Maya_1 Skrevet 7. august 2008 #26 Skrevet 7. august 2008 Jeg har heller ikke noe særlig problemer med å forstå dialekter, men noen her skriver bare en evig smørje av noen få bokstaver og det gidder jeg ikke kaste bort tid på å lese. Når man befinner seg på et forum bør det jo forventes at man klarer å uttrykke seg skriftlig. Man behøver ikke følge et skriftspråk slavisk, det er greit med lokal slang på ord, men folk må da skjønne at når de skriver hver eneste stavelse som lydspråk er det ikke leselig.
har4barn Skrevet 7. august 2008 #27 Skrevet 7. august 2008 Er trønder selv, men må ærlig innrømme at jeg ikke orker å lese dialekter - ikke en gang trøndersk. Irriterer meg ikke, for folk må skrive som de vil, men jeg hopper over dem...
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 7. august 2008 #28 Skrevet 7. august 2008 Haha, jeg skammer meg nesten for å fortsette meningsutvekslinga her, men klarer ikke la være. Jeg er ekte, "storkjæfta" nordlenning og selv jeg gidder ikke lese innlegg på dialekt. Ikke engang nordnorske dialekter som jeg forstår godt. I min hormon-rus irriterer jeg meg like mye over at folk ikke kan orddelingsregler og skriver barne vogn og andre ting. Jenter, det er lov å være uenige, det blir interessante diskusjoner av det! Så lenge ingen er frekke eller ekle, blir det jo litt mer fargerikt her inne når vi kan utveksle meninger, det er jo ikke kritikk bare man er uenige! Jeg syns det er hyggelig her inne, selv med "dårlig" rettskriving, dialekter og andre ting! Syns det er hyggelig å dele denne tiden med dere. Og det er litt morsomt å følge med på hvor hormonell jeg er!!!! Uttaler meg om alt mulig og har kort lunte! Vi snakkes!! :-)))
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 8. august 2008 #29 Skrevet 8. august 2008 Sånn hvis je skriv litt dialekt inne her så blir kænsje denni stoppa, for er jo så mange som itte gidd å læsa,hehe:)Dæ som er rart at uansett å lenge mellom hår gong due rinne her(da meiner je svangerskap) så er det alltid et innlegg om detti,hoho- men da håper je at dekk får enda litt mer å irritere dekk over og itte gidd å svara:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå