Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #26 Skrevet 11. august 2008 Den er lei.. Vi var gjennom det samme, og vi endte opp med å legge henne i vognbag'en. vi la bagen på knærne og vugga sakte. Når hun sov, la vi bagen i senga. Da ble det rolig. Hadde også en t-skjorte oppi bagen. En brukt som luktet deilig mammalukt. Ellers vil jeg bare si at en ikke kan skjemme bort så små barn. Ta tiden til hjelp, gi masse kos selv om det er slitsomt. Hvis dette pågår når ungen er 8-9 mnd, er det kanskje på tide å sette foten ned. - men ikke med skrikekurer. Er litt anti Masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #27 Skrevet 11. august 2008 hva med å droppe den lille luren på kvelden,å heller prøve å legge han for kvelden i 20 tiden? er jo noe med at barn våkner til når de blir lagt ned i ei"kald"seng.har du prøvd å varme dyna litt før han legger seg?ville nok ikke latt han gråte 30min men han kan godt skrike 10-15min,for så at du går inn og gir han smokken,slik fortsetter du.veldig tungt de første dagene men du vil merke at han gir seg etter hvert.lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #28 Skrevet 11. august 2008 dummeste jeg hører, babyer som er bortskjemt, går ikke an å skjemme bort en ti uker gammel baby
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #29 Skrevet 11. august 2008 Prøv å få rutiner nå. Legg han gå ut i to min så inn og se til han forsett slik til han sover,men ikke ta an opp.
Anne-B. Skrevet 11. august 2008 #30 Skrevet 11. august 2008 Når han er kun ti uker gammel, så er han ikke bortskjemt, men avhengig av å føle kroppskontakt og varmen fra dere. Jeg er litt oppgitt over hvordan man "alltid" råder folk til å kutte den følelsesmessige navlestrengen så altfor tidlig. Dere har ansvaret for ham i 18 år til, og dere får tid nok til å venne han av med det som etter hvert blir uvaner, jo eldre han blir. Ta dere tid til den kosen det er i å byss og vugge. At dere blir slitne, det følger med, men så er dere også to om det. Når han gråter, er det hans måte å fortelle at " jeg føler meg ikke trygg alene, ta meg opp, kos med meg og få meg til å føle meg trygg." I hans verden er det foreløpig bare nærhet og omsorg og mat fra mamma, først og fremst, og pappa som han vet av. Noen ordentlige rutiner får dere ikke til før han er ca halvåret uansett. Det har med hvordan babyen orienterer seg og utvider sin horisont, mentalt sett. Gråtekurer, hvor babyen blir liggende for seg selv, har jeg ingenting til overs for, det er ikke slik man får en trygg baby.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #31 Skrevet 11. august 2008 HI her: Her var det mange gode tips! For det første hadde jeg ikke klart å la han ligge i 30 minutter å gråte. For når han har grått litt så blir han blålilla og gisper etter pusten,helt forferdelig å høre på,og da går det ikke lang tid. Men jeg skal prøve å sitte inne hos ham,ta han opp når det er for ille,gjøre de tingene vi har prøvd før. Jeg får helt vondt i mammahjertet mitt av å se han gråte,huff.. Noen spurte om han var mett,og det er han. Jeg legger han vel kanskje for ofte til puppen på kvelden,fordi jeg ikke har vært sikker på om det er sulten han har vært. Det har egentlig ført til at han har blitt overmett.. Han er også overtrøtt tror jeg,fordi ved 22.00 tiden er han trøtt nok til å kunne ha sovnet,så når det går to timer til,ja da er han vel helt i svime! Derfor jeg spør om han er bortskjemt er fordi de vi kjenner med barn,og moren min har sagt til oss ved starten av at vi gjør han bortskjemt. Vi hadde han i sengen da han slet med magen,da fikk vi høre at han ble bortskjemt, vi har bært han-bortskjemt,vi har hatt han i husken sin,der han sovnet etter to minutter,noe som ikke var vår intensjon-men da gjorde vi han bortskjemt i følge min mor. I begynnelsen så sutret han litt da han lå i sengen sin og så på uroen,da tok jeg han opp-moren min sa jeg gjorde han bortskjemt og at jeg måtte la han ligge å gråte! Ergo-vi har hørt i ti uker at nesten alt vi gjør er å skjemme han bort! Ikke lett når bestemødrene "vet" best. Men uansett så er han jo avhengig av å bli bært,det ser vi jo!Jeg skal prøve de metodene dere har kommet med som jeg syns passer seg:) Tusen hjertelig takk igjen! (ble nok litt rotete skrevet det her nå)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #32 Skrevet 11. august 2008 Heisann! Dette greier dere så fint så. Vet du hva,datteren vår var lik sønnen deres på den alderen og det går over. Akkurat som alle andre faser er også dette legge-marerittet om kveldene en fase. Det går over. I mellomtiden ville jeg brukt bæresjal eller bæresele (ikke babybjørn). Dersom du er usikker så prøv å lån på helsesatsjonen eller av noen du kjenner. Jeg anbefaler å bære babyen tett inntil så lenge den er urolig på kvelden, dette vil gi dere en trygg og harmonisk baby. Å bære i sele eller sjal gjør det lettere for dere som bærer. Datteren vår er snart 10mnd og legger seg fint om kvelden, det har hun gjort i månedsvis nå Jeg bærer henne fremdeles mye på dagen i bæresele og er sikker på at dette har vært positivt for henne.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #33 Skrevet 11. august 2008 Okei,godt det er håp da:)Vi har en ringslynge,så jeg bærer han mye i den. Den sovner han som oftest i,men våkner selvfølgelig når vi løfter han ut:/ Jeg får se hvordan det går i kveld,håper jo på at ett under skal skje klokka ti hver kveld:p
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #34 Skrevet 11. august 2008 30 minutter er altfor lenge å la en 10 uker gammel baby ligge og gråte!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå