Gå til innhold

Herregud, det heter LEGITIMASJON!!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og visstnok heter det MEDISIN også og ikke MEDESIN.

 

 

 

 

Er det ikke sprøtt vel damer?

 

 

Hva skjer med verden!!

 

 

 

 

*ler så jeg griner her* ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ler du?

Fordi folk ikke klarer å snakke eller fordi folk irriterer seg over folk som ikke klarer å snakke?

Skrevet

Og det heter GELATIN, ikke GELANTIN!!

Skrevet

Mishandle ikke misshandle!!

Skrevet

som, ikke såm

her, ikke hær

Skrevet

Fjortis, ikke fjortiss...

Skrevet

Jeg skal jaggu meg være så ærlig at jeg sier meningen min, med nick på slutten av visa her med.

 

Jeg ler av de som ikke kan skylde på lærevansker og dysleksi og som har store problemer med å anvende norskkunnskapene sine i hverdagen og kommer med blemmer som legetimasjon, medesin osv.

 

Det kan rett og slett ikke skyldes noe annet enn slurv og at en ikke bryr seg så voldsomt med hvordan en fremstiller seg selv gjennom språket.

 

 

Jeg blir rett og slett "sjokert"! ;o)

Skrevet

Du mente vel legimitasjon? ;-) ;-)

Skrevet

synes det er fryktelig ille å høre på folk som sier sjole og sjylling..

kjenner det vrenger seg...

Skrevet

NysGjerrig

 

ikke nysKjerrig

Skrevet

misforståelse og ikke missforståelse

 

menstruasjon og ikke menstrasjon

 

malplassert og ikke mallplassert

 

prinsesse og ikke prinssesse

 

Hennig Olsen is og ikke Henning Olsen is

Skrevet

Eller folka på Dagsrevyen omtaler Prins Charles som Sjarless.

Da ble jeg direkte flau.

Skrevet

Legimitasjon vel!!! Kamfulasje. I fjord. Lissom. Spyyyr av de som ikke kan norsk, ikke mulig å skylde på lese-og skrivevansker når man faktisk ikke kan uttale legitimasjon.

Skrevet

Jeg synes det er viktig med et godt skriftsspråk. Skolen har blitt altfor slapp i norskopplæringen.

Skrevet

og de som ikke kan flertallsformer for:

Glass - glassar

Bord - bordar

Fat - fatar.

 

Første er rett,andre er feil. Men 90% av de jeg jobber med sier dette....

Skrevet

For ikke å snakke om indegriens (ingrediens) og frabrikk (fabrikk) - joda, kommet fra voksne mennesker begge deler :)

 

Og de som sier "legimitasjon" er jo som regel de som står i døra til utesteder :D

 

...men jeg har nok mine språk- og skrivefeil jeg også...

Skrevet

Og det heter JENTA, IKKE JENTEN!!!!! irriterer meg like mye hver gang jeg ser det. grrrr!

Skrevet

Det heter også initiativ, ikke insjnativ!

Skrevet

hentet fra et annet innlegg her inne: "sjip situvasjon"

 

du må kødde med meg!!!!???

Skrevet

Hva med Psykriatri (for psykiatri) og ressigør i stedet for regisør? Det siste har jeg hørt mange "filmeksperter" si på TV og radio. Grrrrrr.

Skrevet

hmm.. og/å feil gir meg krupp...

 

ord som; kunn, ann(at det går ann) osv osv....

Skrevet

Psykriatisk... den har jeg også hørt.

Skrevet

Eller sund, det heter ikke "i dag har jeg vært sund" det heter SUNN!!

 

Sund er i vannet, eller en ting som har gått sund, spiser man grønnsaker er man SUNN, ikke sund!!!

 

Og grønnsaker er ikke sundt, det er sunt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...