Gå til innhold

Hva er det "rareste/dummeste" helsesøster har sagt til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at de kan komme med ganske mange rare ting. Hun jeg hadde med første mann kom med en del ting...og til en sliten førstegangsmamma var vel ikke alltid det det lureste...

For det første sa hu ved hvert barseltreff at jeg måtte ta et pledd over gutten min når jeg satt med han i fanget...selv om han hadde bukse og body på seg. Ved siden av meg satt to andregangsmammaer med hver sin baby i kun bleia...men de sa hun ingen ting til.

Gutten min sov veldig lite, i tillegg var jeg veldig sliten for han spiste lite i tillegg til at han var mye syk. Da sa hun at jeg måtte gjøre alt som stod i min makt for å få han til å sove mer! Så der stod jeg da og trillet han i vogna i evigheter, men han nektet å sove. Jeg grein og følte meg som verdens mest håpløse...

Jeg sluttet å amme etter 2 mnd fordi gutten min tok ikke bryst lenger, og han tok av mye. Prøvde å pumpe meg...men følte jeg ble en "zombie" til slutt, så sluttet med det. Da jeg hadde sluttet sa helsesøster: du må ikke føle deg som en dårlig mor for det... Jeg husker jeg ble litt paff, for hadde egentlig ikke tenkt over at jeg var dårligere enn andre...men tenkte da at jeg kanskje burde det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At stefar ikke skal ta del i oppdragelsen, hvis Daniel gjør noe som ikke er lov skal jeg si nei og oppdra han.

Stefar skal bare være flue på veggen - visstnok...

Skrevet

Hun spurte om lillegutt hadde spist ribbe i jula.

Da var han 6 mnd.....

Skrevet

Ikke helsesøster som har sagt det dumeste, men en lege på legevakten. Datteren vår var dårlig med feber og vi dro på legevakten. Der ville de gjerne ha en urinprøve, men det er ikke så lett med bleiebarn og jente. Fikk da beskjed om at vi skulle dra hjem og se det an. Men hvis hun ikke hadde tisset til kvelden måtte vi komme ned med en urinprøve så de kunne undersøke den! Hvordan vi skulle få kommet med en urinprøve hvis hun IKKE tisset lurer jeg fortsatt på.

Skrevet

At alle barn fikk fortenner nede først og fortenner opp etterpå. Det gikk IKKE ant å få hjørnetenner før disse var kommet. Stemte ikke på min eldste jente.

At man aldri måtte legge babyen på rommet og lukke døra. Det måtte bestandig være ett lys på eller døra på glipp slik at det kom lys inn. Dette begrunnet hun med at babyen kunne drømme om dyr å bli redd. Min baby var 5 mnd da. Jeg var også førstegangsmor og denne hs var vikar. Heldigvis var min faste hs mer oppegående.

Ei venninne hadde samme helsesøster og hun hadde bestandig munnbind på når hun satte vasine på hennes datter.

Skrevet

Hun ba meg gi han honning i havregrynsgrøten når han var kjempe syk, (kunne ikke få noen form for melkeprodukter)

Sa dette på en kontroll "Guri så _FEIT_ han er!Haha"

Da ble jeg passe sint..

Elleers så er hun en alright helsesøster.. Selvom hun har gjort en del feil oppgjennom. Som å sette feil vaksiner, setti sprøyte med bare vann fordi hun glemte å blande, så måtte stikke på nytt ol... :-P

Skrevet

"Du må amme mer"...når jeg allerede hadde fortalt at jeg ammet i 1 time med kun 15-20 mins mellomrom..eh døgnet har ikke flere timer. Og så var hun skeptisk til at jeg skulle gi tillegg selv om han gikk drastisk ned i vekt. Heldigvis klarte jeg å dra hodet mitt ut av ammetåken og total utslitthet og tenke selv. I ettertid sa hun at hun var alvorlig bekymret for min lille tynne gutt men ammetyranniet overstyrte altså hans beste...Og så sa hun at han kom til å bli sukkeravhengig fordi jeg ga malt i melken pga forstoppelse...

Skrevet

Kom på en llitt tåpeligere ting, hun hang seg opp i at gutten vår kun skulle ha min manns etternavn. Hun mente at mitt var mye kulere og at jeg måtte ta denne fighten med min mann. Jeg sa at vi begge hadde to laange etternavn så det var nok ikke aktuelt men da hisset hun seg nesten opp ,-)

Skrevet

det var ikke helsesøstra men legen på helsestasjonen som skulle gjøre en sjekk på den 6 ukers gamle babyen min.da hun fant ut at pappaen var utenlandsk, sa hun:du er ikke redd for at han skal ta med seg ungen å dra da?fint ting å se til en hormonell førstegangsmamma!

Skrevet

Helsesøsteren vår er egentlig litt rar, men kan ikke huske at hun har sagt eller gjort noe som har festet seg.

Men da vi skulle til legen på 6mnds kontrollen ( er ikke det ved 6mnd de går til legen? ) Hvertfall, vi var førstegangsforeldre og visste ikke så mye om hva som skulle skje på denne kontrollen... ble litt skeptisk når legen spurte OSS hva han skulle sjekke. Da hadde han såvidt tatt i snuppa. Skal sies at han nok var nyutdannet, for han satt å bladde i en "bibel", og var veldig nervøs stakkar. Han leste i boka, så sjekket han hoftene hennes, men han var såvidt borti henne, så vet ikke hvor mye han fikk sjekket. Husker jeg tenkte at han har nok ikke kjent på så mange babyer enda, så han vet vel ikke hva han skal kjenne etter..

( da med tanke på legen på klinikken, som virkelig visste hva han drev med )

Skrevet

Hs jeg gikk til på kontrollene med nr. 4 tok det som en selvfølge at jeg da skulle sterilisere meg...

Kunne egentlig vært moro å tatt en prat med henne nå... ;-)

Skrevet

Helsesøstra vår er ei søt men veldig distré dame.

Da vi fikk førstemann som var en stor plugg på fire kilo sa hun at det var viktig at han fikk mat ofte - han som var så stor. Greit nok det. Han ble foret etter alle kunstens regler.

Da vi fikk nummer to som var en tynn liten tass på to kilo sa hun at det var viktig at han fikk mat ofte - han som var så liten:o)

Konklusjon: Babyer trenger mat ofte:o)

Stadig vekk spør hun meg om han har fått de ulike vaksinene. Hun holdt på å sette samme vaksine med en ukes mellomrom. Heldigvis fikk jeg stoppet henne:o)

Skrevet

Første time:

"Er første barnet ditt?". To min. etterpå "har han eldre søsken?".

Andre time:

"Deg har eg visst ikkje helst på".

Tredje time:

"Deg har eg visst ikkje helst på".

Etter dette bytta eg helsesøster. Senilehelsesøstra ringte meg då opp, og sa følgande "eg ville berre spørre kvifor du har bytta helsesøster, eg syns det er veldig synd for eg syntes vi hadde så god kjemi". Samme dag møtte eg ho på ein julelunsj. Då kjente ho meg ikkje igjen. Slå den!

Skrevet

Helsesøstre er noe dritt ass. Har opplevd så mye der i d siste. Har jo tre unger så blir en del besøk derass.

Ene ungen min liksom da er mye mørkere enn mg fordi mannen min er liksom fra somalia. Og hun ene på helsestasjon her er så sinnsykt rasist!!!!! Hater hu. Hu sender deeeeee stygge blikka til gulzar (jenta mi) og en gang så kom hu med en kommentar om at hu ikke ligna på meg. og så er jeg sikker på at hu snakker om meg bak ryggen min også. hater henne. skulle forbannet henne hvis jeg kunne ass. noen mennesker fortjener ikke å leve. faen blir sur av å tenke på det. gulzar er verdens nydeligste og ingen kan si noe annet. helsestasjonen kan BRENNE

Skrevet

Har sikkert reagert på flere ting ang. hs, men det som har festet seg var da ho på 3mnd kontrollen såg at snuppa hadde skjev nakke (noe ho også hadde sagt da ho var 6 uker, men da var det ikkje så farlig), og på 3mnd kontrollen sa ho at ho ikkje hadde bemerka det før.

Ho sa også at vi ikkje måtte gi grøt når ho var 3mnd (fikk kun mme) fordi det var galt, og da fant jeg og en annen mor at vi gjorde som vi ville, for både meg og henne hadde fått grøt fra vi var 3 mnd, og vi levde jo..

Og hs var sur på meg fordi jeg kunne mer enn henne...så eg fikk aldri snakket ferdig når vi var i gruppe.

Dette hendte meg her om dagen da (har tatt tuberkulinprøve fordi eg har fått jobb i bhg), og da spør hs (ikke min/vår faste) om koffor eg må ta det, og skjønne ikkje at eg skal begynne å jobbe i bhg!

Skrevet

Sorry,men måtte lenår jeg leste disse innleggene.Har vært veldig heldig med helsesøster.Alltid stilt opp når det har vært noe..Vi bodde 5 min fra helsestasjonen,så hvis gullet mitt hva syk fikk vi alltid lov åkomme bort så de fikk se på han...Glad vi har den samme helsesøster nå somhar går på skole...

Skrevet

Vel.. Nå er denne kommentaren ikke dum, og heller ikke fra helsesøster, men den passer vel inn her likevel :D

Da jordmor var ferdig med å "snurpe" meg sammen igjen etter fødselen, spurte hun samboeren min om han ville komme å se om det så greit ut der nede.. Om hun hadde gjort ok sy-arbeide.. Hihi. Det ville han ikke...

Skrevet

Var inn for å høre hva som kunne være "galt" med gutten min som da var 3-4 uker gammel.

Hun sjekket han, og så sa hun "dette har jeg ALDRI vært borti før eller hørt om, men det er helt NORMALT", hallo...hvordan kan hun vite det når hun aldri har hørt om eller sett noe lignende??

Var ikke helsesøsteren, men legen på helsestasjonen som sa dette da.

Skrevet

trønder-med_to_små

da trur jeg jaggu jeg hadde spurt hu om hun kunne finne seg en ny jobb!!

Skrevet

Vi dro til fastlegen istedet vi, ble bare helt sjokka over henne!

De på helsestasjonen har egentli aldri hørt på meg ang. problemer, så jeg drar direkte til legen. På 2-årskontrollen spurte helsesøster en del ang. kost og lignende, hun ble litt stum når jeg sa at vi får oppfølging av spesialister på alt dette, for da kunne hun liksom ikke si noe :)

Skrevet

Var ikke hs, men barnelegen. Jeg hadde mistenkt at gutten min hadde kiss fra han var et par uker gammel, men møtte stor motstand på helsestasjonen. Da han var 5 mnd gammel sa jeg at nok er nok, nå skal han henvises til spesialist, han var veldig utilpass og treg i utvikling. Prøvde seg med at jeg bare hadde en treg og sutrete unge, dette var bare noe jeg måtte godta. Men fikk til slutt mast meg til at hs skulle ringe fysio og slikt, for de hadde jo så lav terskel for å henvise?! Da hadde jeg krangla med de i nesten 5 mnd...

Da gutten var nesten 6 mnd ble han sjekket, og joda, her var det låsning i nakken og skulle vært henvist senest når han var 3 mnd! Så her var det bare å komme i gang. Dagen etter var vi på 6 mnd kontroll og da lurte barnelegen på hvordan det var med fysio, og jeg sa at joda, han var låst i nakken og måtte ha behandling. Barnelegen så på ungen som lå på magen og holdt hodet oppe og sa "nei, fysio her er jo bare tull, han holder jo hodet oppe". Ehh... vi har fått bevist at han er låst i nakken og henger langt etter i utvikling, kunne ikke holde hodet mer enn par cm over gulvet, snudde hodet stort sett bare til en side, og armene lå rett ut til siden når han lå på magen o.s.v. Men både hs og barnelegen mente at dette bare var noe tull. Nå så bare mumler de om at det er bedre sent enn aldri.....

Lenge leve helsestasjoen;)

Skrevet

jeg måtte gi mat først, aldri pupp først. og han måtte lære seg å tygge, det var på 8måneders kontroll. det var helt krise om han ikke kunne tygge så sent.

Skrevet

På første samling av barselgruppe etter fødselen informerte hun oss alle om at vi måtte trene bekkenet, og dette måtte vi gjølre mens vi tisset :-D Da måtte jeg informere om at dette er helt feil og kan kun gjøres som en test. Da svarte hun: ikke hvis man gjør det riktig.......

Skrevet

hehe bra det ikke er bare vi som reagere på disse hs.

første møte med barnelegen på hs,var 6mnd kontroll.å hun lurte på om gutten vår taklet det å bli store bror ok.jeg å gubben kikket bare på hverandre,så sa jeg så vidt jeg vet er det ikke fysisk mulig at han skulle blitt storebror nå.da kikket hun bare rart på meg å himlet med øynene.

andre var hun lyttet på hjerte hans å sa her hørtes alt kjempe fint ut,vi er i jevnlig kontakt med sykehuset for en kraftig bilyd..hehe..huff fikk ikke mye respekt av oss for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...