Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 ""Så hysterisk morsomt når folk har gulv som ikke tåler at man går på det med sko..""" For dem som går med sko inne og forventer at ALLE skal synes det er greit.........Det finnes ingenting som er mer uhygienisk,enn å gå med sko inne,usja meg.I løpet av et døgn går man gjerne barfot tiliogfra bad,soverom og diverse andre rom,og det man trakker i, tar man med opp i senga.Itillegg til barn som er begynt å krype og putter alt i munnen... Kunne like godt lagt ungen rett på asfalten,blir akkurat det samme om man bruker sko inne.Og det ville vi vel ikke??????
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Nei, det er ho ikke! Det er dere som går på sko inne som er ekle! Tenk på alt du tråkker i ute da! Fytti! Skjønner ikke at noen faktisk tenker så lite hygiene i 2008. Her blir alle bedt om å ta av seg skoa i gangen, hvis de er så frekke at de prøver å beholde dem på! Jeg har tross alt små barn som ligger å krabber på gulvene! De er beksvarte når vi kommer hjem fra feks svigermor som går på sko inne hele tida!
AndreVonDrei Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Hahaha, dette var OG en problemstilling! Trodde de færreste (hvis de ikke befinner seg i en amerikansk film, da...) gikk med sko inne, jeg...? Vårt gulv tåler derimt ikke særlig godt stiletthæler, men det er nå ikke så ofte vi går i denslags her hjemme da, så....;-p
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 er ikke bare på film de går med sko inne nej!de jør det helt tiol vanlig i america..ekkelt!!!!
Dronningen! Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Og her ser vi kun vår egen navle og verden snurrer rundt deg? Vasker dere ikke huset før dere skal ha besøk? Ber dere folk ta av seg skoene om de er på fest hos dere? Vasker dere ikke etter at festen er over?
AndreVonDrei Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Ditt nick passet godt overens med innlegget ditt, Dronningen! ;-) Nei, gitt -jeg vasker ikke huset før den ene og den andre stikker innom! Jeg har heller aldri måttet bedt noen om å ta av seg skoene, da det er vanlig i min omgangskrets å la være å labbe rett inn med sko. Det hender derimot at jeg må be folk om å la vær å ta av seg skoene. Spesielt i disse sommerdagene (?) hvor vi går mye ut og inn. Til gjengjeld har jeg en baby som ikke krabber enda, da, hvis det er til trøst for de lettere hygienehysteriske ;-p
zethaline Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 Jeg har en stygg uvane med å gå inn med sko,må bli flinkere til å ta dem av meg,sukk;-( Men tar alltid av meg hos andre da...
Dronningen! Skrevet 20. august 2008 #11 Skrevet 20. august 2008 Skjønner nå at i ditt hjem kommer det ikke så mange i stiletthæler? De fleste i min omgangskrets går med vanlige lave sko til hverdags men når det er fest slenger vi på oss de lange, slanke støvlettene. Det ville aldri falt meg inn å bedt noen om å ta av seg penskoene på en fest i mitt hjem.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #12 Skrevet 20. august 2008 Det er faktisk helt vanlig å gå med skoa inne i de aller fleste andre land:) Det er vi i Norge som er litt sære her;) Akkurat som med tykke dyner, og brunost og ostehøvel;)
zethaline Skrevet 20. august 2008 #13 Skrevet 20. august 2008 Må si at jeg har heller ikke en baby som kryper enda,så da blir jeg nok nøyere med det.Men som du sier VonDrei,blir mye ut-og-inn på varme sommerdager...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #14 Skrevet 20. august 2008 Er enig med HI her .. Er KUN en som får ha på seg sko inne hos oss og det er svigerfar, men det er pga han har knust begge hælene, så han har spesialsko, men han har selvfølgelig egene innesko som han bruker.. Ellers så skal sko stå i gangen.. Å ja, jeg ber folk som kommer om å ta av skoa, uansett om de kommer på besøk eller om det er fest..
Gjest Skrevet 20. august 2008 #15 Skrevet 20. august 2008 Jeg ber (eller ber? Det har aldri vært nødvendig å be) folk om å ta av seg på beina når jeg har fest.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #16 Skrevet 20. august 2008 Selvfølgelig er det anderledes med fest! Men for det første har vi nesten aldri fest pga små barn,og ja,når vi først har fest så går folk med skoa inne, for da skurer vi jo huset dagen etterpå allikevel. Jeg vasker deimot ikke huset etter hvert besøk til vanlig, da hadde jeg fått sinnsykt mye å gjøre, siden det til stadighet dukker opp venner og familie her.. For meg virker det mye enklere å sparke av seg skoa i gangen i stedet for å skure huset hver dag! Her ligger vi å koser oss på gulvene alle sammen og slipper å tenke på alle de basseluskene som hadde vært her om alle skulle få gå på sko inne..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #17 Skrevet 20. august 2008 Det er ikke vanlig å gå med sko inne i Norge, vel!? Tror ikke jeg har besøkt noen, jeg, hvor det ikke er en selvfølge å ta av seg skoene i gangen. Kanskje er det forskjell på landsdelene. Jeg bor i Trøndelag. På kontinentet er det mer vanlig å gå med sko inne, og kanskje er det mer vanlig på Østlandet? Ikke vet jeg. Men det er jo mye mer hjemmekoselig å tasse rundt i sokkelesten, da vel?
lunatic Skrevet 20. august 2008 #18 Skrevet 20. august 2008 Jeg vil tro det er mest vanslig og ta av seg skoene hos folk. Vi opplever også endel eldre i 70-80-års alderen som har med seg pene innesko som de har på hos folk. Om dette er for å opprettholde stilen eller holde føttene varme, det vet jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #19 Skrevet 20. august 2008 Med mindre man bor i en by med ekstremt tett populasjon (med tbc smitte og alskens), så er ikke det å gå med sko inne uhygjenisk..........Synlig skittent kan det bli ja, men direkte uhygjenisk er det ikke. Her i Norge er det svært rent ute. Gruss og gress og jord er ikke uhygjenisk.
Gjøkeredet③ Skrevet 20. august 2008 #20 Skrevet 20. august 2008 Min svigerfamilie i UK syntes alltid jeg er så festlig siden jeg tar av meg skoene inne... Ikke at det er noe galt med det, men det er bare veldig uvanlig over der. Det å gå med sko inne er veldig normalt nedover i Europa.. Tærene mine får "klaus" av å gå med sko inne.. Hihi
Gjest Skrevet 20. august 2008 #21 Skrevet 20. august 2008 Jeg driter vel i om det er vanlig eller ikke vanlig i andre land. Om andre vil ha det skittent så får det være deres valg.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #22 Skrevet 20. august 2008 Opplegget i UK er ganske disgusting da. De har jo teppelagt det som er av gulv, og så går de inne med sko i tilleg.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #23 Skrevet 20. august 2008 Ja til og med på do og bad er det teppebelagt, usj! Blir uhygjenisk uavhengig om man har sko på nne eller ei........;-)
Gjøkeredet③ Skrevet 20. august 2008 #24 Skrevet 20. august 2008 Jeg er enig med at det er en del tepper i UK, men i nyere hus kommer det mer og mer parkett og fliser.. Fikk helt sjokk da vi var på et hotell som hadde tepper på badet.. Hva skjer med det liksom.. Men som sagt.. Tepper, fliser eller parkett. De går med sko uansett, det var det som var poenget mitt...)
zethaline Skrevet 20. august 2008 #25 Skrevet 20. august 2008 "Gruss og gress og jord er ikke uhygjenisk." Hallo,alt det som ligger i grus,gress og jord da? Spytt klyser,olje,urin og avføring fra dyr,små dyr man trakker på etc. det høres jo kjempe hygienisk ut. Ville du gått barfot overalt,hvor du gikk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå