Gå til innhold

Hva har du i BMI?


Anbefalte innlegg

Skrevet

24,5 tror jeg. Er ikke helt begeistret for dette med BMI jeg da siden jeg ofte synes den er missvisende. Jeg er 172 cm høy og bruker str 38/40 i klær og føler jeg ser slank ut, mens BMI tilsier at jeg er nær overvektig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BMI er et måleverktøy som er ment på å se på deler av befolkningen, og ikke ment for enkeltpersoner. Da er det så mange parametere en må ta høyde for for at det skal bli et riktig bilde. Om en er sykelig fet eller veldig undervektig så kan det kanskje være bruktbart. En toppidrettsutøver med veldig mye muskler ifht fett, vil få et veldig høyt tall, faktisk opp over 30- og det sier seg selv at er feil!

 

Selvfølgelig vil det være en indikator, men jeg tror en selv vet om en er overvektig eller ikke uten å få dette tallet på det....

 

Det som er interessant er kroppssammensetningen, altså forholdet mellom fett og muskler. Da er det mer hensiktsmessig å måle fettprosent :)

 

 

Skrevet

Jeg har vel 30....Men har det siste fått høre at jeg ikke må ta av mere ??? Sluttet og amme og alt av pupper og ekstra over det området forsvant slik at jeg er "skrapa" oventil, men ikke over mage og lår...Der er jeg akkurat som før...Ikke en milimeter forskjell. Vekta viser heller ikke mindre, men folk vil liksom ikke forstå..Jeg slet med anorexia som mindre, og de rundt meg er vel redd for at jeg er på vei dit..Men det er jeg ikke, men som sagt, når puppene og fettet på brystkassa ellers forsvant så stikker kragebena ut og ribbena vises der oppe...Men hva kan man gjøre med det. Ikke har jeg gjort noe for å gå ned, og ikke kommer jeg til å gjøre noe for å gå opp. Trener 4-5 ganger i uka, spsier det jeg vil men ikke etter klokka 1900 på kvelden.. Gidder jeg ikke trene en dag så lar jeg det være, men har i løpet av det siste året oppdaget gleden med å jogge :o) Før har jeg trent fordi jeg "Måtte" og plutselig så jeg lyset; mp3-spiller og jogeturene er blitt min egen lille himmel på jord :o)

 

Og enig med flere, BMI er bare et veiledende tall, er man trent så bør man IKKE ta det så nøye (min fettprosent er jeg usikker på da måleren min viser 4 ulike siffer...som gjentar seg selv på "runde", måler jeg fire gang etter hverandre så får jeg opp alle sifrene. )Jeg måler 30.7 opp til 31.6..Det er vel i overkant mye, men ingen tror meg heller når jeg forteller det..Så både iflg BMI og fettprosent er jeg overvektig, men får høre at jeg er blitt så tynn :o)

 

Nei, man må føler litt på kropen selv tror, jeg, personlig er jeg kjempefornøyd for tiden, som sagt, jeg har funnet min "himmel på jord".

 

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...