MammaKos Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Idag har jeg vært på 1. time med modnings-akupunktur. Er 35+5. Fikk nåler oppå føttene, i leggene, på hendene, i hodet og mellom øyenbrynene. Skal fortsette en gang i uken frem til fødsel.. Blir spennende dette her om det har noen virkning!! Har hørt masse positivt om det - noen erfaringer??
Gjest Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 jeg har i dag hatt min 3 time..har ikke hatt noe særlig effekt til nå..men etter denne timen idag har jeg begynnt å kjenne mer menssmerter å magene r hard,d har jeg ikke hatt sånn på dagtid før..jeg har hatt noen få mensmurringer før,men d var bare om natten..å aldri lenge gangen..men nå har de holdt på en stund..å fortsetter når jeg går å står.. har hatt respondert kjempebra på andre ting akupunktur har hjelpt meg med..som et vondt kne,allergi,bekkenet er blitt bedre..å nå satte hu og nåler for jeg svetter så mye:( så får jeg håpe d hjelper
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Jeg har også hatt min første time idag, er 37+2. Håper det virker bra!
MammaKos Skrevet 18. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2008 Dette blir spennende! Jeg har ikke merket noe anderledes idag bortsett fra at jeg har vært ganske sliten og slapp.. Men kynnere og mensmurringer har jeg hele tiden uansett.. Hun sa uansett at hun begynte litt "svakt", siden det var 1. gang jeg prøvde akupunktur, sånn at jeg skulle bli vant med det.. Blir kanskje litt mer neste gang..
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Jeg hadde også første time i dag, kjenner ikke noe til det. Hun brukte mye tid på å finne ut hva kroppen min trengte, og satte nåler i øret, armene og føttene. Virket ikke som hun mente fødselen var nært forestående iallefall. Kanskje like greit siden mannen er bortreist denne uka Jeg skal fortsette to ganger i uken, men er 38 uker i morgen da.
mamman til 2 nydelige jenter Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Hadde min første akupunkturtime i dag jeg også, fikk bare 3 nåler i hvert ben (dvs en i leggen, en på ankelen og en oppe på storetåa). Foreløpig ingen effekt. Skal tilbake om et par dager. Er forøvrig i uke 39. Babyen er mer aktiv nå enn tidligere i hvertfall!
NormaJean Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 fikk første omgangs med akupunktur i dag, er 39 uker! fikk 4 i beinet og 1 i magen rett over symfysen. neste omgang er om 1 uke! nå tipper jeg at det egentlig er ren inbillning og ønsketenkning, men syns det murrer litt mer i magen i kveld og stikker mye mer når jeg går....... hehe, ønsker så å føde at jeg inbiller meg øyeblikkelig virkning av "magiske" nåler. lol;)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 HVor mye betaler dere for dette? Bare lurer på om det varierer i pris elle rom alle betaler ca det samme?
NormaJean Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 gratis.... hi hi. går til jordmor på Riksen og hun setter der....
MammaKos Skrevet 18. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. august 2008 Jeg går på Klinikk Fjeld på Majorstuen i Oslo og betaler 380,- pr gang..
Sitronelle Skrevet 18. august 2008 #12 Skrevet 18. august 2008 380 per gang...Synes det er rart at nålene blir satt så forskjellig på oss jeg...etter å ha lest hva dere over har skrevet...hmmm...
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 18. august 2008 #13 Skrevet 18. august 2008 Å- HVem da? Jeg går til ei der jeg og
Gjest Skrevet 18. august 2008 #14 Skrevet 18. august 2008 sitronelle: ja jeg er enig..d er så forskjellig hvor de setter nålene..å jeg lurer på hvorfor.. skal jammen meg spør hu på tor..
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 18. august 2008 #15 Skrevet 18. august 2008 Ja det lurte jeg også på!
Sitronelle Skrevet 18. august 2008 #16 Skrevet 18. august 2008 hmmm,,,,mystisk...Ønsker jo veldig at dette skal fungere, men ble litt betenkt...Hehe..De har vel en forklaring
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 18. august 2008 #17 Skrevet 18. august 2008 Det lå en link her en annen dag til babyverden(?) der det sto mye om akupunktur, f.eks at mange kan kalle seg akupunktør, men man bør sjekkke utdannelsen og at de helst burde ha utdannelse i klassisk kinesisk akupunktur. Også sto det at de kan sette modnings akupunktur, men fødselen måtte kroppen vår sette i gang selv. Så de som sier de kan sette igangsettende nåler- er de ikke til å stole på da? Orker ikke lete opp link nå.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #18 Skrevet 18. august 2008 hu jeg går til er utdannet i akupuntur,å og i tilleg ekstra utdanning i å sette på barn..så jeg skal ta med min 7 åring til henne å få han behandlet for allergien,å tett nese:) d er vel om du er moden ,en kan prøve å sette nåler fo å sette d i gang.. hm..d skal jeg og spør om neste gang;)
maria isabell Skrevet 18. august 2008 #19 Skrevet 18. august 2008 har hatt første time i dag også.) håper det virker:)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 18. august 2008 #20 Skrevet 18. august 2008 Var det ikke du som la ut den linken da? Her er en annen: http://www.babyverden.no/templates/Article____24047.aspx
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 18. august 2008 #21 Skrevet 18. august 2008 Har tatt min første time med modnings-akupunktur i dag. Jeg fikk en nål midt oppå hodet, en på magen, 2 i ryggen, en på hånda, en i toa, og noen i leggen. Etter at den i magen ble satt, så beveget den lille seg, bare sånne rolige bevegelser. Men han var i aktivitet under hele behandlingen som varte 30 minutter. Å han har vært veldig aktiv etter jeg var der i dag. Jeg betalte 300 kroner første gangen og skal betale 200 de neste gangene. Er 37 uker på vei og skal gå 2 ganger i uka. Hun jeg går til er utdannet jordmor med spesial utdannet for å utføre akupunktur på gravide. Hun jobber som jordmor ved hjemme fødsler og på alternativ senteret i Sarpsborg som akupunktør. Har blitt anbefalt henne (Ann Karin) av min jordmor.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #22 Skrevet 18. august 2008 kom ikke innpå den linken..men nei har ikke lagt ut noe fra babyverden jeg.. la ut en annen link en gang..om akupunktur..men d var mer generelt..
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 18. august 2008 #23 Skrevet 18. august 2008 ok, men hvis man søker på babyverden.no på modningsakupunktur så får man opp en del og det str bl.a: "Stadig flere gravide tilbys forberedende akupunktur til fødsel, såkalt modningsakupunktur, når fødselen nærmer seg. Mange tror feilaktig at akupunkturen skal sette i gang fødsel. Det er ikke det den skal, men behandlingen forbereder kroppen til fødselen, og kan gi gevinst i kortere åpningsfase og en kropp bedre rustet til å takle fødselens påkjenninger. De fleste stedene begynner man med forberedende akupunktur til fødsel i uke 36 av svangerskapet, og som regel går man flere ganger. En gang i uken i uke 36 og 37, og så en eller to ganger i uken fra uke 38 og til fødselen. Det er forsket en del på denne type akupunktur, og resultatene viser at stimulering av bestemte punkter gir faktiske endringer i livmoren. Mer om studiene følger senere i artikkelen. Punktene som stimuleres ved fødselsforberedende akupunktur varierer noe fra uke til uke, men stort sett ligger de på armer, ben og en i nedre mage, og rygg." Kan du legge ut den linken igjen så ejg kan lese den igjen? Fordi ejg mener det sto der en god del info som var fin
Gjest Skrevet 18. august 2008 #24 Skrevet 18. august 2008 hm..jeg finner ikke den linken igjen dessverre..men den skal ligge her inne på 3 tri..men nå skal jeg legge meg så kan lete i morgen
lana<3 Skrevet 18. august 2008 #25 Skrevet 18. august 2008 Heia dere:) Jeg har også vært å fått min andre modningsakupunktur idag og har fått nåler i ørene for bekkenløsningen og kvalmen. Har hatt en kjempeeffekt idag og ungen har snudd seg rett vei for å så snu seg tilbake igjen...he he...Har vært så trøtt at jeg har døset hele dagen faktisk, kroppen jobber på helspreng tror jeg. Har fått Moxa pinner i lilletærne istedenfor nål idag for å styrke meridianene der, snu ungen, øke blodsirkulasjonen i livmoren. Fikk to vonde nåler oppå vristen for å styrke leveren, fikk også to nåler mellom pekefiner og tommel for det samme+ det modner livmoren. Får en nål midt oppe på hodet, den er beroligende og samboer fikk meg til å slutte å skjelve ved sist fødsel når han strøk meg det punktet. Den mellom øyenbrynene er balanserende og styrker de 4 kroppsdeler. Får avogtil til to nåler rett under knærne, den er magestyrkende og får energien til å gå nedover istedenfor oppover, når man har halsbrann ol. er det slik at energien går feil vei, den kommer nedenfra å opp og dette er feil. Jeg spurte idag hvilke nåler som er det mest brukte for å sette fødselen igang og da sa han at den på lilletærne og de på hendene er mest brukt, men at han brukte mest den på lilletærne og støttet opp med nåler på hendene våre. Når jeg kommer i uke 38 skal han begynne å sette nåler med strøm i lilletærne for å få ekstra god effekt. Jeg får ikke samme akupunktur som dere som går til jordmødre, jeg får klassisk kinesisk akupunktur, mens de fleste av dere får nok vitenskapelig akupunktur. Det er nok derfor det er så mange forskjellige punkter. De som går til jordmødre får også vanligvis kun nåler for modningen, mens vi andre får ekstra nåler for våre individuelle plager. Det er også jordmødre som såklart er videreutdannet i klassisk akupunktur og de har jo såklart like mye peiling på nåler som baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå