Gå til innhold

Hva har dere brukt mot strekkmerker????

Anbefalte innlegg

Skrevet

og har det hatt noe effekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjøpte en svindyr olje fra Clarins beregnet på gravide mager, men jeg sprakk opp i uke 20 likevel. Så den gidder jeg ikke kjøpe mer ... :\

Trodde egentlig ikke på slike kremer, og VET jo at kremene ikke er i stand til å trekke ned i lærhuden hvor sprekkingen faktisk skjer, men hadde hørt så fantastisk mye bra om denne, så måtte bare kjøpe.

(den lukter veldig godt da :))

_Dersom_ det er noe som kanskje kan ha en effekt, så har jeg tro på å drikke masse vann og spise omega 3. Men dette har heller ikke hjulpet meg ...

Skrevet

Har brukt anti-strekkmerkekremen fra Biotherm. Lett å smøre på og man blir ikke så "klissete" i huden. Tror kanskje ikke smøringen har noen effekt. Noen får strekkmerker, andre ikke. Jeg oppdaget til min irritasjon første strekkmerke på hofta i går, en dag over termin.

Skrevet

Forrige gang brukte jeg lotion fra biotherm, den er dyr men jeg fikk strekkmerker på sidene og tenkte at nå måtte jeg prøve noe annet som har bedre effekt.

Skrevet

Jeg har ikke ofret dette en eneste tanke... Har nå ikke fått et eneste strekkmerke enda! De sier jo at det ikke hjelper uansett hva man gjør. Det får komme det som kommer, det er jo helt naturlig!

Skrevet

ingenting - for det er ikke noe som hjelper. Strekkmerker er huden som vokser for fort. Ingen kremer i verden kan gjøre noe med dette, beklager.

Skrevet

tar omega 3 jeg, og smører meg med en godluktende biotherm-lotion

mest for komfortens skyld. har ikke fått antydning til strekkmerker på magen enda - er 30+4. men de har tatt bolig på lår/rumpe i stedet....

Skrevet

Jeg bruker Vichy strekkmerk krem. Aner ikke om det hjelper eller ikke, selv om jeg vet det er ikke påvisst at slike kremer hjelper. Men jeg har ikke fått flere strekkmerker etter at jeg begynte med den.

Det som irriterer meg er at dette er mitt 3. sv.skap og det var først i *dette* svangerskapet at jeg fikk strekkmerker, og de kom i løpet av natta rundt uke 15-16. Men men, jeg er glad og takknemlig for å være gravid så jeg tar det ikke så tungt likevel at jeg har fått strekkmerker på magen. :-)

Skrevet

Jeg har ikke brukt noen ting for å forebygge strekkmerker bortsett fra å ta Omega 3, men det er i hovedsak for at det er positivt for utviklingen av hjernen til fosteret. Kremer og oljer har jo ingenting for seg. Eneste måten å finne ut om det virker måtte i så fall være å smøre halve sida av kroppen fra topp til tå og se om det utgjorde noe på den smørte sida.

Skrevet

Først så brukte jeg Cocoa butter-krem fra Bodyshop, men nå har jeg gått over til Weleda sin svangerskapsolje. Aner ikke om det kommer til å funke, men det er jo lov å prøve. Det er ikke kommet noen strekkmerker foreløpig, men det kommer jo ofte ikke før etter fødsel, så det blir spennende å se... (Er i uke 35)

Skrevet

Strekkmerkene kommer av hvilken type hud du har og hvor fort magen vokser, det er ingen dokumentert effekt på brodukter mot strekkmerker.

Det er desverre bare en måte å tjene penger på at folk selger dette.

Jeg fikk masse strekkmerker etter første graviditet, og det plaget meg en stund, men de blekner med årene, og det viser ar jeg har blitt mor.

Det er uansett godt å bruke fuktighetskrem på magen pga tørr hud.

Sikkert smart og ta litt omega 3 også?

Skrevet

Husk og smøre strekkmerkene godt med solfaktor når de er nye, en skal ikke utsette nye arr for sol

Skrevet

smører magen med a-creme hver dag.. så får det bare gå som det går :) Er i uke 35 og har ikke fått noen enda - men de kan fortsatt komme!

Skrevet

har brukt Spenol og en krem fra Vichy. Har sikkert ikke så mye effekt, men er jo lov å prøve;) Har hatt noe små-kløe på magen, så å smøre fet krem på, har roet ned kløa..

Skrevet

A-cream, som man kjøper på apoteket, ble anbefalt denne av en plastsik kirurg som jeg kjenner...bare i uke 31 nå, men funker så langt;)

Skrevet

har brukt becur repair.. som ikke funker mot annet en de såre strekkmerkene.. hjelper veldig når de blir vonde...

Skrevet

Jeg bruker cacao butter fra Body Shop, samt Cacao body scrub for å få i gang blodsirkulasjon. Jeg er i uke 38 nå, og har fått tre riper på hver side. Men jeg tror daglig bruk av fet fuktighetskrem hjelper, da magen hele tiden er fuktig (innbiller meg at den blir mer elastisk:) Men det kan fortsatt komme flere..

Skrevet

Jeg har brukt Spenol og rød Apo Base (veldig fet krem). Ikke noe fancy altså, men tror ikke på at de dyreste kremene nødvendigvis er de beste. Har ingen strekkmerker, men har heller ikke en enormt stor mage.

Så at en hudlege mente daglig smøring med fet krem KUNNE hjelpe mot strekkmerker, men at det ikke var noen garanti. Det gjør ikke vondt verre, i alle fall....

Skrevet

smurt med vanlig bodylotion bare. litt fetere enn jeg vanligvis bruker. fått to bittesmå rett over navlen. hadde noen fra sist svangerskap under, så kan ikke se om jeg har fått noen nye noen......

Skrevet

Ikke brukt noe. Spiser omega-3 men det er fordi jeg ikke er så glad i fisk. Ikke oppdaget noen merker enda, men de kan enda komme. Er 37+4

Skrevet

Jeg har brukt Locobase fet krem, som man får kjøpt på apoteket. Billig og grei, under 100-lappen for en stor tube Veeeldig fet og klissete krem :) Har ikke fått et eneste merke enda, er i uke 35. Tenkte at hvis det var noe som kunne hjelpe så måtte det være denne. Jeg sprekker masse opp i huden på hendene om vinteren, og da er det eneste krem som hjelper! Kan være tilfeldig, og merkene kan jo enda komme, men tror jeg kommer til å prøve dette senere også :)

Skrevet

Har jo også lest og hørt at ingenting hjelper, men det er jo lov å prøve uansett...

Brukte en helt vanlig body lotion frem til ca. uke 25. Da begynte magen virkelig å vokse og jeg kjente mageskinnet begynte å strekke seg for alvor. Jeg kjøpte da strekkmerkekremen fra Vichy, men syntes den luktet så sterkt så sluttet med den etter en ukes tid. Men huden ble veldig myk og god!

Nå bruker jeg Tummy rub fra Mama Mio (http://www.mamamio.no/). Den lukter mildt av sitrus og er kjempegod! Den inneholder omega og mye annet som visstnok skal være bra...så får man se om det hjelper da... Har ingen strekkemerker så langt - hverken på magen, bryst, lår, rygg eller hofter. (Bank i bordet!)

Skrevet

Jeg har brukt 'pregnancy massage cream' fra boots apoteket.

Den koster bare 24 kroner og er kjempebra. Den skal hindre strekkmerker og den passer veldig for oss som ikke tåler så mye parfym.

Jeg har ikke fått strekkmerker ennå til tross for at jeg har fått ganske stor mage hehe. Men det kan hende jeg plutselig sprekker. :S

Skrevet

Jeg har tatt tran og smurt meg morgen og kveld med a-krem fra apoteket. Har gått helt fint frem til i dag, 5 dager på overtid kom mitt første lille strekkmerke. Skal ikke klage dersom det blir med det, men jeg er litt redd nå som det først har begynt, kanskje jeg våkner helt opprivnet i morgen:-/

Skrevet

jeg har smørt meg ca annenhver dag med rød Apo Base! Rene vidundermiddelet! Jeg har ganske stor mage, og har ingen strekkmerker. Jeg går på overtid, så jeg er ganske langt på vei! Når folk sier at det "ligger i familien" å få strekkmerker, kan jeg nevne at søsteren min fikk masse strekkmerker, men hun smørte seg ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...