mamma til 2... Skrevet 16. august 2008 #26 Skrevet 16. august 2008 trot nok egentlig at strekkmerkene kommer uansett om man smører eller ikke.. de kommer jo innenifra... jeg har gjort det jeg kan gjøre uansett om det virker eller ikke. har brukt cocoa bodybutter fra body shop og tatt omega 3,6.9. har ikke fått mer enn et par tre på hver side og dette er 2 svangerskap...
sullemor Skrevet 16. august 2008 #27 Skrevet 16. august 2008 Jeg brukte en olje på magen forrige gang jeg var gravid, samtidig som jeg klorte magen for å øke blodsirkulasjonen i underhuden. Fikk ikke strekkmerker på det området som fikk regelmessig behandling (magen), men rumpen, lårene og puppene sprakk noe helt ekstremt. Så jeg håpte jo kanskje at det hadde hatt en effekt. Denne gangen har jeg smurt meg med feit olje, og klort meg på magen. Jeg har sluttet å smøre meg, for det ødela klærene mine. Men jeg klorer enda. Det tror jeg har en viss effekt, da det øker blodsirkulasjonen. Drar også litt i huden mens jeg klorer/klør. Blir litt rød og varm, men det skader jo ikke. Det er jo verdt det hvis det har en effekt. Bedre å gjøre det, og bli motbevist av at strekkmerkene kommer uansett, enn å få strekkmerker uten å prøve å motvirke de på noen måte.
Madamina Skrevet 16. august 2008 #28 Skrevet 16. august 2008 Denne gang skal jeg prøve å ikke gå opp mer enn nødvendig i vekt (stappet i meg sjokoladekake sist). Så når magen begynner å klø og strekke seg for voldsomt, får jeg gå meg noen turer. Ser bra ut så langt. Tror heller ikke noen kremer hjelper, da det er underhuden som sprekker. Men linolje skal visst være anbefalt. Jeg brukte Babyolje og en del annet sist, uten at det hjalp i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå