Gjest Skrevet 7. august 2008 #26 Skrevet 7. august 2008 Ja, dette var jammen litt av en problemstilling..?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. august 2008 #27 Skrevet 7. august 2008 Har ikke peiling på hva gjerder generelt koster, men om området er stort og de har fått noe annet enn hønsenetting så vil jeg tro det koster litt. Og er det ikke bedre å sette opp gjerdet når det "bare" er 8 unger der og ikke 42 som løper i beina på arbeidsfolka? Er det i tillegg kommunalt er det ikke rart ting tar tid - bhg min har hatt "varsel" hver sommer de siste årene om at bhg skal bygges ut, men det har ennå ikke skjedd... Eneste grunnen til at jeg hadde reagert på dette var hvis bhg likevel skulle legges ned i høst...
Banshee Skrevet 7. august 2008 #28 Skrevet 7. august 2008 Herregud, gjerde inne barnehagen??? Hva blir da det neste?
Gjest Skrevet 7. august 2008 #29 Skrevet 7. august 2008 herregud,hvor behagelig det måte vært å jobbe med barn i skoleeller barnehage UTEN sånne foreldresom deg.maken til grinebiter..Tenk å lire av seg det du gjorde, da: herrgud, skam deg!
Gjest Skrevet 7. august 2008 #30 Skrevet 7. august 2008 Høres ut som om det har blitt satt opp likt gjerde som rundt vår barnehage og jeg må bare få sagt at jeg ELSKER det gjerdet Ikke det peneste å se på nei, men så og si klin umulig for ungene å klatre over. For meg er det det viktigste!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 7. august 2008 Forfatter #31 Skrevet 7. august 2008 Hihi, masse sure folk her i ettermiddag da. =)) Ja jeg syns gjerdet er teit (1,5 meter metallgjerde uten utsyn, med utallige plasser å både hekte seg fast og rive seg opp på). Nei jeg syns ikke ungne som skal gå der er mindre verdt. Jo, dere hadde også hatt ungen i en barnehage uten gjerde om den lå inni skaugen i en kommune med 250 innbyggere som faktisk er isolert fra omverdenen (ingen ville dyr eller fremmede folk) og ikke har andre barnehager. Og ja, barnehagen skal faktisk bli oppvekstsenter nå i løpet av året, og flyttes ned til skolen, for deg som lurte. Bare idioten meg som glemte å nevne det. Ikke alltid man husker alt. Også håper jeg at kanskje èn eller to der ute forsto litt av ironien min i hovedinnlegget. (og for dere andre, her kommer t-skje-versjonen: de ansatte burde i første omgang slutte å slarve og drikke kaffe ute, og lære seg å følge med før de investerer i en hvilepute til 180.000 kroner).
Gjest Skrevet 7. august 2008 #32 Skrevet 7. august 2008 hvis noe som helst er ment som ironi,bør du kanskje lære deg det virkemiddelet først...???
hamsterpia Skrevet 7. august 2008 #33 Skrevet 7. august 2008 For å kommentere innlegget ditt, HI, så synes jeg det var tåpelig sagt av deg. Når det gjelder gjerder, så mener jeg at det har kommet nye krav til høyde på gjerdene, slik at alle kommunale barnehager etterhvert skal få slike. I den barnehagen jeg jobbet i før, var det bare et vanlig gjerde,som gjorde nytten sin, men det har blitt byttet ut med et sånn "fenselsaktig" et, med store solide porter. Dette synes jeg er bare bra, for det er ikke lett å holde tellingen på 60 unger hele tiden. Men det er det ikke alle som forstår, tydeligvis.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. august 2008 #34 Skrevet 7. august 2008 hvilepute å gjærde inn en barnehage? herregud så dumt sagt. barnas trygghet er vel viktigere enn prisen? er ikke lett å ha oversikt over alle barn hele tiden. klart det burde være gjærde uansett.
Amaria Skrevet 7. august 2008 #35 Skrevet 7. august 2008 Hehe, jeg lo da jeg leste innlegget ditt for lenge siden i dag - og skjønte altså ironien. Da er jeg litt unik her ser jeg :-) Måtte bare svare deg nå, etter å ha lest de andre kommentarene du har fått. Tror de fleste her har barnehage midt i Oslo eller storby, der det rett og slett er nødvendig med gjerde... Ha en fin dag LisseUmma..
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 7. august 2008 #36 Skrevet 7. august 2008 Er det så uvanlig da? Trodde alle barnehager hadde inngjerdet uteområdet jeg.. Er hvertfall det i snuppa sin bhg, og de andre i nærheten her hvor vi bor... Skjønner ikke bryet med å klage på sånt men..
Bare™ Skrevet 7. august 2008 #37 Skrevet 7. august 2008 Også noe å sutre over? Du reagerte jo på at din unge stakk av? Tror du de andre foreldrene vil at barnehagen skal lære av den hendelsen, eller syns du "de andre skal få føle det du følte når din pode stakk av"... Et gjerde har to funksjoner. Holde noen på ene siden, holde noen utenfor på andre siden. Sånn som du beskriver gjerdet så høres det ut som noe ala Ullersmo? Og jeg hade vært glad i et gjerde som holdt mygg og veps på utsiden!!
Willy Wonka Skrevet 7. august 2008 #38 Skrevet 7. august 2008 Ja til gjerde rundt alle barnehager sier nå jeg, uavhengig hvor de ligger - Oslo sentrum eller på bygda. Og HI, hadde vært litt flau hadde jeg vært deg.......de ansatte har sikkert bra galgenhumor om deg.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 7. august 2008 #39 Skrevet 7. august 2008 Tok ironien din med en gang jeg også:-)
velger nick en annen dag Skrevet 7. august 2008 #40 Skrevet 7. august 2008 Sikkert dum jeg, men skjønner ikke ironien din; Først er det galt at de setter opp gjerdet, så er det galt at de IKKE satte opp gjerde når barnet ditt ble borte. Og SÅ klarte de fint å passe på 40 unger uten gjerde???(bortsett fra disse to som forsvant,som du påpekte her...) Hmm...nei, jeg skjønner ikke ironi tydeligvis. Og det jeg kaller en dyr løsning er et barn som blir borte, ikke 180 000 for et gjerde.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 7. august 2008 #41 Skrevet 7. august 2008 Hadde de ansatte kunnet jobben sin hadde de ikke trengt ett gjerde til svinpris for å passe de ungene de ansatte er betalt for å passe...Tror jeg poenget var;)
Slalotte Skrevet 7. august 2008 #42 Skrevet 7. august 2008 Skjønte ironien og skjønner faktisk ikke at ingen andre gjorde det.. Folk skal vri på ting hele tiden bare for å slippe ut litt stiiim.. Men men bedre sent en aldri er det ikke det man sier?!
Slalotte Skrevet 7. august 2008 #43 Skrevet 7. august 2008 Helt riktig 2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Hun har jo nevnt det mange ganger men er ikke alle som har så lett for å forstå tydligvis ;p
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 7. august 2008 #44 Skrevet 7. august 2008 Nei jeg skjønner ikke helt jeg heller at ikke folk tar ironien;) men men:)
Gjest Skrevet 7. august 2008 #45 Skrevet 7. august 2008 Jeg tok også ironien. Og skjønner at det er frustrerende at de ikke ga uttrykk for at det var nødvendig når sønnen din ble borte. Men du fikk hvertfall mye respons på innlegget ditt da!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 7. august 2008 Forfatter #46 Skrevet 7. august 2008 Hihi, ja, ble jo underholdende å titte innom her i kveld jo. =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå