Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det vel sjelden noen stor fare for at det du oppfatter at folk sier, faktisk er det de sier. Så du kan nok sove trygt også i natt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

strengt tatt forstod jeg helt fint hva du sa....men likevel får jeg sånne bingo-vertinne-vibber på det meste du uttaler deg om....litt sånn småpinlig skråsikkerhet i alle vendiger er ukledelig når man er lissom liberal midt oppi det hele......og ja jeg sover godt men neppe like forvridd i rigiditet som deg.....

Skrevet

Det som er skremmende er at FRP vil kutte i barnevernet, eller aller helst så ville de ha lagt ned hele barnevernet om de kunne. Jeg tror nok at dersom det hadde blitt kraftig kuttet i barneverntjenestene rundt om i landet, ville det gått ut over kvaliteten på jobben. Ergo null forebygging, kun brannslukking ved kriser. Hvordan ville de blitt på sikt..?

Skremmer meg ved tanken om FRP skal komme til makta - dette er noe de ikke tør å snakke høyt om..

Skrevet

Nei, akkurat da hadde jeg ikke noe annet å si.

Og jeg synes det er en genial idè!

Skrevet

Klart frp vil kutte i bagnevernet, de må jo sanke inn velgerne som mener at "dem fæle barneværnet er bare ute etter å stjæle unga vårres"

Skrevet

....jeg tror ikke de som mister unger stemmer frp....derimot er det tvilsomt at de som stemmer frp burde skvise ut unger........"miljøskadde" grilldressunger som vet om en grønnsak, nemlig den røde på toppen av grandiosa`n.....

Skrevet

barnevernet er noe en må ha, mange barn som blir hjulpet osv, men synes kanskje det er noen regler osv som burde endres der kanskje.. Er ikke helt inn i hvordan de er osv men har jo hørt om noen som oppsøkte barneværnet og mistet omsorgen for barna sine, de ville bare ha litt hjelp, de ville ikke miste omsorgen for barna sine liksom...

Skrevet

Høres ut som du har et knakende godt grunnlag for å mene noe om barnevernet i det hele tatt ...

Skrevet

Etter å ha fått med meg noen saker. I rundt om kring sammenheng og i jobbsammenheng, stemmer jeg herved for at pila og undertegnede burde vært obligatoriske meddommere i barnevernsaker:)

Skrevet

Da kan du melde deg frivillig som legmann til fylkesnemnda! Det er en viktig oppgave og det behøves flere fornuftige mennesker der :)

Jeg har sittet i fylkesnemnda 12 år. Dessverre kan jeg bekrefte det pila sier. Biologisk opphav vektlegges for mye i mange barnevernssaker. Det er mange barn som burde ha vært spart for den "obligatoriske" kontakten med biologiske foreldre. Barnevernets tiltak skal være til beste for barnet, ikke foreldrene!

Skrevet

Enig ang det biologiske. Det er da mange andre viktigere ting å ta i betrakning når det gjelder barns oppvekstvilkår.

Skrevet

betraktning, kanskje? ..nei nå har hun bodd for lenge i utlandet...

Skrevet

Joda, hvis de bare kunne sørge for at det var slik!!

Her sitter jeg med et fosterbarn, som har bodt her, til og fra, hele sitt 10 års lange liv, fordi begge foreldrene er narkomane. Og hun gråter, og er fortvilet, fordi hun ikke vil bo hos dem, men her.

Barnevernet har hele tiden visst om problemet, alikevel, blir hun tilbakeført - gang på gang.. Hun er frynsete i nervene, redd foreldrene, og har opplevd mye mer, enn en person bør, gjennom et helt liv. Alikevel, så er det ikke sikkert, at hun får bo her, resten av sitt liv som barn =(

Så hva jeg synes om barnevernet?? Bullshit!!!!

Skrevet

Uffda, den var drøy for fosterbarnet, masy. Men har ikke fosterbarn samme rett som andre barn, når de er 12, til å bli hørt i retten? Kan dere dra det så langt? Jeg har vært fosterbarn som lita, og jeg gråt fordi jeg ville hjem. Ikke greit det der,nei.

Skrevet

Nei det synes jeg ikke.

Jeg ble meldt til barnevernet av en veninne av meg ifjior. Hun gjorde det fordi hun selv røkte hasj og fikk helt paranoia da vi hadde en stor krangel om det.

Dette resulterte i en 2 mnd lang sak for meg. ALT ble sjekket opp. Ingenting var galt hos meg såklart, men det er ikke så veldig festlig å sitte der å fortelle dem at du er en god mamma, og de forsøker å bevise det motsatte!!! Jeg framla t.o,m bevis på at det var naboen min som trengte hjelp av bv og ikke jeg, men det hjalp ingenting!!!!.... De tok ikke noe av det jeg sa for "god fisk"..

Når fastlegen sender et 3 sider langt brev så bør det vel egentlig være nok menern nå jeg!!!!!!!!!!

Men nei. Og takk. Takk for 2 herrlige måneder!!!!

Skrevet

Fint at det gikk i orden for deg. Men hva mener du barnevernet skulle gjort da?

Skrevet

....men det er jo oppe og avgjordt at missbrukere etc ikke bør ha ansvar for unger så lenge de er aktive på den fronten, men dette med biologiske bånd har litt større og dypere betydning enn dette da.

norge hadde lange tradisjoner med å frata tatere unger, helt fram til 70 tallet, og jeg sier ikke at alle disse hadde det like bra, men de fikk det iallefall ikke bra av å bli "aliens" i det norske samfunnet, integrert på falske premisser uten noen røtter. at ulike kulturer har ulike leveregler og levesett er temmelig komplekset, og man skal være bra sikker i sin sak før man fratar unger deres opphav, hvilket den norske stat tydelig mente seg berettiget til i denne sammenheng, og deretter har beklaget dypt.

disse reglene angående biologisk opphav har også med å skulle beskytte mot kulturelle konflikter og missforståeler å gjøre.

og samme debatten raser nå....muslimer, omskjæring og tvangsgifte, såklart det er grusomt, men vi kan ikke stappe alle inn i foster- og barnehjem.

så det jeg vil fram til er at dette er litt mere komplesket og rommer mye mere dyptgåenede og intrikate etiske spørsmål enn "biologisk opphav og narkomane". biologisk opphav er et kjempeviktig etisk-juridisk fundament i alt barnevern.

jeg synes for eks det er hårreisede at folk forer opp ungene sine på usunn mat og gir de ritalin når de har blitt hyperaktive som et resultat av dette, som igjen disponerer for depresjon og søvnproblemer, som igjen med en slepphendt lege resulterer i en "dybde-narkoman" dog "stabilisert" unge. jeg syes dette er makabert ansvarsløst og destruktivt, men det betyr ikke at jeg luller meg inn i en illusjon om at disse ungene skal tvangsintergreres inn i et "økologis-nazi-regime." Dette tiltross for at denn typen medisinering ofte er unødvendig samt skadelig, med økt risiko for suisidalitet, mangelfull nevrologisk utvikling, hjernesvinn og generell psykiatri senere i livet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jo, Northern, jeg tror nok at de har de samme rettigheter som andre barn, når de er fyllt 12 år.. Nå er tulla her, ikke mer enn nesten 10 år, men har snakket selv med bv, og sagt sitt til dem. Får bare håpe, at de kan kjempe for henne denne gangen..

Huff, det er grusomt å stå og "se" på, og ikke ha rettigheter som fosterhjem, til å yttre seg =( Ser jo virkelig at jenta lider, men bv er tydlig opptatt av å ta vare på foreldrenes rettigheter, og at de har det bra..

Huff, du har ikke hatt det helt greit du heller da =( Kjipt å bli flytta, når man ikke selv ønsker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...