Gå til innhold

Alkohol i barnedåp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde/skal ha navnefest for våre to. Og som de hedningene vi er skammer jeg meg ikke over å si at det ble/blir servert vin/øl til maten. Mød første hadde vi grilling i hagen til mamma og co, denne gangen blir feiringen på høsten og vi kommer vel til å kjøre indrefilet eller noe og da med vin til for de som vil ha (antar de fleste tar et glass eller tre).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke alkohol har noe i en feiring av et barn og gjøre...Dåp,bursdag eller konfirmasjon..Spiller ingen rolle!!!

Skrevet

Ikke vanlig i min omgangskrets...vi hadde det ikke - ikke vanlig til konfirmasjon heller.

Skrevet

Vi hadde vin til de som ønsket det til maten i vårt første barns dåp. Til nr 2 hadde vi ikke det. Har egentlig ikke tenkt over det. Begge deler falt naturlig.

Skrevet

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre måtte mene om alkoholen i vår feiring av barnet. Det var verken snakk om å bli full eller brisen.

 

Som voksen ser jeg det nærmest som en plikt å vise mine barn at alkohol er naturlig og noe som kan nytes med måte, om det så er jul, navnefest, komfirmasjon, annen selskapelighet.

Om det er søndag og "kirketid" er ikke grunn nok for at jeg ikke skal kunne ta meg et glass vin hvis det måtte være det jeg hadde lyst på.

Skrevet

HVA...hærregud det passer seg ikke spør du meg. Den var ny.

Vi hadde kaffe,te og brus ....

Skrevet

Vi hadde ikke det. Hørest litt rart ut for min del egentlig.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det hører sammen. Men om noen hadde satt frem noen øl til maten slik at de som ville kunne ta, så hadde jeg ikke tenkt stygt om noen av den grunn altså.

Skrevet

vi hadde ikke alkohol. syns ikke alkohol har noe i dåp å gjør.. ikke konfirmasjon heller..

Skrevet

Vi hadde alkohol i begge barnas dåp! Öl til snittene (sönnen vår) og da jenta vår skulle döpes tok vi full pakke, sprudlende da gjestene kom og vin/öl til maten. Vi hadde tom likör til kaffen :-) Det er da en festdag!

Skrevet

Og, det må tillegges, ingen i selskapet ble verken brisene eller drita. I våre kretser kan man heldigvis drikke med måte :-)

Skrevet

for min del er det litt tidlig på dagen å begynne å drikke alkohol...hehe..

men jeg synes ikke det passer seg, ikke hatt det i noen av mine, men jeg dømmer ikke de som velger å ha det.

Skrevet

Serverte med største selvfølgelig vin i navnedagen.

Jeg drakk jo ikke, men hyggelig å by gjestene på vin.

Hadde ikke desverre ikke sjekket med DIB først..

Skrevet

Syns ikke noe om voksne som må sitte å drikke sukkervann,fordi noen har bestemt at ikke er vanlig! å servere alkohol i dåp/navnedag/konf.

Hva med bryllupsfester? Brus der og eller?

 

Overrasker meg (ikke) at såå mange blir sjokkert over alkoholservering her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...