Gå til innhold

Septemberjenter ! Er det mange av oss ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får akupunktur mot vann i kroppen bla.....begynte for 2 uker siden jeg....det hjelper jo litt, hvertfall et par dager etter behandling. Men i tillegg bør man visst ta magnesium og kalium tilskudd....jeg tar det også. Og det hjelper litt...men tar langt i fra bort alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har termin 12.september, men håper jo selvfølgelig hun kommer litt før, hehe ; )

Ja, jeg er utålmodig. Å drittlei. Mye kynnere, vondt i rygg og bekken. Har idag vært til soneterapi, med tanke på modnig, håper virkelig det hjelper.

Har to barn fra før, gutt og jente, og så blir det jente nå. Og ikke fler etter det.

Skal føde på SUS.

Lykke til jenter : )

Skrevet

termin 14 sept, gleder meg masse til jenta kommer :-)

Skal føde på SUS

Har jente på 11 år fra før :-)

Skrevet

Åh, nå er jeg leeeeeeeeeetta!! Jeg har endelig fått time hos lege, så nå slipper jeg å vente helt til 1.sept. Jeg er så spent på om hodet har festa seg nå......har jo bare 21 dager til termin! ( er det nå man kan kalle seg fødeklar?)

Skrevet

Jeg har termin 7. september...og venter jente! :) Begynner å bli ganske sliten nå, men siste dag på jobb i morgen og så er det ut i permisjon.! Det blir herlig!

Skal på jordmortime på mandag og da får jeg nok vite om hodet er festet eller ikke..det var ikke det sist jeg var der..men hun har ligget med hodet ned ganske lenge nå..så vi får håpe!

Ellers så skal jeg og sambo på kurs på Ullevål på mandag og tirsdag og..gleder meg ! Tror det kan bli bra å få litt ulike innspill på hva vi kan vente oss under fødselen siden ingen av oss har vært med på dette før..

Gleder meg veldig til den store dagen, føler jeg kjenner henne på en måte, samtidig som jeg ikke aner noenting om det lille nurket! Hun er i hvertfall veldig aktiv i perioder på døgnet, ikke så mye når jeg er litt stressa på jobb..men med gang jeg går ut derifra så er det fult kjør!

Skrevet

Hei, jeg har termin 8 september og er 36+5 i dag. Har vært 100% på jobb frem til nå. Har ferie denne uken, neste uke starter permisjonen! Er førstgangsfødende og har hatt et lett svangerskap og har kun lagt på meg 4kg. Venter en jente og håper hun kommer om ikke så lenge. Er selv født 5 1/2 uke for tidlig, så hvem vet om ikke lillejenta kommer tidlig også!

Skrevet

Jeg har termin 12 september, men håper som alle andre her å få litt før. Mens termin er 3 september, og baby i magen ligger over kurvene, så tror at jeg kan ha rett med tanke på termin ;-)

De første 4 mnd var jeg veldig plget med kvalme, og kom meg så vidt gjennom dem :-(

Nå er det bekkenet og blodtrykk som ikke er helt som det skal, så det har vært noe hele tiden.. :-(

Begynner å bli ganske lei, sover dårlig om natten, og må på do minst 2 ganger hver natt :-( Så sliter jeg leeenge før jeg sovner igjen...

Har en gutt fra før som akkurat har fyllt 4 år, som syntest at baby i magen har vært der inne VEL lenge nå :-) hehe...

Vet ikke kjønn enda, selv om jeg har vært på 4 ul. Skal på ul onsdag igjen, så da håper jeg at de kanskje kan se kjønnet da... ( Har egentlig mistet troen på det.. )

Har ikke handlet så veldig mye til babyen enda, men føler jeg har det meste fra før.. Skal en tur neste uke å kjøpe lammeull, voksipose ( ble den posen etter MYE fram og tilbake...), og noen bodyer...

Har vogn, seng, bilstol m base, stellebord, vippestol, babygym og endel klær etter 4 åringen. Holder på å strikke et teppe til babyen, som jeg håper blir ferdig til den kommer..... Jeg er ikke noen reser å strikke nei...

Ellers så gleder vi oss mye til dette vidunderet kommer, senere blir det klipping av strengen til far... ;-) Jeg har gjort mitt på gravid fronten føler jeg :-) hehe...

Lykke til alle sammen !!

P.S skal forresten begynne å pakke fødebaggen i morgen :-)

Skrevet

Jeg venter jente nr 3 og har termin 12 sept. Har hatt et greit sv.skap, men begynner å bli litt sliten nå... Jentene er begge født 2 uker før termin, så lov å håpe at den lille snuppa i magen velger det samme! Skal forresten føde på ABC på Ullevål. Noen flere??

Skrevet

har termin 11 september og er 36+2 i dag..

gutten ligger i sete, men vi håper nå at han har snudd seg.. skal på ul om få dager for å sjekke..

blir keisersnitt om han ikke har snudd seg..

Skrevet

Moro å lese om dere alle sammen :-)

Vi venter vår første. Termin er 07.09, og menstermin er 17.9.... Regner med at jeg må vente en stund på lillegutt, selv om det blir vanskelig. Er jo så utrolig spent :-)

Permisjonen min begynner i dag. Har vært sykemeldt noen uker nå pga kvalme og høy puls, men er jo en milepæl at permen er her da... Var også sykemeldt til ca uke 16 pga kvalme, og har jobbet 60 % mellom der....

Har lagt på meg ca 15 kg, og merker det GODT. Før kvalmen kom da jeg var ca 6 uker på vei trente jeg mange timer i uka, men det har blitt minimalt av det siden. Gått en del turer, men nå begynner det å bli for slitsomt også... Gleder meg desto mer til gåturer med lillegutt :-)

Han ligger godt nede i bekkenet, men ikke festet. Er så ubehagelig å sitte bøyd fremover nå, feks når vi spiser, for jeg føler at klær og alt strammer sånn nederst på magen. Sikkert fordi babyen ligger helt der nede nå. Flere som merker dette? Har litt nedpress av og til og litt murringer, men ikke nos som er veldig plagsomt. Begynt å grue litt for fødselen jeg. Føles uvirkelig at det hele nærmer seg... Har jo ventet på ham så lenge :-)

Har det meste klart og vasket. Kan felle noen tårer bare av å se de små klærne på tørkesnora, og senga med den lille dyna osv. Fytti, så heldige vi er jenter!!!!! :-)

Skrevet

Har ul termin 5 september og menstermin 6 sept.

Har nettopp vært hos jm og hodet ligger godt nede i bekkenet men har ikke festet seg.

Dette er min nr 2, har en jente på snart 4 fra før. Hun kom en uke før tiden, så jeg går og håper at jenta i magen min nå også kommer før tiden.

Har hatt en del kynnere i det siste som jeg må puste meg gjennom så det skjer sikkert ting.

Hadde min siste dag på jobb i dag, og gleder meg til og sette meg ned og slappe av for nå er jeg sliten.

Har lagt på meg 13 kilo, har masse vann i bena og henda, og har ikke kunnet gå med andre sko enn flipp flopps siste 4 ukene :)

Nå er jeg klar.

Lykke til alle dere septemberdamer :)

Skrevet

Termin 19.september. Dette er vår første og vi gledar oss enormt til gullet skal komme! Ligg foreløpig med rumpen godt planta ned i bekkenet, så håpar at han/ ho har tenkt å snu seg rette vegen snart... Ellers har eg hatt et kjempeheldig svangerskap. Intet å klage på. har kosa meg med å gå gravid. Lykke til med siste innspurt alle sammen! ;o)

Skrevet

Hei termin 1 sept jeg også:)

Min tredje, har en gutt og en jente, venter en jente til.

Hvor skal du føde?

Håper så inderlig at hun kommer snart, så utrolig utålmodig nå altså...

Mitt svangerskap har også vært veldig annerledes denne gangen, både med kvalme å sykt dilla på klorin lukt og tygge isbiter:)

Har begynt å modne hvertfall, legen fikk inn 2 fingre å det vil vel si 2 cm etter hva jeg har lest her.

Håper vi får de ut snart:) Jeg skal forresten på ulevåll

Skrevet

jeg har termin 15 september. hodet er festet og mye press nedover.. så jeg tror lillingen vil ut litt tidligere! for er det mulig å bli større nå...?

dette er min første så jeg vet ikke hvor lenge det tar og hva er sikker tegn på at fødsel er i gang...:)

skal føde på UNN i tromsø.

Skrevet

Termin 14 september. Er også hekta på isbiter, tygger og tygger, rart eg ikkje har fått ising?

Skrevet

Termin 27.september. skal føde på sørlandets sykehus kristiansand.

Magen har sunket for en god måned siden og har mye kynnere og nedpress, så håper jenta kommer litt før :)

Kjenner ikke så mye spark men litt hver dag. Fikk litt panikk tidligere i uka men fikk komme til legen å høre hjertelyd så da roet jeg meg :) Da har jeg nok bare ei veldig rolig jente i magen. :)

Sliter litt med kløe på kroppen og utslett ellers har jeg et veldig fint svangerskap.

Skrevet

Jeg er høygravid i dag :) Med termin 24.9.

Nå er alt slitsomt, og jeg må si jeg gleder meg veldig til å få lille gutten min.

Mange plager.

Skal begynne på skolen til onsdag og gå 3 dager i uka, noe ejg ser fram til, men som også blir slitsomt.

Skrevet

Termin 5.sept. 3.gangs, skal føde på Elverum.

Rimelig lei nå, men prøver å forberede meg mentalt på at det blir overtid. Det hadde jeg ikek gjort forrige gang, og det var veeeldig kjipt å gå 13 dager over termin. Var på ekstra ul mandag for å sjekke leie, og da ble han estimert til 4,1 kg. og en del større til termin. Skal derfor snakke med legen min til uka om event å gå over termin. Skal jo ha han ut også..

Skrevet

Jeg har termin 17. september, venter jente nr 2. Har en datter på 5,5 år som gleder seg veldig til å bli storesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...