Zeke Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 idag vaska min mann trekka på overmaddrasen vår. 10 min før barnetv så leika våre barn på 4 og 6 år oppe på romma sine(trudde vi) til vår sønn på 4 finer ut at hei vi kan være pirater å hva gjør pirater jo de er slemme. så han begynner å rive.........overmaddrassen vår å de river den til småbiter mange biter, de blei lagt i seng klokka seks uten kveldsmat å lørdagsgodt. er det mulig at det går ann????
balsam Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 oi!! da tror jeg nesten hodet mitt hadde sprengt!!
Gjest Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Mine har ikke gjort noe sånt, men jeg syns det var for strengt å ikke gi kveldsmat. Lørdagsgodt er ok å droppe, men ikke å legge de uten mat.
Lykkekløver Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Ja det får man si... Rampunger! Men, gå inn med ei brødskive og et glass melk til dem nå, tenk så forferdelig det er å gå sulten og få vondt i magen:(
Zeke Skrevet 9. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2008 de hadde vært i barneselskap å blitt fora på masse mat å snop så de er rimlige stappa
cherry coke Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Min har ikke gjort noe sånt, og jeg hadde nok blitt sint om det hadde skjedd. Men synes du var for streng...ikke godt å sovne på tom mage...:/
Gjest Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Ok, ja da blir det noe annet ;-) De har vel vært litt rusa på sukker da, kanskje? ;-) Kan fort bli revet med i leken i den alderen, men jeg skjønner godt at dere ble forbanna!
Tante Bassa Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Uff, jeg synes også du var litt streng. Skjønner at du ble forbanna, men en 4-åring skjønner ikke konsekvensen av det han gjør. Han gjorde bare det han synes pirater burde gjøre.
Zeke Skrevet 9. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2008 han på 4 sovna klokka halv sju, våre barn eter ganske mye ved hvert måltid å mye frukt imlm så trur ikke de er så veldige sultene
Zeke Skrevet 9. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2008 veit det har litt dårlig samv. men dette er en madrasas til fleire 1000 kroner, de revner jo lett de men å at det går ann, selvf. skjønner de ikke hva kosekvensene av ting men de må jo lære at slik ikke kan gjøres
du og jeg og vi to Skrevet 9. august 2008 #11 Skrevet 9. august 2008 Synes kanskje det var litt strengt - men nå er min gutt så liten da, at jeg ikke helt klarer å se så langt frem som til madrassødelegging. Men da jeg var liten fikk jeg aldri sånn straff, mamma pratet med meg, og jeg ble skikkelig lei meg når jeg forsto hva jeg hadde gjort. Og det var straff nok. Men unger er nok forskjellige, og som sagt - jeg aner ikke hva det er snakk om ennå - men det kommer nok.
Zeke Skrevet 9. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2008 men det værste var at jeg ikke vræla , men snakka rolig med begge to etter at de kom eg i seng. jeg er litt stolt at jeg tok det litt rolig ,men jeg var sikkert ganske rød i tryne
~Roskva~ Skrevet 9. august 2008 #13 Skrevet 9. august 2008 Oi - rampunger!! :-) Lillejenta mi er bare 7 mndr, og har heldigvis ikke funnet på noe verre enn å frøse grøt ut over hele meg, ennå :-) Då får gjøre fireåringen oppmerksom på et hvis man er pirat "på lat", så får man være slem "på lat" også... ikke på ordentlig.
-------- Skrevet 9. august 2008 #14 Skrevet 9. august 2008 Skjønner veldig godt din reaksjon.. Og hadde nok reagert ganske likt selv tenker jeg.
Zeke Skrevet 9. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 9. august 2008 nei mine har aldri blitt lagt slik før, men vi pleier aldri bruke husarest men dette var liksom litt voldsomt syntes jeg de pleier aldri å gjøre slike ting, de kan være rampete men ikke meir en vanlig og forventet av 2 gutter på 4 og 6 har deres unger gjordt noe som virkelig får deg til å tenke om at er dette mulig????
Gjest Skrevet 9. august 2008 #16 Skrevet 9. august 2008 Å FYTTI! Da hadde jeg blitt arg ja! Om de hadde nok av mat i magen så skjønner jeg at du sendte dem i seng uten kveldsmat og godis, en på 4 år vet godt at man ikke ødelegger ting! Her skulle toåringen være så snill å vaske badegulvet i stad *sukk* Helte et par bøtter med vann på gulvet og tørket opp med papir fra en hel dorull som hun kastet i toalettet :-S HELDIGVIS fant jeg henne før hun fikk dratt ned, men mor syntes ikke det var kjempe gøy å stå å dra vått toalettpapir opp av do og så tørke opp noen liter med vann av gulvet etterpå hehe Klarte ikke p bli sint da for hun skulle jo bare hjelpe oss mens vi ryddet, vi trodde jo hun var på rommet sitt å lekte men det var hun tydeligvis ikke..
Zeke Skrevet 9. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. august 2008 snakka om dette med han brukte et eks. hvis jeg er pirat kan jeg ødelegge denne traktoren da siden jeg er pirat? da svarte han nei da er du dum hvis du øddlegger den mamma da skjønnte han hva jeg meinte he he
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 9. august 2008 #18 Skrevet 9. august 2008 Å gud bedre... Er det mulig!! Jeg hadde blitt riiimelig forbanna hvis 4-åringen min hadde gjort det samme;) hehe.. Og til dere som mener at en 4-åring ikke skjønner konsekvensen av det de gjør.... Dere tar veldig feil;) De forstår veldig godt at ting får konsekvenser når de er så gamle! hehe.. =)
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 9. august 2008 #19 Skrevet 9. august 2008 Skjønner det var frustrerende, men holdt det ikke at de ikke fikk lørdagsgodt? Synes ikke om å straffe barn med å legge dem uten kveldsmat, heller ikke å bruke legging som straff, det kan gi barna aversjon mot å legge seg fordi de forbinder det med straff.
Zeke Skrevet 9. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 9. august 2008 nei trur ikke det vi bruker aldri denne type "straff" så jeg trur de sjønnte det at dette var veldig dumt. vi bruker en spes. stol hvis de har gjordt noe galt så trur ikke de tar noe skadde av dette. men jeg er enig at du ikke skal bruke senga eller rommet som straff for noe de har gjordt men dette var litt spes. kan du si
3b@rnsmor-30* Skrevet 9. august 2008 #21 Skrevet 9. august 2008 oi oi oi ... nei sånt finner ikke våre på heldigvis...
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 9. august 2008 #22 Skrevet 9. august 2008 Ok, godt å høre at dere ikke pleier å bruke den som straff:) Stol/timeout høres ut som en fornuftig metode som straff.
Zeke Skrevet 9. august 2008 Forfatter #23 Skrevet 9. august 2008 de pleier ikke å finne på sånne ting til vanlige altså, de er egentlig ganske greie bare for å si det også. nei vi bruker den berømte timeout nanny metoden menikke ofte heldigvis
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 9. august 2008 #24 Skrevet 9. august 2008 Synes det er helt greit å legge barna i denne situasjonen jeg. Selvfølgelig bruker man ikke legging som straff til hverdags, men når det gjelder så store barn er som regel ikke legging noe stort problem lenger. Jeg hadde derfor ikke bekymret meg for at det skulle bli noe problem. Å ødelegge en madrass synes jeg var ganske ekstremt.. man ødelegger ikke ting i huset MED VILJE når man har blitt 4 år altså! hehe... De er jo litt søte såklart, men de vet jo hva som er lov og ikke! Håper dere finner en ny overmadrass som ikke er så dyr da:)
Gjest Skrevet 9. august 2008 #25 Skrevet 9. august 2008 De dør virkelig ikke av det, altså. Stappa eller ikke. Jeg kunne gjort det samme hvis mine virkelig hadde "jobba godt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå