HøstBaby <3 Elias Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Har selv termin 13 September og er 35+5 i dag. Begynner å bli ganske så klar for å få han ut nå merker jeg, blir bare mer å mer sliten. Nattesøvnen er vel heller ikke noe å skryte av så det blir stadig et par timer på øyet utpå ettermiddagen. Sist jeg var hos jordmor så var ikke hode festet, men han har liggi i hodeleie i noen mnd allerede, så skal bli spennende å se igjen neste uke om han har festet seg. Magen er iallefall ikke sunket enda, men jordmor sa sist at den sank nødvendigvis ikke på alle selvom babyen fester seg, så vi får se Lillegutt er kjempeaktiv så her er det bare å lene seg tilbake om jeg ønsker kontakt. Da er det full rulle Kan til tider bli litt for mye, men det er betryggende også. Han trives visst også ganske bra på høyre side, for om kvelden når jeg legger meg å ligger på rygg, så skyver han seg over på høyre side av magen så venstre siden blir flat å det ser ut som magen skal tippe. Hehe.. Ganske utrolig å se på Men kan ikke vi Septemberjenter bruke denne tråden her da ? Litt koselig å prate med andre som er like langt på vei (ca)
Gjest Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Hei! Her er terminen 1.sept så jeg er 37+5 i dag:) Veldig klar for å bli ferdig nå ja! 9mnd er lang tid... Venter du første mann? Her kommer gutt nr.3;) Som også blir siste,for jeg er ganske ferdig med å gå gravid:P Vært mye plager denne gangen i motsetning til de to første... Får akupunktur nå og det ser ut til å være veldig effektivt på meg,så det skal jeg fortsette med;) Her er det også en veldig aktiv krabat på vei. Og særlig når mamma har tenkt til å slappe av. Da er det enten sparking eller hikking!
Målfrid Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Hei:-) har også termin 13. september, men kan nedkomme før d sier de lærde;-) Jeg venter ei jente ifølge gynekologen, men tar d me ei klype salt... Min lille "Selma" er også veldig aktiv, hun trives best på venstre side, har ligget i samme stilling med hode godt plantet i bekkenet i 2 mnd. Var hos JM i går og hun mener hodet er festet eller bort i mot festet. Er min nr 4, så da er de usikker med tanke på forløpet på slutten av graviditeten.... Skulle tro d var flere som fikk mer enn 2-3 barn, men vi er vist ikke mange. Blir forøvrig min siste(tror jeg,hihi) Koselig med en egen tråd for oss septemberdamer:-)
HøstBaby <3 Elias Skrevet 14. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2008 Ja, er førstemann dette her Vært fryktelig plaga jeg også.. Skal ikke mye til før ryggen tar kvelden for meg. Så har jeg mensvondt i ryggen omtrent 24/7, så det er jo også blitt en vanesak.. Hehe.. Skal bli deilig å få han ut å få tilbake kroppen min ! Gleder meg vanvittig til å sove på magen igjen !! *Drømme*
pusekatta-fødeklar Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Hei, har termin 4. sept! Sitter bare å lurer på om det MULIG at jeg skal bli noe større enn det jeg er! Har lagt på meg 25 kilo, og er 1,63 cm høy(LAV) Så er jeg litt småirritert på legekontoret, hat ikke fått time for kontroll før 1.sept. da blir det akkurat 1mnd mellom hver kontroll. Jeg trodde at man skulle ha litt oftere sjekk nå på slutten....
Gjest Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Jeg har også termin 4 sept. Og jeg lurer på det samme som deg....er det virkelig mulig å bli noe større nå....hehe....magen er virkelig sprekkeferdig,og jeg har også lagt på meg mye...ca 23 kg nå...sukk. Har hatt et ganske slitsomt svangerskap, med bekkenløsning fra uke 5.....har ikke vært i stand til å jobbe siden januar, og det gjør at svangerskapet har føltes inmari langt og tregt. Men men...det er jo verdt det da:) Vi har to jenter fra før (ei hver) på 5 og 9 år, og nå venter vi på en liten gutt. Og dette er desidert siste barnet vi skal ha!!! Han pjokken her lå lenge i seteleie, men snudde seg rundt uke 32. Nå har han ligget godt nede i bekkenet en stund, og på kontroll for noen dager siden så var også hodet skikkelig festet. Har gått med mye kynnere og nedpress 1 ukes tid, og håper så inderlig han kommer ut snart. Er ganske sliten nå....lite søvn og masse plager....har mista anklene mine....bare masse vann....og gleder meg til å få tilbake kroppen min hehe Pusekatta: jeg har gått til kontroll hver 2 uke siden uke 30, og fra uke 36 går jeg til kontroll hver uke. Hvor skal dere andre føde??
elektra83 Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Jeg har termin 9. sept. Er førstegangsfødende. Har hatt bekkenløsning siden uke 10, så d er litt godt at d nærmer seg slutten. Vært sykemeldt siden midten av mars. Kunne godt ha tenkt meg en god natt søvn. Ligger bare å snur meg pga smerter i hoftene(ligger på siden) og på ryggen er d ikke godt å ligge lenger..sukk. Den lille i magen (vet ikke kjønnet) ligger meg hodet ned, og er på vei ned i bekkenet:) Er nå 36+4 å har gått opp 16 kg. Håper det ikke blir alt for vanskelig å få de av. Tenker en del på fødselen for tiden, er ganske så spent:/ Skal føde på Orkdal sykehus.
Skattimagen<3 Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Har termin 6 september jeg da! Er 37 akkurat i dag.. Så nå har jeg med god samvittighet begynt å håpe noe skjer siden lillegutt da ikke blir å regne som prematur lenger=)
Agirl89&Gutter08&10 Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 jeg har ogs[ termin 9 septembr.. og er f;rstegangsf;dende.. gleder meg kjempeeemye!
supermom* og ny på vei Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Jeg har termin 26 september og har det ikke travelt med å føde (enda). Føler meg ikke helt klar og håper det blir en stund til enda :-) Førstegangsfødende og i ganske god form enda - sikkert derfor jeg ikke er lei :-)
Lillehjertet2 Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Jeg har termin 28.sept, men mens termin er 19.sept- så jeg håper jeg ikke går så lenge som til 28. På 3d ultralyd i uke 25 sa legen at han trodde lille snuppa er en uke lengre frem....så da sier vi sånn rundt 21.tenker jeg, hehehe! Er frisk og rask, bare veldig klar for å få henne ut og se henne...gruer meg ikke veldig til fødselen, men vil ha den overstått så fort som mulig, er jo det som kommer etterpå som er det store!!
To gutter + spire Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 Hei Jeg har termin 28 . sept. Er 33+6 i dag. Venter en liten gutt. Har en gutt på 3 år fra før som gleder seg veldig til å bli storebror! Er blitt ganske stor og har slitt endel med bekkenløsn. ( lagt på meg 13 kg) men har blitt litt bedre de siste ukene Er rimelig klar for å møte lillegutt nå , så han er hjertelig velkommen om han ønsker å komme et par uker før termin ! Men prøver også å nyte den siste tiden med mage og stillheten om dagene når eldstemann er i barnehagen . Kan bli lenge til jeg får alenetid når babyen kommer ) Koser meg med å gjøre istand til babyen , nå står montering av stellekommoden for tur ! Klærne er vasket og det meste er kjøpt inn . Den berømte bagen er også pakket og står klar Han er ganske aktiv inni der og styrer på - det er koselig å kjenne at han trives der inne ! Vet at han ligger med hodet ned . Skal til legen på tirsdag igjen . Får ikke komme til jordmor i dette sv.sk pga sprengt kapasitet i kommunen - noe som irriterer meg grenseløst!! Hadde litt komplikasjoner sist , så jeg har fått en ekstra kontoll ( ul med måling av blod.gj.strømingen i navlestrengen - alt var normalt ) Men det er det eneste - har gått til priv. jordmor p.g.a at vi ville ha 3d ul - det var kjempekoselig å se ! Har ellers gått til en turnuslege (min lege er sm) - uten mye erfaring - så jeg har følt meg litt lite ivaretatt nå mot slutten. Men så lenge jeg kjenner mye liv og magen vokser som den skal er jo alt fint ...så jeg får holde ut med den legen ! hehe
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 14. august 2008 #14 Skrevet 14. august 2008 Hallo. Jeg har termin den 12 septmber. En uke igjen å jobbe så går jeg ut i perm. Gleder meg til det for jeg sover ikke særlig godt om natten. Gutten er i seteleie, og det skal bli interresant å se om han snur seg eller ei. Skal kontrolleres neste uke ved 37 +0.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 14. august 2008 #15 Skrevet 14. august 2008 Jeg har som to av dere andre termin 4.sept, så har 21 dager igjen til termin i dag. Permisjonen startet i dag, ikke at det merkes noe særlig, har gått hjemme siden mai pga bekkensmerter. Kjenner at hodet ikke har plass til så mye annet enn fødsel og baby for tiden, føler meg nesten litt avskjermet fra verden. Hehe. Kjenner ikke noe til kynnere eller nedpress, alt er som vanlig, så det er vel ikke akkurat nært forestående. Selv om jeg håper det skjer noe snart...kan jo sette i gang uten forvarsel. Men mannen skal bort fra i morgen og til torsdag, så snuppa kan få holde seg inne iallefall til neste helg
*Lissi* Skrevet 14. august 2008 #16 Skrevet 14. august 2008 Jeg har mens termin 27. september, og følger den:-) Blir mitt fjerde barn, og mest trolig en liten jente. Gleder meg utrolig mye! Prøver å nyte den siste tiden, for blir nok ikke flere graviditeter på meg. Ingen spesielle plager heldigvis...
Silje...81 Skrevet 14. august 2008 #17 Skrevet 14. august 2008 Har termin 26 sept, førstegangsfødende.. er i god form.. gleder oss masse til jenten vår kommer!Håper bare på å ikke gå overtid.. er masse masse liv her og, hun trives på høyre siden vært hos jordmor idag, ikke festet seg men det er ikke noe å bekymre seg for enda
sonnenschein Skrevet 14. august 2008 #18 Skrevet 14. august 2008 jeg har termin 18. september, men er ikke helt sikker på at dette blir et septemberbarn. Jeg har en sterk følelse av at pjokken i magen er ute i løpet av de neste 2 ukene...Men vi får se :-) Formen er ikke så aller værst, men det er selfvfølgelig tungt nå. Fikk også sjokk da jeg var på vekta hos legen i dag :-P Lykke til jenter!
elin og gutta;) Skrevet 14. august 2008 #19 Skrevet 14. august 2008 du...vi er akkurat 36 uker om vi har termin 13 september:))))) det har jeg også nemlig:))))
morinovember Skrevet 14. august 2008 #20 Skrevet 14. august 2008 Har termin 29 sept, 33+5 idag,og er i fin form etter hva jeg skjønner. Har fått det meste i hus og koser meg med å ordne til på barnerommet. Bare taket kunne bli ferdigmalt... Har en aktiv krabat,kjønn er ukjent, så dette er spennende. Førstemann for meg:) Gleder oss:)
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 14. august 2008 #21 Skrevet 14. august 2008 Hei jenter! Jeg har termin 8.september, men mistenbker at lille gutten vår kommer før det. Slimproppen gikk for nesten tre uker siden, jeg har mye nedpress og murringer, og er moden+ca 2 cm åpen. Mitt første barn det her, gleder meg utrolig mye! For en fantastisk spennende tid vi har foran oss!
Mamma til en engel<3 Skrevet 14. august 2008 #22 Skrevet 14. august 2008 Heihei alle sammen:) Jeg har termin 19 september:D men er gaaanske sikker på at lillemann vil ut tidligere:p Gleder meg noe enormt til å bli mamma for første gang, klarer nesten ikke vente noe lengre:D
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 14. august 2008 #23 Skrevet 14. august 2008 28.september her:) 33+6 i dag. Håper det blir litt før her også. Fikk gutten min to uker før termin,så de sier de regner med at jeg kan gå i fødsel på den tiden denne gangen også. Bare å håpe:)
Gjest Skrevet 14. august 2008 #24 Skrevet 14. august 2008 Hei! Jeg har også termin den 13. september, men håper nå at lillemann er klar for verden ett par uker tidligere i hvertfall. Har vært sykemeldt siden uke 7, og har i sommer slitt med hovne bein og til dels følsesløse hender. Beklager å si det, men jeg priser hver dag temperaturen er under 18 grader og sola er godt gjemt bak en sky. Har de siste to ukene har en del nedpress, og håper det kan være et tegn på at det skjer noe før midten av september. Har en gutt fra før av på 7 år som gleder seg veldig til å bli storebror. Han kom til verden først etter at fødselen ble satt i gang 17 dager på overtid, så gjett hvem som håper det ikke skjer nå igjen.... Er det forresten noen der ute som har noen erfaring med akupunktur mot vann i kroppen. Er det evt. for sent å sette i gang med det nå når det kun er 4 uker igjen til termin?
Dr Mcstuffins Skrevet 14. august 2008 #25 Skrevet 14. august 2008 Hei. Jeg har termin 26.september. Og tror jeg skal klare å vente til da før jeg blir altfor lei! Har altfor mye som gjenstår før babyen kan komme. Skal pakke og flytte inn i nyoppussa leilighet og ikke har jeg alt utstyret på plass til den lille enda.. Vi får håpe helsa holder så skal jeg nok bli ferdig i tide. Stå på jenter! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå