Banshee Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Og visstnok heter det MEDISIN også og ikke MEDESIN. Er det ikke sprøtt vel damer? Hva skjer med verden!! *ler så jeg griner her* ;o)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Hvorfor ler du? Fordi folk ikke klarer å snakke eller fordi folk irriterer seg over folk som ikke klarer å snakke?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Og det heter GELATIN, ikke GELANTIN!!
Banshee Skrevet 15. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. august 2008 Jeg skal jaggu meg være så ærlig at jeg sier meningen min, med nick på slutten av visa her med. Jeg ler av de som ikke kan skylde på lærevansker og dysleksi og som har store problemer med å anvende norskkunnskapene sine i hverdagen og kommer med blemmer som legetimasjon, medesin osv. Det kan rett og slett ikke skyldes noe annet enn slurv og at en ikke bryr seg så voldsomt med hvordan en fremstiller seg selv gjennom språket. Jeg blir rett og slett "sjokert"! ;o)
dama Skrevet 15. august 2008 #10 Skrevet 15. august 2008 synes det er fryktelig ille å høre på folk som sier sjole og sjylling.. kjenner det vrenger seg...
Banshee Skrevet 15. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. august 2008 misforståelse og ikke missforståelse menstruasjon og ikke menstrasjon malplassert og ikke mallplassert prinsesse og ikke prinssesse Hennig Olsen is og ikke Henning Olsen is
Banshee Skrevet 15. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 15. august 2008 Eller folka på Dagsrevyen omtaler Prins Charles som Sjarless. Da ble jeg direkte flau.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #15 Skrevet 15. august 2008 Legimitasjon vel!!! Kamfulasje. I fjord. Lissom. Spyyyr av de som ikke kan norsk, ikke mulig å skylde på lese-og skrivevansker når man faktisk ikke kan uttale legitimasjon.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #16 Skrevet 15. august 2008 Jeg synes det er viktig med et godt skriftsspråk. Skolen har blitt altfor slapp i norskopplæringen.
Mamsen og lillegutt Skrevet 15. august 2008 #17 Skrevet 15. august 2008 og de som ikke kan flertallsformer for: Glass - glassar Bord - bordar Fat - fatar. Første er rett,andre er feil. Men 90% av de jeg jobber med sier dette....
ifie Skrevet 15. august 2008 #18 Skrevet 15. august 2008 For ikke å snakke om indegriens (ingrediens) og frabrikk (fabrikk) - joda, kommet fra voksne mennesker begge deler Og de som sier "legimitasjon" er jo som regel de som står i døra til utesteder ...men jeg har nok mine språk- og skrivefeil jeg også...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #19 Skrevet 15. august 2008 Og det heter JENTA, IKKE JENTEN!!!!! irriterer meg like mye hver gang jeg ser det. grrrr!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #20 Skrevet 15. august 2008 Det heter også initiativ, ikke insjnativ!
dama Skrevet 15. august 2008 #21 Skrevet 15. august 2008 hentet fra et annet innlegg her inne: "sjip situvasjon" du må kødde med meg!!!!???
Moosh Skrevet 15. august 2008 #22 Skrevet 15. august 2008 Hva med Psykriatri (for psykiatri) og ressigør i stedet for regisør? Det siste har jeg hørt mange "filmeksperter" si på TV og radio. Grrrrrr.
dama Skrevet 15. august 2008 #23 Skrevet 15. august 2008 hmm.. og/å feil gir meg krupp... ord som; kunn, ann(at det går ann) osv osv....
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #24 Skrevet 15. august 2008 Psykriatisk... den har jeg også hørt.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #25 Skrevet 15. august 2008 Eller sund, det heter ikke "i dag har jeg vært sund" det heter SUNN!! Sund er i vannet, eller en ting som har gått sund, spiser man grønnsaker er man SUNN, ikke sund!!! Og grønnsaker er ikke sundt, det er sunt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå