Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #26 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er helt enig, Bjørnar! Det er jo også derfor at arbeid i hjemmet skal telle dersom et par eventuelt blir skilt. Den hjemmearbeidende har rettigheter utover egen arbeidsinntekt når boet skal deles. Et parforhold med barn er én enhet, mener nå jeg, og sier meg derfor enig med alle de som sverger til felles økonomi tvers igjennom. Egne kort, ja, men felles penger. (Da jeg og han som ble mannen min studerte, var det den som tjente mest på bijobben som finansierte BSU-sparing for den andre...)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #27 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg fant ut at jeg måtte ta et oppgjør med mine egne forventninger. Jeg kunne gnåle og klage på dette i lange tider. Jeg bestemte meg for å fortelle min mann hvordan det føltes at han ikke ville dele med meg, fortelle det på en ordentlig måte og så bestemme meg for å respektere at vi har forskjellige meninger om dette. Jeg ønsker ikke å gå fra han pga.dette. Det finnes jo så mye annet som er kjempe fint i ekteskapet og det vil jeg heller dyrke enn bitterheten. Man kan langt på vei velge hva man vil fokusere på. Men jeg er fortsatt enig i at fellesøkonomi er det mest riktige, men det er mitt syn på den saken:-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #28 Skrevet 17. oktober 2008 Etter min mening skal man dele på alt når man er samboere eller gift. Kan ikke tenke meg å dele livet med en som har mer å rutte med enn meg og ikke vil dele det med meg hvis jeg tjener mindre. Jeg ville følt at han ikke er 100% glad i meg. Men dette er da min mening. Når det er sagt så tjener min sambo mindre enn meg. Etter å ha lest flere innlegg der menn ikke vil dele sin økonomi med sin partner, sitter jeg igjen med følelsen av at damer generelt er mer generøse enn menn. Damer tenker jo på alt. Er enig med et innlegg over her at når disse mennene en dag blir syke eller tjener plutselig mindre enn konene, kommer de nok til å forvente at kona skal dele alt med dem samt ha omsorg for dem.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #29 Skrevet 15. november 2008 Men hva skjer dersom dere går fra hverandre eller noe slikt - eier han alt, som har betalt regninger (hus?bil?), og du ingenting? Og ser du på hans regninger, siden han får se dine kvitteringer? Jeg synes det er så greit å dele jevnt, men så er det lett for oss som tjener omtrent det samme, også. Dersom du bruker mye tid på barn og hus, og han jobber mye, er det da rett at han skal kunne bruke mer på seg selv? Hvis han skulle brukt like mye tid på barn, ville han da hatt så mye å rutte med? Bare noen tanker her, altså. Du gjør sikkert klokt i å ikke lage storm i vannglass:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå