Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #26 Skrevet 15. august 2008 og de som ikke kan flertallsformer for: Glass - glassar Bord - bordar Fat - fatar. Første er rett,andre er feil. Men 90% av de jeg jobber med sier dette.... Mamsen og lillegutt **** Og på hvilket skriftspråk heter det ett glass, flere glassar??
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #27 Skrevet 15. august 2008 Skriver dere aTferd eller aDferd? Jeg skriver atferd og irriterer meg grønn over de som skriver det med D... Selv om jeg vet at begge er riktig!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #28 Skrevet 15. august 2008 Onani er greit, men å ONANIERE da dere....??? Haha
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #30 Skrevet 15. august 2008 I min "Tanums store rettskrivningsordbok" står det kun atferd. Men, jeg må ta et forbehold da denne er såpass gammel som fra 1989. Jeg vet at det er endel skrivemåter som er blitt "lovlig" i senere år. Derfor kan det godt være lov å skrive adferd også. Men det er i alle fall lov å si atferd......
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #31 Skrevet 16. august 2008 Jeg trodde også det het adferd! Men itte veit je... Irriterer meg over folk som ikke kan skrive ordet DEPRIMERT og DEPRESJON. Heter ikke deprisjon!!! Eller INTERVJU! Greier ikke ta mennesker med så grunnleggende skrivefeil seriøst! Dette lærte vi på barneskolen liksom!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #32 Skrevet 16. august 2008 Off, dere må virkelig ha et kjedelig liv... Stakkars patetiske mennesker som ikke har noe bedre å gjøre enn å rette på andres skrivefeil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå