Gå til innhold

"Dette er jo bare et internettforum, ingen bryr seg vel om litt drittslenging?!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja jeg vet ikke... Hadde det vært ungen min som hadde fått huden full for å stille et helt normalt spørsmål, så hadde jeg ikke godtatt det der som et svar. Mobbing/hetsing er det samme om det skjer på internett eller in real life. Greit nok at man kan sile ut ting, men jeg ser virkelig ikke hvor moroa ligger...? Jeg hadde kanskje trodd at vi som mødre ønsket noe bedre enn å hetse hverandre. De av dere som ser på det som underholdning å provosere, hva tenker dere den dagen ungen deres kommer gråtende inn til dere og sier at noen har vært frekke på internett? "Du kan jo ikke være lei deg, det er bare et internettforum!" Eh nei... Fortsett å oppdra mobbere dere, verden trenger virkelig det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver under på den!

Skrevet

Man må tåle sterk kritikk på sak. Men man må ikke tåle angrep på nick. Noen har gitt mere av seg selv en andre og det kan være sårende.

Skrevet

Jeg er så enig med deg HI!

Ser at mange her inne mener at man må skille mellom nett og real life, og dette brukes som argument for at man skal kunne lire ut av seg de kjipeste ting til hverandre her inne.

For det første så er det faktisk ekte personer som sitter bak nickene og venter på svar på sine innlegg. Når en person her inne får slengt i trynet at "Du burde aldri få barn" som kommentar på et innlegg hvor vedkommede har fortalt noe personlig om sin vanskelige situasjon, så er jo dette like mye en direkte kritikk av denne personen som det ville ha vært det om noen sa det direkte i real life. Forskjellen er vel at den som kommer med slike utsagn må stå for det i det virkelige liv, mens man kan gjemme seg bak et nick her inne.

Fatter ikke at folk ikke bare kan behandle hverandre med respekt like mye på nettet som i hverdagen ellers. Nettmobbing er jo faktisk et stadig større problem som rammer de som vokser opp i dag, og da hadde det vært ok om voksne mennesker i alle fall tok tak i seg selv og var gode eksempler for dem som er yngre..

Skrevet

skriver under her - er nettopp derfor jeg er bekymret for hva mitt barn skal oppleve - internett, mobbing og utviklingen...ikke lett å si til et barn på f.eks 10-12 år at internett-mobbing ikke er noe å bry seg om. Det blir mer og mer internettbruk og folk har mistet helt respekten for hverandre.

Og ikke minst ordbruken, jeg blir helt skremt.

Skjønner at jeg må følge godt med når tiden er inne......

Skrevet

Helt enig med HI!

Er kanskje mange av dere som ikke er klar over at en god del mennesker har tatt livet av seg etter mobbing på nettet. Spesielt unge mennesker, som har lav selvtillit eller problemer fra før. Ikke så lenge siden en amerikansk jente ble uthengt og mobbet på nettet av mora til ei jente hun kjente, som utga seg for å være en gutt som ble forelsket i henne!

Hvor lavt går det egentlig an å synke???

Nå er hun tiltalt, men saken har ikke kommet opp enda, såvidt jeg vet. Håper hun får straff for å lekt seg med en annen persons følelsesliv på nettet, som førte til at ei ung jente hengte seg på rommet sitt.

At dere slenger ut stygge kommentarer èn etter èn, rettet mot diverse brukere eller andre som blogger eller er omtalt i media, kan få konsekvenser. Liker dere å presse mennesker til å ta livet sitt? Presse dem til å få dårlig selvtillitt og føle seg som en liten dritt, på grunnlag av det fremmede mennesker sitter her inne og lirer av seg i det uendelige?

Er dere så flotte og pene selv? Har dere et perfekt liv, uten feil og mangler? Er barna deres glansbilder og bare snille og greie hele tiden?

TENK!

Tenk over at ord sårer.

Tenk før du skriver noe. Si til deg selv: "Hvordan ville _jeg_ reagert, om noen sa sånt til meg?"

Dere har presset ut en god del flotte mødre herifra allerede. Og jeg vil si dib har tapt seg veldig de siste mnd jeg har vært her. Det er en skam sånn som enkelte holder på.

Tenk!

Skrevet

Hvis noen av mine venner blir gravid, kommer jeg ikke til å anbefale barnimagen.com

Så vondt vil jeg dem ikke.

Skrevet

Jeg har en tenåringsdatter som har opplevd dette, og det er helt grusomt hvor stygge jenter i en viss alder kan være mot hverandre.

Ryktespredning og løgner spredt over hele nettet. Det var et sant mareritt for henne mens det sto på som verst!

Angrer nå på at jeg ikke anmeldte det, men hun tryglet meg om å ikke gjøre noe, for da ble det verre.

What goes around, comes around.

Så det blir sikkert deres tur en dag.

Skrevet

Å oppdra et barn så det ikke mobber andre er et av våre største ansvar som foreldre.

Hvordan skal det gjøres? --Vær et godt forbilde selv!

Skrevet

Denne tråden fortjener stående applaus!

Skrevet

Jeg ber om unnskyldning for å ha såret noen her inne. Det skal ikke gjenta seg. Jeg lover.

Skrevet

godt å høre at noen ber om unnskyldning iallefall, det står det respekt av - ikke mange av de ingen idag, dessverre

Skrevet

Jeg har ikke vært skikkelig frekk og stygg her inne, men vet noen av svarene mine kan være halv-spydige med kanskje småkrasse morsomheter. Og det oppfattes jo gjerne stygt for den det er rettet mot.

Vi skjønner ofte ikke hvor langt det skrevne ord kan rekke i en menneskesjel. Og det bør det fokuseres mer på. Alle sammen kan ta seg sammen.

Skrevet

Kanskje, når mobberens barn blir mobbet, tenker hun seg om. Da er det for sent.

Skrevet

ååå halleluja hele denne tråden har bitt frelst hva heter menigheten deres?

Tenkte jeg skulle melde meg inn slik at jeg også kan bli et bedre menneske .

Visst du tar deg nær av hva som står i et internettforum da må jeg le

er dere virkelig så jævla nærtagende ?

Det er jo dere som ikke greier å skille internett og virkelighet

nei stakkars mennesker få dere et liv.

Det er bare å logge seg ut vet du/dere visst det blir for tøft

Skrevet

Det er akkurat sånne som deg som skulle vært kastet ut herfra.

Det er bare å la vær å lese/svar hvis du kun klarer å lire av deg såne svar.

Virker ikke som du har det helt godt med deg deg selv. Burde vel egentlig synes synd på deg.

Skrevet

Var rette mot anonym 17:22 om noen skulle være i tvil...

Skrevet

Ja du skulle bare visst he he nå lider ikke jeg akkuratt av dine svakheter da så bare si hva du stakkars vesle offer føler du

slik at du får tømt deg skikkelig.

Dum nok er du til å svare også jeg hoppet av glede da jeg så det var noen som svarte .

Skrevet

Hahaha. Ja nå fikk svake lille meg tømt meg skikkelig.

Du skulle bare visst....

Men kan jo tenkes at du har godt av å chatte litt med normale mennesker.

Ha en fin dag du!

Skrevet

Ler du hvis ungen din opplever hetsing på nettet også? Jeg mener ikke at folk ikke kan være uenige her inne, men regelrett hetsing av enkeltpersoner, si at man aldri skulle hatt barn osv er vel heller unødvendig..

Jeg regna jo med at det måtte komme noen negative svar på dette... Men bra å se at det er noen som fortsatt synes at normal høflighet er greit...

HI

Skrevet

Ja du 18.08 he he

Ja ha en fin dag du også :)

Så koslig å få respons av deg. Hadde du vært en fisk hadde jeg hatt

deg til middag i morra du biter jo fort på agnet du lille venn

og oppfylte mitt ønske om enda et svar fra et normalt menneske som deg.

Skrevet

De negative svarene kommer fra personer som elsker å hudflette andre.

De har aldri følt karma på kroppen, men det skjer en dag. Vær trygg.

Skrevet

Støtter innlegget ditt HI.

Tror egentlig det kun er en eller få personer som henger på anonymforumet for å spy ut litt dritt innimellom.

Har nok ikke bedre å finne på da...

Lurer på hva vedkommende sier om ungen opplever hetsing på nett ja.

Skrevet

anonym 17:22 :

Menigheten heter "respekt for andre".

Menigheten "koselige folk" har nettopp slått seg sammen med oss, så nå venter vi på at du også skal bli omvendt fra dine onde gjerninger, og kutte ut satanistmenigheten "ondskapsfull og jævlig".

Vi ber for deg. ;-)

Skrevet

Ta dere bryderiet med å lese disse linkene:

http://www.stavangeravisen.com/art.asp?id=41588

Den artikkelen handler om jenta som ble mobbet til selvmord av ei dame på 49 år (!!!!!!)

http://www.cyberbullying.info/phone/msg_detail.php?eg=adgar

Her står det at 1 av 3 mobbes på internet. Er ikke DET alarmerende, vet ikke jeg!

http://www.itavisen.no/sak/387713/%C3%89n_av_tre_mobbes_p%C3%A5_nett/

Ryan, 13 år, tok livet sitt:

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=370520

OG:

http://ryanpatrickhalligan.org/

Så tenk over at ordene dere skriver kan skade enkeltmennesker.

Ikke bare det, men jeg tror at alle en dag skal stå til ansvar for sine gjerninger. Og da kan du ikke skjule deg bak anonymknappen. Jeg tror det finnes en makt høyere enn din egen. Jeg tror på Karma.

Hva skal du si den dagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...