Gå til innhold

Alkohol i barnedåp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

En annen tråd vekket min nysgjerrighet... Hvor vanlig er det å servere alkohol i barnedåp? Ikke dømmende/fordomsfull/ute etter diskusjoner, bare litt nysgjerrig på hvor vanlig det er. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ikke det. Hadde ikke falt meg inn å ha det heller....

Skrevet

Nei, det har jeg ikke tenkt over engang. Aldri opplevd å få det servert i barnedåp.

Skrevet

Det har jeg ALDRI hørt om....Aldri tenkt tanken en gang.

DEN VAR NY!

Nei....synes ikke det hører hjemme i et sånt selskap nei

Skrevet

Syns jeg ikke passer. Serverte ikke alkohol i mine barns barnedåp, og har heller aldri oplevd det.. Dette er barnets dag, og etter min mening da er alkohol utelukket...

Skrevet

vi hadde det i minstemanns barnedåp. De som ville kunne få øl eller vin til maten.

Skrevet

Vi serverte snitter og folk kunne forsyne seg av den drikken de ville ha. Brus, vin eller øl. Ingen som reagerte på det! Det er et selskap, selv om det er en dåp, gjør meg ingenting om de som ønsker det tar seg en øl eller et glass vin til maten da.

Skrevet

Vi hadde det ikke. syns ikke det passer seg når det er mini sin dag.

 

Men såg at de hadde fri bar i dåpen til det ene paret i danske "unge mødre". reagerte litt på den....

Skrevet

Vet det er flere av mine bekjente som severer alkohol i barnedåp.

Vi har ikke hatt alkohol i mine to jenters barnedåp, og skal heller ikke servere det i Teo sin dåp som er snart. Synes ikke det passer seg med alkohol i dåp, og heller ikke i konfirmasjon. Men det er min mening. Hva andre synes og gjør er opp til hver enkelt.

Skrevet

tror det er en dansk "ting".. er vell ikke så mangen i norge som gjør det tror eg..

Skrevet

Vi hadde vin til maten. Det er helt vanlig i min omgangskrets. Samme i konfirmasjon.

Skrevet

Syns ikke alkohol har noe i en barnedåp og gjør.. :o Det er ikke vanlig i mine kretser.

 

Her har vi barnedåpe til kirketid, sændag, også selskapet etter på. Kunne ikke falt meg inn og servere alkohol da.

Skrevet

Det hadde vi, og det tror jeg det har vært i de fleste barnedåpene jeg har vært i. Det er vel ikke så vanlig å servere god mat uten vin til, er det det?

Skrevet

tydeligvis ikke...Ser ut som om vi vandrer i suspekte kretser..:)

Skrevet

Vi satte frem noen øl tilfelle noen ville ha det til maten. Alkohol er ikke det samme som flatfyll.

Skrevet

Vi hadde ikke det. Er ikke vanlig i min familie/omgangskrets.

 

Husker jeg var i en konfirmasjon en gang som serverte alkohol og det synes jeg var rart.. Men for all del.. Alle trenger ikke gjør likt! :-)

Skrevet

Syns ikke alkohol hører hjemme i en barnedåp i det hele tatt. Husker jeg ble veldig overrasket første gang jeg hørte om noen som skulle ha det (det var her inne).

 

Skrevet

Vi hadde det..... Øl og vin til de som ville ha det. Er ikke det samme som å drikke seg dritings liksom, herregud vi nordmenn er spesielle!!

 

Og at det skal være mini sin dag?! Hvilken rolle spiller det? Akkurat som om h*n tar seg nær av det? Passer seg ikke liksom? Huff......

Skrevet

Om vi hadde hatt stek eller lignende mat så kunne vi nok ha funnet på å servert vin til de som ville ha, synes det er rart om voksne menneser skal sitte å drikke brus til sånn mat.

Men vi hadde koldtbord så da slapp vi heldigvis utgifter på alkohol.

Det er snakk om et glass vin til maten da, ikke at folk skal rave rundt fulle.

 

Skrevet

Vi hadde ikke det og skal nok ikke ha det nå heller. Men jeg syns ikke det er noe galt med det så lenge man ikke har familiemedlemmer som alltid drikker seg dritings når de får litt alkohol. I vår omgangskrets ville det ikke vært noe problem. Alle vi omgås klarer å kose seg med alkohol og vet å oppføre seg. Jeg syns det er helt greit å ta et glass vin selv om det er barn til stedet. Barn kan godt lære at alkohol ikke er det samme som fyll.

Skrevet

Vi hadde ikke, og jeg synes egentlig ikke det passer seg å servere alkohol i en tilstelning hvor et lite barn er i sentrum heller.

Kommer ikke til å ha det neste gang heller.

Skrevet

Nå har jo danskene et litt annet forhold til alkohol enn Ola Nordmann også da...

Skrevet

Ikke hørt om det. Og aldri om jeg hadde latt noen holde min relativt nyfødte baby etter en øl eller to.

Skrevet

Vi hadde litt vin og øl til de som ville ha. Ser ikke noe negativt i det.

Skrevet

Så man kan ikke spise god mat uten å drikke vin til?

Da må jo dere ha enten et forferdelig kjedelig kosthold eller et ganske så stort alkoholkonsum...

 

Såklart det går an å servere mat uten vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...