Gå til innhold

De har gjerda inn barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, kom for å hente Guttongen i dag, og jammen har de satt opp et diiigert, ufyseli stygt metallgjerde med solid port med barnesikring og greier. Måtte kommentere det når jeg kom inn, syntes det så ille ut. Og hun ene som jobbet der ble visst litt fornærma for hun bedryra at "du kan tro vi har ønska oss det lenge for det blir så mye tryggere". Da måtte jeg rett og slett si som sant er: "dere hadde ingen planer om å sette opp gjerde når poden min og èn til stakk av og ble borte to timer uten at det ble oppdaga. Kanskje et kurs i å telle til ti hadde gjort samme nytten med tanke på sikkerhet?"

Fikk senere høre at gjerdet kosta den nette sum av 180.000 kr. Og barnehagen har i år 8 unger. Dyr løsning i stedet for å lære de ansatte å følge med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud,går det virkelig ann å klage på at de har satt opp et gjerde for å sikre ungene...

gi deg a,vær heller glad !!!!!

Skrevet

Det var virkelig noe å klage på!

Dessuten trodde jeg barnehager var pliktige å ha inngjerdet uteområde.

Skrevet

Enig med hun over. Hadde blitt kjempeglad for gjerdet! Selv om det bare er 8 barn så kan det fort oppstå situasjoner de ansatte ikke får med seg med en gang.

Siden det var så dyrt så holder det forhåpentligvis lenge også =)

Skrevet

Klary det går ann, jeg gjorde det nettopp.

Men poenget er ikke at den er inngjerda, men at de gjør det nå, for 180.000, når samme barnehage har hatt oppmot 40 unger tidligere og fint klart å ha oversikt. Og at de har gjort det på styggest mulig måte, jeg er sikker på at for samme sum hadde jeg glatt spikra sammen noe som både var trygt og mulig å hvile øya på.

Skrevet

Ja du får klage på det da vettu..Er det mulig..

Skrevet

dette må jeg fortsette å svare på.

jeg syntes det blir for dumt å høre på hva du sier.

dumt de ikke har hatt gjerde der før når det har vært mange barn der,men er de 8 ungene som er der mindre vært i følge deg?

det er vel fint at de er sikret?

bedre sent enn alldrig ,er det ikke???

Skrevet

Øh.....

vettu meg hva.... har du noen sinne jobba i barnehage??? Ting kan faktisk skje som en ikke råder over!

Barnehager er faktisk pliktig å ha inngjerdt uteområde! vær glad for at barna nå faktisk er sikra! du har jo faktisk førstehånds erfaring med hva som kan skje om en ikke har gjerde!!!

Skrevet

Nå var vel poenget hvor dyrt det var og hvor lang tid det tok.

For all del, sikkert greit å ha gjerde, men jeg spurte faktisk, de er ikke pålagt å ha området inngjerdet. Barnehagen ligger isolert uten adkomst til noe som er potensiellt farlig.

Ble vel mest paff av at "de hadde ønska det så lenge", for 1,5 år siden var det "unødvendig og bortkastet med gjerde, vi kan da telle" ;-)

Skrevet

Det skulle vel bare mangle at de har gjerde rundt uteområdet. Har aldri sett en bhg uten. Men 8 barn er de neppe mange ansatte, og da en skal følge ett barn inn på do er det ikke nødvendigvis like lett for den gjenværende å ha totalt oversikt over de 7 andre til enhver tid.

Hadde vært glad for en inngjerdet uteplass :o)

Skrevet

Herlighet for en pris da.

Jaja, får håpe det fungerer som det skal ihvertfall da, og at ingen flere unger stikker av.

Skrevet

Tja. Den siste barnehagen jeg jobba i hadde 70 unger fordelt på 62 plasser. Var aldri noe problem å ha oversikt over antall unger, hvor de var, hva de gjorde, men her i denne barnehagen sliter de max med å ha oversikt over de 5-10 ungene de har til enhver tid.

Som jeg skrev, Guttongen og en kompis stakk av fra bhg når de var 4. Laaangt til fjells var de når det ble oppdaga at noen mangla ( måtte faktisk en forelder til før det ble slått alarm). Men da var det overhodet ikke nødvendig å få satt opp gjerde ifølge bhg.

Dere tar alt så sårt dere! Jeg skrev i lett irritasjon over fremgangsmåte og svaret jeg fikk, og får beskjed om å klage? Nei de skal få ha gjerdet der for min del, for poden skal nemlig 20 ned og inn på skolen om 14dager. Og der har de ikke gjerde. =))

Skrevet

Barnehagen vår har også akkurat fått alt inngjerdet. Før hadde de ikke det, og det var på ingen måte noen stor fare likevel. MEN: når foreldrene skulle leverer ungene kjørte de ofte helt til døren, og plutselig kunne jo et barn stå der, og gud vet hva som kunne skjedd..

Nå må vi parkere utenfor gjerdet, og jeg er kjempeglad for løsningen:)

Skjønner at du reagerer på summen på dette, men hallo... det går vel ikke ut over deg? Vær nå glad de har satt det opp, så forsvinner iallefall ikke gutten din enda en gang..

Skrevet

jeg hadde ALDRI hatt mine barn i en bhg uten gjerde.......

Skrevet

Vesla her gikk i barnehage i skogen og der var det IKKE gjerde. Skal si at den har liggi der i 20 år og det har skjedd en gang at en unge har stikki av....

Ungene VET hvor grensa går og skal LOVE at de sladrer hvis noen går over den grensa....

Syns da gjerde er bedre at ungen skal stikke av, og hvor mye ser du det gjerdet i løpet av dagen 5 min i løpet av dagen...

Skrevet

Som førskolelærer synes jeg det hørtes rart ut at bhg hadde lov til å holde åpent uten inngjerding!

Skrevet

Den ligger inne i skogen liksom. den har vært sånn i alle år....

Skrevet

Er rart at de ikke har hatt gjerde rundt bhg før, og prisen for gjerde var svindyr!

Skrevet

Til de som mener det ikke er lov å drive barnehage uten gjerde:

Som barnehageeier VET jeg at det er lov å drive barnehage uten inngjerdet uteplass, men av åpenbare grunner velger langt de fleste å ha det likevel...

Skrevet

Den loven at det er lov å drive bhg uten gjerde er helt på jordet spør du meg ;o)

Skrevet

skulle tro det var du som skulle betale gjerde siden du klager på prisen og at det er stygt!

må vel være bedre at barna har fått gjerde slik at de ansatte vet hvor barna er til en hver tid...selv om det bare er 8 barn det så kan ikke alle ansatte passe på alle hele tiden

Skrevet

Ser ikke helt problemet med så sette opp gjerde rundt barnehagen, hehe, synes det hørtes veldig smart ut, og hvertfall ikke noe foreldrene burde klage over.

Skrevet

jeg jobber selv i bhg..

det er jammen ikke enkelt å følge med på alle barna samtidig. spesielt ikke når man har 18 barn man skal følge med pluss 3 avd til med samme antall barn på.

jeg er utrolig glad for gjerdet som er rundt bhg. føles tryggere enn at ungene løper rundt barnehagen og kan stikke av overalt.

jeg hadde vært utrolig glad for gjerdet selvom det kostet så mye om min datter skulle gått i den bhg. uansett hvor stygt det måtte sett ut så foretrekker jeg det framfor bhg uten gjerdet.. =)

jeg skjønner jo at du ble forbanna på at ungen din ikke ble oppdaget da de var på rømmen for sånn skal ikke skje, men det skjer desverre.

derfor SKAL voksne alltid telle barna som er på avd sin og ikke sitte å snakke og sladre om alt annet i utetiden sammen med barna.. =)

Skrevet

Du er ganske så urimelig, HI. Jeg hadde ALDRI hatt barnet mitt i barnehage uten gjerde, uansett hvor flinke de hadde vært til å passe på!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...