MarihønaMedHvitveis Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Både dere som har sykemeldt dere og dere som er i jobb. Jobber selv på kafè og har vært vekselvis 30, 50 og 100% sykemeldt siden uke 5. De første 12 ukene pga kvalme, siden da en blandind av bekkenplager, kynnere og at alt forsterkes av slitsom stående-på-betonggulv-dagen-lang-i-tett-luft-og-massiv-støy-og-mas-og-stress. Tenker ofte på at jeg sikkert hadde orket mer i en roligere jobb, kontorjobb eller noe mindre fysisk og støyfullt. Hvordan er det med dere?
annemor80 Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Jeg jobber i dagligvarebutikk. Har fått super tilrettelegging, men etterhvert går det en grense for hvor mye tilrettelegging man kan få. Grenser for hvor mye kontorarbeid det er i en butikk, liksom. Regner med sykemelding de siste 4 ukene før permisjon nå! (skal til legen på mandag). Tror nok at jeg kunne holdt ut helt ut hvis jeg hadde en kontorjobb, iallefall delvis. For det er fryktelig kjedelig å være hjemme også...
Dr Mcstuffins Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Jeg jobber på kontor. Har ikke vært sykemeldt i løpet av svangerskapet. Ikke altfor slitsomt å være gravid i en slik jobb. Greit nok at jeg ser ut som en gammel dame hver gang jeg reiser min stive kropp fra kontorstolen..og at beina mine ser ut som vedkubber..men ellers går det fint fint..
kriztie Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Er hjelpepleier på en instusjon for psykiskutviklingshemmede ungdommer og voksne. Ble 100% sykemeldt i uke 28 pga slag mot mage. Mange av våre brukere er agresive så det hender ofte at de hopper på oss, å vi må da legge de i bakken. Så jeg ville heller ha jobbet på kafé
ambumamma Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Jobber i ambulansetjenesten. Veldig vanskelig med tillrettelegging, så jeg har gått hjemme siden uke 12. Ganske kjedelig ja
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 jobber som frisør men har varit sykemeldt hele dette svangerskapet.
greentea Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Er sykepleier og jobber i hjemmesykepleien. Har vært 30% sykemeldt siden slutten av mai ettersom jobben er fysisk krevende. Har en del kynnere, men hadde ikke klart å gå hjemme mer enn jeg gjør...
Tinama Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Jobber i en 30%stilling som assistent på et sykehjem,og har en 75%stilling i en butikk. Ble sykemeldt 100% gr vond rygg, regner ikke med å komme tilbake på jobb igjen,permisjonen min begynner 9 sept.
mamma til Marcus og høygravid Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Jobber som legesekretær...Vært delevis sykemeldt pga mye kynnere..
Gjest Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Jobber som spesialsykepleier på et sykehus, og pga kraftig bekkenløsning har jeg vært sykemeldt siden midten av januar. Prøvde meg i 4 uker med aktiv sykemelding, planen var å jobbe 2-3 dager i uka. Men pga mye gåing og sitting ble det vanskelig, og jeg ble mye værre i bekkenet....så da ble det å gå hjemme da....sukk. Har vært et langt svangerskap....men nå er det bare 3 uker igjen....er 37+2 i dag og har akkurat startet permisjon!
Lille my31 Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Er fengselsbetjent og var sykemeldt fra uke 24 pga bekkenløsning.
farmen Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 ped. leder i barnehage, barn fra 3-6 år. Sykemeldt 40 % siden uke 27 grunnet bekkenløsning :/
mooimooi Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 Er omsorgsarbeider som jobber på en bolig med psykisk utviklingshemmede. har jobbet hele veien og håper å være der til permisjonsstart 20 september. jobber 50%...
babyfrøken *mamma* Skrevet 14. august 2008 #14 Skrevet 14. august 2008 Jobber som finansrådgiver. Selv om det er en kontorjobb, har jeg vært delvis sykmeldt i perioder. I begynnelsen pga kvalme, nå går jeg 50% sm pga migrene (får jeg ikke nok hvile blir jeg liggende med migreneanfall, DET er ikke spes festlig når en som gravid ikke kan ta smertestillende.. (",) ) Ordentlig godt å fortsatt kunne være halvt i jobb, veldig glad jeg får til det, tror det hadde blitt veeeeeeldig langt igjen hvis jeg bare hadde måttet gå hjemme siste 11 ukene. Det er MER enn lenge nok som det er!! ;o)
ChellBell - har født! Skrevet 14. august 2008 #15 Skrevet 14. august 2008 Jeg jobber som IT-konsulent og har kontorjobb. Har vært 50 % sykemeldt pga bekkenløsning en mnds tid nå. I dag ville legen min sykemelde meg helt for bebisen liker visst å ligge oppå hovedpulsåren min slik at jeg får black-outs når jeg sitter... men jeg tar heller litt hjemmekontor og ser hvordan det går. Er veldig glad i jobben min )
Siw1 *mamma til Rikke&Adrian* Skrevet 14. august 2008 #16 Skrevet 14. august 2008 Jobber som sykepleier på sykehus og har vært 100% sykemeldt siden uke 27 på grunn av bekkenløsning. Er nå i uke 31 og har enda noen uker til hvor jeg skal gå hjemme..blir lange dager:(. Er vanskelig å tilrettelegge arbeidet mitt også, på grunn av at det er pasientene som bestemmer tempoet og ikke vi...så det blir som regel hektiske dager.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 14. august 2008 #17 Skrevet 14. august 2008 Sykepleier på sykehus - jobber fortsatt 100% 28+4:)
mamma til 2... Skrevet 14. august 2008 #18 Skrevet 14. august 2008 miljøarbeider, jobber natt..med psykisk utviklingshemmede. har vært sykemeldt siden uke 10 pga bekkenløsning
babyimagen!! Skrevet 14. august 2008 #19 Skrevet 14. august 2008 fysioterapeut på sykehus, jobbet 100% hele veien.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 14. august 2008 #20 Skrevet 14. august 2008 I jobb her, og har vært det hele svangerskapet:) Jobber 90& fast i en helsekost+klesbutikk tilsammen+litt ekstra. Men nå på slutten tar jeg ikke på meg for mye ekstra for ryggen min er veldig vond til tider:( Vil klare å jobbe de siste 4 ukene også Så har jeg jobba løpet ut.
Gjest Skrevet 15. august 2008 #22 Skrevet 15. august 2008 Resepsjon/kontor. Har hatt en uke 100% sykemelding etter at jeg besvimte. Ellers har jeg jobbet fullt helt til nå omtrent. Har jobbet 2 uker 80% og skal jobbe siste uken 50%. Har nok presset meg litt nå på slutten fordi vikaren trenger opplæring - så kjenner at jeg er veldig sliten og klar for permisjon.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 15. august 2008 #23 Skrevet 15. august 2008 Har to jobber, og jobber ca 120% :-) Den ene er en kontorjobb som ligger to timers daglig pendling unna, den andre er som frilans journalist. Har vært i fin form og ikke sykemeldt. Jeg har gudsjelov vaskedame og en flink samboer som både handler og lager middag når han kan. Gleder meg til ett år perm, har jobbet siden jeg var 15 og har stort sett aldri vært borte fra jobben. Ikke vært en eneste dag sykemeldt i sv skapet. Hatt tendenser til BL, og hatt vondt, men overkommelig. Håper ikke det blir ALT for kjedelig å være hjemme, men regner ikke med det :-)
Kathy+Oktoberjente Skrevet 15. august 2008 #24 Skrevet 15. august 2008 Jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede - mye tunge løft men også fare for å bli slått/sparket.. derfor har jeg vært sykemeldt siden jeg var 4,5 mnd på vei..
Ønskebaby08*12 Skrevet 15. august 2008 #25 Skrevet 15. august 2008 Jobber som sosialkurtator/saksbehandler i barneverntjenesten. Er 100% sykemeldt nå da, pga bekkenet. Men, planen er at jeg skal jobbe et pr uker før permisjonen. Har en del ting jeg må gå gjort før jeg "bare" skal være mamma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå