Gå til innhold

Hva er det "rareste/dummeste" helsesøster har sagt til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At alle barn MÅ drikke ku-melk når de fyller året....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullammet til han var 9 mnd, han hadde kun fått litt smaksprøver på forskjellig mat.... dette var pga at Hs sa at så lenge han ikke var sulten på mat så holdt det m amming....

Han var veldig god og rund- så når jeg var hos hs sier hun (ca 9mnd gammel gutt); " Jeg tror kanskje at du skal slutte med morsmelkerstatning nå og bare gi vann til grøten og middagen..." Jeg svarer " Jammen, du ba meg jo om å bare amme han og ikke gi noe tillegg eller mat fram til han var klar for det for en mnd siden?"

Hun svarer; " Hva, har jeg sagt det? Gud, da må jeg hatt en dårlig dag, he he... Ja ja, det ser jo ikke ut som noen skade har skjedd...."

Jeg reagerte på det ihvertfall- og begynte jo sporenstreks med grøt og mat igjen, med vann til drikke. Fortsatte ammingen til han var 13 mnd da. Men Da hadde Hs bedt meg slutte for 5mnd siden- dette fordi at ammingen kunne skade tennene hans.... Tok henne ikke alvorlig i det hele tatt etter forrige blunder heldigvis. Og han har verdens fineste hvite tenner, he he.

Skrevet

fysioterapeauten kikket rundt og kommenterte alle de nyyydelig ungene i barselgruppa og kom til min og sa ja der er det en eh... eh..frisk gutt ja.. Nej svarte jeg, det er ei jente, jeg liker bare ikke at alle jenter må ha rosa for å være jentete.. da svarte hun.. ja der kan vi se hvor forskjellig unger er når de er små... FNIS. Hun synes nok ikke Lille var særlig søt. Det var hun egentlig ikke heller. *ler høyt*

Ellers hadde jeg verdens mest distre helsesøster på Kløfta som brukte 10 minutter for å komme til poenget! Men grei var hun, selvom jeg ikke lærte noe av henne.

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

helsesøstera mi sa at viss jenta mi ikke ville spise annet enn syltetøy på skiva måtte jeg sulte henne for og få henne til og spise noe annet. jeg har aldri hørt på helsesøster men heller forhørt meg med andre mødre og alltid følgt hjerte. heldigvis for d. jenta mi liker forskjellige ting, men spiser som regel bare en av tingene i perioder. helsesøstera tvang meg til og amme til brystvorta nesten datt av og hun ville jeg skulle fortsette selv da.. men ringte legen selv jeg og ba om melke stopp tab.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...