~~DoraDora~~ Skrevet 12. august 2008 #26 Skrevet 12. august 2008 Det er det jeg også mener PollyEster....
julenissen Skrevet 12. august 2008 Forfatter #27 Skrevet 12. august 2008 Jeg har desverre ikke mange veninner med barn i samme alder, men har slike avtaler innimellom. Synest det er viktig at de blir trygge uten at jeg er tilstede, at de får oppleve andre nære omsorgspersoner når jeg ikke er der. Barna mine har noe som er deres eget i barnehagen, som de stolt viser frem når mamma og pappa kommer, se hva vi gjør her! Med masse kos med både store og små når vi skal gå. Vi bruker også en del tid i barnas barnehage når vi henter og bringer for å få et innblikk i hvordan hverdagen deres er, og prater mye med de ansatte. Men har stor respekt for at noen ikke mener det samme som meg og velger annerledes, men slik vi gjør det er det beste for oss. Nå tar jeg kvelden, men dere må gjerne forstette så kan jeg oppdatere meg ii morgen kveld når barna er i seng.
julenissen Skrevet 12. august 2008 Forfatter #28 Skrevet 12. august 2008 Ja tiden kan jeg også reagere på. Derfor prøver vi å enten levere seint eller hente tidlig. Selv om det er bra (etter min mening) for de små i bhg, kan de bli slitne av en lang dag med mye aktivitet. Synest derfor både som tidligere ansatt og mamma at det ikke er gunstig verken for små eller store å levere ved opning og hente ved stenging (eller litt etter:() )som desverre mangen gjør. Men det er jo da noen som ikke har noe valg her da....
~sjiraff~ Skrevet 12. august 2008 #29 Skrevet 12. august 2008 Oi.. jeg kjenner mange førskolelærere som mener at bhg er det meste, hvertfall fra halvannet år. Og at man senest bør begynne i bhg ved 2 års alder. Men jeg tror nå at førskolelærere er som alle andre mødre, svært forksjellige.
maimaimai Skrevet 12. august 2008 #30 Skrevet 12. august 2008 Jeg har full forståelse for at mange ikke har et valg, men det virker ikke som noen foreldre tar det helt innover seg, at full jobb og småbarn går på bekostning av noe. Det lar seg fint kombinere, men jeg mener det går på bekostning av samvær med barna. En dag er det for sent, barn har det med å bli fort store.
solstråle69 Skrevet 12. august 2008 #31 Skrevet 12. august 2008 Det har da ingenting med egen utførelse av eget yrke å gjøre. :-) Det er BARNA det handler om. Selv om de ansatte gjør en utmerket jobb, er det ikke sikkert at barna har det best i bhg. :-) Jeg kjenner også barnehageansatte som har sendt barna i bhg før fylte to år, men ingen som ØNSKET det.
ScaryMama Skrevet 12. august 2008 #32 Skrevet 12. august 2008 Jeg vil bare kommentere innlegget hvor det er sitert fra Borge. Jeg har hatt henne som veileder, og hun mener ikke at bhg er best for småbarn. Dette gjelder for større barn, husker ikke hvilken alder nøyaktig men det kan godt stemme at det var fra 4 år.Jeg vet ikke helt hva hun mener om de aller minste, men det vi leser i bøkene er at det er bra å gå i bhg. for de aller minste hvis barna kommer fra hjem med lav sosioøkonomisk status. For de andre barna er det ikke funnet entydig funn på at det ene er bedre enn det andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå