Gjest Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Altså hvilke saker har du størt vansker med å holde deg unna, blir lettest provosert over osv av gjengangerne her inne på DB? Her er gravide røykere den verste tror jeg, må fysisk anstrenge meg for å ikke skjelle ut gravide som sier de røyker, og enda verre, forsvarer det! Og noen ganger klarer jeg ikke helt å la være heller enda jeg vet det ikke hjelper. Her inne da, i RL klarer jeg faktisk å beherske meg og ikke vise så godt hva jeg mener om saken ovenfor venninner som har røykt som gravide. Vet ikke hvorfor dette virker så sterkt på meg, men det gjør de i hvertfall. I mine øyne er det faktisk barnemisshandling. Ellers finner jeg alle rasistiske uttaleser provoserende. Og, jeg blir lett provosert og engasjert i debatter rundt visse politiske partier og deres holdinger og saker, ofte nært knyttet sammen med punktet om rasistiske uttalelser ;-) Hva med dere?
Gjest Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Abort debatten,og alle dem stygge innleggene rundt temaet. Folk blir kalt mordere osv,slikt syns jeg er forkastelig!!!
ツWonderfull Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 jeg blir provosert av bilsetedebatten. Og i tråder der man blir kalt rasist for null og ingenting. Rasist! åi. Der røk det saklige i denne tråden. Tråden blir ødelagt.
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 -Diskusjoner om innvandrere -Diskusjoner om unge mødre -Diskusjoner om rusmidler, der egne meninger tydeligvis er viktigere enn fakta (alle hasjrøykere dauer av hasjoverdose) Man må kunne være litt saklig og høre på fakta -Ammedebattene det jeg driter mest i er forovervendt/bakovervent og reima.
ツWonderfull Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 bilsetene provoserer meg fordi man ikke er glad i ungen sin om den sitter sånn og ikke sånn. Herregud....
M by M Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Dømmende debatter om abort blant annet. Folk som ordlegger seg i en tone hvor det skinner kraftig igjennom at de syns de er bedre enn andre. At noen her inne finner det for godt å hyle barnemishandling for det minste - en ganske alvorlig beskyldning som jeg syns kun bør brukes om det virkelig er det. Ikke om det bare kan sammenlignes med barnemishandling eller er det i øyne av den som sier det. Men for all del - ytringsfrihet. Bilstoldebatten som aldri tar slutt. Der svarer jeg aldri. At noen råder andre til å gå fra mannen sin lett som bare det.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Når det forsvares å være røykende gravid koker det litt i toppen hos meg også, ja;) hehe..
Gjest Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Røyking i svangerskapet provoserer mest. Ellers alle debatter der noen er veldig bombastiske og ser alt som enten svart eller hvitt. Finnes ingen mellomting, at ting er situasjonsavhengig eksisterer ikke i hodene deres. Også blir jeg irritert over å bli beskyldt for å være dømmende bare fordi jeg ikke er en tilhenger av plastiske operasjoner.
M by M Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Leste et sted at 36 prosent av alle gravide røyker. ganske mange av disse klarte å slutte innen 3 trimester, men 18 prosent røkte fortsatt ved fødsel. Ganske mange å bli sint på det.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Nå ble jeg ganske sjokkert, det var ekstremt mange! Huff, stakkars små fostre.
brooklyn Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 har ikke sett så mye at det forsvares at man kan røyke når man er gravid, men jeg ser ikke poenget med å skjelle ut en som er gravid og røyker når hun garantert ikke gjør det fordi hun synes det er kult, men sliter sikkert nok med det at hun ikke klarer å slutte fra før... DET irriterer meg, samt alle de åndssvake "er jeg en dårlig mor" innleggene og den evige bilstol/våtserviett/amme/mme- debatten, for ikke å snakke om den grusomme maset om OS og rettighetene rundt det. Blir sur når folk maser om dumme ting, blir sur når de ikke får svar ("Er jeg virkelig så dårlig likt her inne"), dytter sine egne innlegg i det vide og brede, istedet for å foreta et kjapt søk på google. ..var visst mye som irriterte meg i dag... Åh. En ting til. blir provosert av de som blir provosert av at andre har bedre råd enn dem og derfor kan kjøpe seg ting de vil ha. Det er ikke ensbetydende med at man hater alle barn i afrika. puh.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #12 Skrevet 6. august 2008 2 av de 18% er/var mine venninner, altså er venninner men er ikke gravide nå. Om jeg var sint på dem? JA! Viste jeg det veldig? Nei, jeg gjorde ikke det fordi det er ikke lov å vise at man bryr seg om et foster, her er det kun mor og hennes behov som gjedler, men for meg er det like sårt og vanskelig å se på en gravid som røyker som det ville vært å se på en mor som gav barnet sitt en ørefik uten å si noe.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #13 Skrevet 6. august 2008 Jeg vet det ikke har noe for seg å skjelle dem ut, jeg bare sliter med å la være, spesielt her inne.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 6. august 2008 #14 Skrevet 6. august 2008 Alle innlegg hvor noen uttrykker sine kraftige meninger, og amstidig gir uttrykk for at "Og dette bølr jammen alle andre også mene, min mening er nemlig den eneste riktige"... Skjønner du hva jeg mener? ;0) Mener i utgangspunktet at alle kan få mene hva de vil, men bør være ydmyke for at meninger kan være ulike... Spesifikke saker hvor jeg kjenner det kan boble litt: *Amming av barn over ett år.. (Hvorfor kan en ikke bare godta at noen ønsker å gi den viktige morsmelken også ETTER fylte ett år??) * Abort (Det er selvbestemt abort i Norge. Det bør vi godta, uten å dømme andre..) * Bilsetedebatter. (Høres ut som om noen mener at en avliver ungene sine, om en setter de forovervendt....så lenge dette er godkjent sikring, bør en ikke dømme andre...)
