Gå til innhold

Hva har du i BMI?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 1.71 høy og 65 kg...hva i bmi???

Skrevet

Jeg er nok desverre kraftig overvektig så min BMI er på 32

Skrevet

hvordan var det en regnet det igjen?

Skrevet

Min BMI er 29.8, veier 81kg og er 165 cm høy/lav

Skrevet

Min var på 25 før jeg ble gravid, nå aner jeg ikke :) La på meg 16 kg i alle fall, men fikk på meg to av mine egne bukser 4 uker etter fødselen. Genserne er det verre med, med disse gigantpuppene ;)

Skrevet

22.23 (til deg som sier du er 171 cm og veier 65 kg)

Skrevet

22,5. hadde bmi på 19 før jeg ble gravid.

Skrevet

til vanlig er bmi'en min 20,2..... nå, veit jeg ikke ;) har ikke veid meg ennå, etter jeg blei gravid igjen ;p

Skrevet

BMI = Body Mass Index, gir en indikasjon på om man er overvektig. 19-25 regnes som normalvektig, under 19 er undervektig og over 25 overvektig. Men den tar ikke hensyn til benbygning og muskelmasse, så litt feil kan det bli. For en som har mye muskler kan det fort bli veldig feil, så bør tas med en klype salt.

Regn den ut her:

http://www.astrazeneca.no/sykdommer/angina_pectoris/bmi.php

Eller selv: vekt i kilo delt på (høyde x høyde).

Skrevet

før graviditeten hadde jeg en BMI på 19. skal snart føde og har gått opp ca 18 kilo!

Skrevet

Bmi på 26.6.. Men er gravid i uke 39+3 nå da (lagt på meg ca 15kg) så hadde reknet med at min BMI ville tilsi jeg er overvektig;)

Skrevet

33,9 og for 4 år siden før jeg hadde fått mine to barn hadde jeg 29,7

og det komiske er at jeg kun har gått opp 10 kg i svangerskapene og det skulle jo ikke være umulig å bli kvitt, men neida.. og amming hjelper heller ikke..

uff deprimerende dette.

Skrevet

Jeg har 26 i BMI, men før jeg ble gravid (er nå i uka 31) var jeg størrelse 38 og ganske slank så jeg skjønner ikke at jeg kunne være overvektig. Jeg trente med vekter og spinning, kanskje det går litt på musclene?

Skrevet

20.5

Før jeg fikk barn var den 17.. men da så jeg syk ut (men var det ikke!).

Skrevet

18,9

Skrevet

Muskler veier mer enn fett, så blir helt feil å bruke BMI. Da ville omtrent alle idrettsutøvere vært overvektig, så du kan slappe helt av:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...