Gjest Skrevet 13. august 2008 #26 Skrevet 13. august 2008 Vi hadde/skal ha navnefest for våre to. Og som de hedningene vi er skammer jeg meg ikke over å si at det ble/blir servert vin/øl til maten. Mød første hadde vi grilling i hagen til mamma og co, denne gangen blir feiringen på høsten og vi kommer vel til å kjøre indrefilet eller noe og da med vin til for de som vil ha (antar de fleste tar et glass eller tre).
Gjest Skrevet 13. august 2008 #27 Skrevet 13. august 2008 Synes ikke alkohol har noe i en feiring av et barn og gjøre...Dåp,bursdag eller konfirmasjon..Spiller ingen rolle!!!
*Rutletutt* Skrevet 13. august 2008 #28 Skrevet 13. august 2008 Ikke vanlig i min omgangskrets...vi hadde det ikke - ikke vanlig til konfirmasjon heller.
nr2eprins Skrevet 13. august 2008 #29 Skrevet 13. august 2008 Vi hadde vin til de som ønsket det til maten i vårt første barns dåp. Til nr 2 hadde vi ikke det. Har egentlig ikke tenkt over det. Begge deler falt naturlig.
Gjest Skrevet 13. august 2008 #30 Skrevet 13. august 2008 Jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre måtte mene om alkoholen i vår feiring av barnet. Det var verken snakk om å bli full eller brisen. Som voksen ser jeg det nærmest som en plikt å vise mine barn at alkohol er naturlig og noe som kan nytes med måte, om det så er jul, navnefest, komfirmasjon, annen selskapelighet. Om det er søndag og "kirketid" er ikke grunn nok for at jeg ikke skal kunne ta meg et glass vin hvis det måtte være det jeg hadde lyst på.
Gjest Skrevet 13. august 2008 #31 Skrevet 13. august 2008 HVA...hærregud det passer seg ikke spør du meg. Den var ny. Vi hadde kaffe,te og brus ....
atsjo Skrevet 13. august 2008 #32 Skrevet 13. august 2008 Vi hadde ikke det. Hørest litt rart ut for min del egentlig.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 13. august 2008 #33 Skrevet 13. august 2008 Nei, jeg synes ikke det hører sammen. Men om noen hadde satt frem noen øl til maten slik at de som ville kunne ta, så hadde jeg ikke tenkt stygt om noen av den grunn altså.
"husmor"med lille Nora Skrevet 13. august 2008 #35 Skrevet 13. august 2008 vi hadde ikke alkohol. syns ikke alkohol har noe i dåp å gjør.. ikke konfirmasjon heller..
Gjest Skrevet 13. august 2008 #36 Skrevet 13. august 2008 Vi hadde alkohol i begge barnas dåp! Öl til snittene (sönnen vår) og da jenta vår skulle döpes tok vi full pakke, sprudlende da gjestene kom og vin/öl til maten. Vi hadde tom likör til kaffen :-) Det er da en festdag!
Gjest Skrevet 13. august 2008 #37 Skrevet 13. august 2008 Og, det må tillegges, ingen i selskapet ble verken brisene eller drita. I våre kretser kan man heldigvis drikke med måte :-)
* 5 om dagen * Skrevet 13. august 2008 #38 Skrevet 13. august 2008 for min del er det litt tidlig på dagen å begynne å drikke alkohol...hehe.. men jeg synes ikke det passer seg, ikke hatt det i noen av mine, men jeg dømmer ikke de som velger å ha det.
Frøkapselen :-)19/12-05! Skrevet 13. august 2008 #39 Skrevet 13. august 2008 Serverte med største selvfølgelig vin i navnedagen. Jeg drakk jo ikke, men hyggelig å by gjestene på vin. Hadde ikke desverre ikke sjekket med DIB først..
Frøkapselen :-)19/12-05! Skrevet 13. august 2008 #40 Skrevet 13. august 2008 Syns ikke noe om voksne som må sitte å drikke sukkervann,fordi noen har bestemt at ikke er vanlig! å servere alkohol i dåp/navnedag/konf. Hva med bryllupsfester? Brus der og eller? Overrasker meg (ikke) at såå mange blir sjokkert over alkoholservering her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå