Gå til innhold

Hull i ørene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 18 mnd og jeg ønsker å ta hull i ørene hennes. Min mor syns dette er helt greit, men noen av mine venninner syns at jeg skal vente en stund til. Hva er galt med å ta hull i ørene til en jente på halvannet år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Det er stygt

2. Ungen kan få allergier

3.vanskelig og rense.

4. Ungen er halvannet år, og ungen har null behov for hull i ørene. du vil faktisk skade din egen unge, for pynt?!

er bedre og vente til barnet selv vil!!!

Skrevet

Dibvarsling: storm i anmarsj. Forbered deg =P

Skrevet

ikke noe galt i det. min fikk da hun var 2 år.

Bare pass på med rensing, butt bak part og ikke noe som kan henge fast forran. Vi brukte bare de de skjøyt inn det første året.

Skrevet

Ser ingen grunn til å ta hull i ørene på et barn på 1,5år.

Hvilken glede har hun av det? Som du kanskje vet selv er det ikke VELDIG behagelig å få dette gjort. Unner ikke min datter på 3 år den smerten ihvertfall.

Skrevet

en ting til, bruk KUN gull og sølv fra gullsmeden, det er renest med tanke på alergi.

Skrevet

Man "skader" ikke ungen, ditt fe!

Og jeg syns det er pent. Uansett, min datter er nå 5 år og ønsker selv å ta hull i ørene, uten noe som helst påvirking fra min side, og da skal hun få det. Ville kanskje ventet til hun er gammel nok til å ville det selv.

Skrevet

Vel, man skader faktisk ungen i den forstand at man velger og gi dem ett hull i kroppen, din ku!

da kan man jo like gjerne gi en 3åring piercing i navla, og øyebrynet og da.. Det er jo og såå pent!

Skrevet

sitter på pidestall hun da ?

skrubbsår er faktisk vondere en å lage hull i ørene

Skrevet

Jeg ville aldri gjort det med min datter selv om jeg synes det er søtt. Hun fikk da hun 8 år. Da hadde hun lyst på det selv. En på 18 måneder er ikke i stand til å ta valg om å pierce deler av kroppen sin.

Skrevet

Nei, hun gjør ikke det nei...

Men de øredobbene er kun til glede for deg som mor, ikke for ungen. Kjøp heller en ny kjole til henne. Det har hun mye mer glede av selv.

Min datter får ikke hull i ørene før hun ber om det selv!!

Skrevet

Rimelig harry å stikke hull i ørene på et barn som ikke skjønner noe av det.

Skrevet

hehe hun ba faktisk om det selv ! Å hun vil heller pynte seg med smykker en kjoler siden hun foretrekker bukser

Skrevet

Hvis et barn på 1,5år ber om å få hull i ørene (noe jeg ikke tror på) vet hun jo ikke hva dette innebærer. Det er ditt ansvar som mor å se hva som er best for henne.

Kjøp et smykke til henne da!!

Skrevet

Fullstendig unødvendig.

Ikke er det pent heller (min personlige mening).

Hvis jentungen liker å pynte seg med smykker, så kjøp henne heller et pent smykke eller armbånd.

Til syvende og sist er det du som har ansvaret for barnet ditt, og du vil ta dette valget på vegne av henne.

Hva er galt med å vente noen år til?

Skrevet

Dette temaet er helt LATTERLIG. Burde ikke vært noe tema i det heletatt!!

Skrevet

Haha, svarene var akkurat som jeg forventet.... Du er jo selvfølgelig rene barnemishandleren som kan tenke sånne stygge tanker;-)

Jeg personlig synes det er søtt, det er veldig vanlig i litt sydligere land. Kjenner ei som tok hull i ørene da datteren var rundt den alderen (faren er fra midtøsten og som sagt er det veldig, veldig vanlig der), og det gikk veldig bra det.

Har selv ei som snart blir to år, men vi venter nok litt pga at barnefaren er imot det.

Skrevet

Mener ikke at dette er misshandling, men så utrolig unødvendig.

Og jeg tror heller ikke på at hennes datter på 1,5år har bedt om det selv. Den får hun dra lenger ut på landet med!

Skrevet

Niesa mi fikk hull i ørene når hun var 3, det gikk veldig bra, utrolig stolt og kry over at hun hadde fått det. Det var øredobber som ikke trengtes å bli renset, selvrensende med andre ord.

Skrevet

Jeg syntes det er helt greit at barn får hull i ørene så tidlig. Det er søtt. Men jeg syntes det er bedre å vente til barnet vil det selv. Jeg husker jeg ville ha det selv når jeg var 4:) Husker fortsatt hvor vondt jeg syntes det var, men var veldig stas når det ikke gjorde vondt mer:)

Har en lillesøster på 4 nå og hun vil ikke ha det, så min personlige mening er at det best og vente til de vil det selv.

Skrevet

HI her..

Jeg har bare skrevet innlegget, ingen svar. Så hvis noen tror at jeg har sagt at datteren min på 1,5 har bedt om det selv, så må dere ha misforstått noe lenger oppe.

Hun har ikke bedt om det selv, hun prater jo ikke.

Skrevet

Synes det var litt rart et en på 1,5 kunne be om det selv ja;)

Skrevet

Dette temaet er så utdebbatert at jeg kan si på forhånd hvilke svar som dukker opp. Masochistisk som jeg er måtte jeg inn og lese likevel, og må kommentere to ting:

Det fins ikke noe som heter selvrensende øredobber! Hva i helsike skulle de vært laget av? Grønnsåpe? Det er jo slett ikke øredobbene som krever at hullene skal renses, men det faktum at man har perforert huden og tillatt bakterier å komme inn i systemet! Tydelig at noen bør sette seg litt mer inn i saken før de utsetter barna sine for sånt.

For det andre, å sette sølvsmykker inn i et hull i kroppen er å be om trøbbel. Hvis du noengang har eid en sølvring, og hatt den på i noen timer - så har du kanskje sett det svarte stoffet som sitter igjen på fingeren din når du tar den av. Det er sølvsulfid, et avfallsstoff som dannes når sølvet utsettes for luft (nærmere bestemt hydrogensulfid i luften) Det er IKKE noe man vi ha i kroppen.

Så får dere fortsette å diskutere moralen i dette ;)

Skrevet

Tror jeg du får komme deg til en moderne "kosmetisksalong". Jo, de er selvrensende, ikke spør meg hva de er laget av, men ikke noe gugge kom ut av ørene, ikke rødt, ikke hovent - bare hull rett gjennom:) Man sitter ikke med nål og isbit lengre vettu;)

Skrevet

Ja, ja, verden vil bedras.

Det fins en hel del metaller som brukes i kroppssmykker, de vanligste er titan (nikkelfrie) og kirurgisk stål (316L, som inneholder 14% nikkel, men avgir lite - de fleste tåler det godt, selv med allergi) Man kan også bruke bioplast, som er et helt "dødt" materiale, men naturlig nok dårlig egnet til å lage hull med.

Et selvrensende smykke måtte i praksis bestått av et bakteriedrepende stoff, som beskyttet såret mot ytre påvirkning. Hvis din moderne "kosmetisksalong" har funnet et slikt stoff, vil jeg anbefale dem å løpe til nærmeste patentkontor snarest. En hel legeindustri ville nok vært klar med fiansieringen for verdenslanseringen på blunket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...