på gaten. Man skal ikke skue hunden på hårene, som de sier. Jeg gleder meg stort til å få en datter, som vokser opp hos to veldig utradisjonelle foreldre, men et utradisjonelt navn og med utradisjonelle klær. Forhåpentligvis vokser hun opp til å se at alle her i verden ikke _trenger_ å være helt like, for å være like mye verdt. Om jeg får en datter som vokser opp til å ha et åpent sinn ang. andre mennesker, og verken dømmer pga klær,musikksmak eller hårfarge, føler jeg at jeg absolutt har gjort en fantastisk jobb som mor! Har jeg provosert nok nå?
Trollkatt Skrevet 22. august 2008 #20 Skrevet 22. august 2008 Synes det er mye verre med Ole Brumm, Bamse, Snoopy og Hello Kitty. Skjønner egentlig ikke hvorfor det må være så mye trykk på klærne i det hele tatt, jeg. Liker klærne på Lindex godt (bortsett fra de forbaska Bamse-klærne). Fine mønstre og farger og ikke dette Disneytullet de driver med på bl.a H&M.
Smaaen Skrevet 22. august 2008 Forfatter #21 Skrevet 22. august 2008 Det er jo dere som følger moten. Annenhver unge går jo med dette. Så veldig spesielle blir dere ikke. Den må du lenger ut på landet med..... Du må nok arbeide litt til da...
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 22. august 2008 #22 Skrevet 22. august 2008 Tro meg, det har ingen ting med å følge moten å gjøre! Da får jeg i allefall et stort problem når det går _av_ moten, når det kommer til å prøve å vaske av tatoveringene mine. For oss, meg og min mann, er det en livsstil, ikke mote.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #23 Skrevet 22. august 2008 Nå har jo jeg en Biker til mann ,og han liker å se lille gutt i camo bukse og dødnings hoder,og vest,synes er litt søtt jeg da,men ikke for mye heller
Smaaen Skrevet 22. august 2008 Forfatter #24 Skrevet 22. august 2008 Da synes jeg faktisk at det er helt greit. Da har dere tatt et standpunkt. Da er det verre med alle de som tar på dødningehoder uten å tenke på innhold. Jeg er ikke kristen så det handler ikke om det.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 22. august 2008 #25 Skrevet 22. august 2008 Hvis jeg får en gutt så har jeg ingenting i mot at han skal gå litt tøft kledd med dødninghoder/militærmønster osv.. Men nå liker jeg litt den stilen på gutter, og samboer er absolutt ingen fløtepus selv, hehe.. Smak og behag;) Jeg liker derimot ikke så godt når man kler barna for sukkersøtt med rosa på rosa hele veien. Litt nøytalt blanda sammen med rosa går bra, men rosa fra topp til tå er bare heselig, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå