Gå til innhold

Hvilken skatt/avgift til staten irriterer deg mest i hele verden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet med å kutte ut skatter eller avgifter et sted, er at enten så må staten få inn pengene på en annen måte, eller så må de slutte å betale oss for noe, så egentlig synes jeg det er greit med skatter og avgifter.

Likevel må jeg si meg enig i de som nevner arveavgiften. Som flere nevner, hvis det meste av verdi man arver ligger i en hytte som har vært i familien i generasjoner, som tilfeldigvis ligger ved sjøen så verdien har blitt veldig høy, så er det ikke alle som har mulighet til å ta opp det lånet de må for å kunne arve hytta. Da bør man enten bruke ligningsverdien eller så må summen man kan arve avgiftsfritt økes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arveavgiften... Man skatter hele livet.... Man skatter av pensjonen ---også skal man jaggu skatte av arven etterpå også...

Skrevet

Selvfølgelig må de ta inn penger et sted, men da bør de heller beskatte etter forbruk. Hvorfor skal staten ha 100 tusen kr for at jeg har kjøpt meg et nytt sted og bo?

Skrevet

Så får man selge huset og kose seg med de 8,2 mill man har igjen. Arv er en frivillig sak, og man kan fint la det være dersom det er så kostbart.

Skrevet

Men hvor er logikken i arveavgiften?

Alle andre avgifter jeg kan komme på har en logikk bak seg.

Hvor er den i arveavgiften?

Skrevet

Arveavgiften er den eneste som irriterer meg. Jeg synes rett og slett det er frekt at staten skal tjene penger på at noen dør.

Skrevet

Jeg irriterer meg svært lite over skatter og avgifter, men jeg må innrømme at jeg ikke er noen stor fan av at man må betale avgift for ikke å selv ha bodd i en leilighet når man skal selge den selvom det kun har vært ens egne barn som har bodd i leiligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...