brooklyn Skrevet 6. august 2008 #15 Skrevet 6. august 2008 Når det er sagt sliter jeg også med å ikke bjeffe en liten kommentar om røyking og graviditet, men jeg lar være. Mener at om man virkelig MÅ slutte, så klarer man det. Alt annet er løgn.
Mamsen og lillegutt Skrevet 6. august 2008 #16 Skrevet 6. august 2008 Det som provoserer meg mest er folk som mener det motsatte av deg som kaller deg "dum i hodet!" og andre tåpelige utsagn..... Man er vel ikke dum selv om man mener noe annet enn de andre? Er det ikke det som er meningen i en diskusjon?
*Andreapus* Skrevet 6. august 2008 #17 Skrevet 6. august 2008 Dyredebatter- For mange er så frekke og bedrevitere, noe som går begge veier. Smerte\ikke smerte under fødsel og abort debatter, Hvorfor hakke på folk som valgte annerledes en deg.
Dunder Skrevet 6. august 2008 #18 Skrevet 6. august 2008 De trådene hvor det skinner i gjennom at enkelte dibbere mener det er stor forskjell på å være mor og far. Er du far kan du leve som før, så lenge du tar deg litt tid til å leke med ungene dine av og til, er du mor skal du utslette deg selv fullstendig. Da koker det i meg, men jeg har gitt opp en del av dem, og orker ikke lenger svare. Lar dem bare leve i sin egen verden.
Lille Kolibri Skrevet 6. august 2008 #19 Skrevet 6. august 2008 Det eg blir mest oppgitt av er sånn "no er eg ei forferdeleg mor fordi eg lovte sonen min å gå på tivoli, men når vi kom dit var det stengt!" Sånn er livet, det bringer med seg skuffelsar både for små og store. Det skal ganske mykje meir til for å vere ei forferdeleg mor. Og ja, det å kalle diverse "bagatellar" for barnemishandling provoserer.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #20 Skrevet 6. august 2008 Veldi mye faktisk! men vertfall at HI legger ut et tåpelig innlegg, skaper stor diskusjon og kommer aldri tilbake til innlegget for å forsvare sine meninger! (nå tenker jeg IKKE på HI i dette innlegget! )
Gjest Skrevet 6. august 2008 #21 Skrevet 6. august 2008 Ja det er noe jg også blir irritert over. Eller når noen går tom for gode argumenter og begynner å bli usaklige i stede, det er ofte i slike diskusjoner jeg ofte skiller ut de jeg har respekt for og liker her inne og de jeg ikke har like stor respekt for...
Gjest Skrevet 6. august 2008 #22 Skrevet 6. august 2008 Ja gravide som røyker er på toppen hos meg også, videre er det: - Forovervendt\bakovervendt sete- debatten - Amme vs mme- debatten (den burde ikke engang diskuteres etter min mening) - Rasisme, det synes jeg det fryktelig mye av her inne
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 6. august 2008 #23 Skrevet 6. august 2008 Absolutt ALT som debatteres om på en usaklig måte, hvor folk blir kalt idoter, barnemishandlere osv osv. Kjenner jeg ble vel engasjert nå, kunne sikkert ha skrevet side opp og side ned . Men for å ta et eks som HI kommer med (kunne bruk hva som helst til eks altså): Ang røyking: jeg røyker ikke og har selvfølgelig ikke gjort det under svangerskapene. Synes det er stygt å se gravide røyker og kan ikke forstå at de klarer det med en baby i magen. MEN, når det blir debatter hvor de som gjør det blir kalt alt mulig rart, og skremselspropaganda kommer på løpende bånd (ene mer usaklig enn det andre), da kjenner jeg at jeg blir provosert. I dagens samfunn er vi så opplyste om skadevirkninger på alt mulig rart, så når folk da tar en besluttning som er "gal" for de stå for det selv. Alt som er nevt over, bilstoler, amming/mme, rasisme, dyr ol provosrerer meg til de grader når det blir usaklig. Svarer veldig sjelden på sånne innlegg. Men en saklig debatt hvor man kan si sine meninger og høre på andres motsettninger, det er jeg gjerne med på
Mrs. Kaizer Skrevet 6. august 2008 #24 Skrevet 6. august 2008 Gravide røykere, rasisme, folk som tror de er bedre enn andre og ikke minst abortinnlegg. Jeg er i mot abort, og jeg kjenner at det koker inni meg når jeg leser div. innslag her!
Gjest Skrevet 6. august 2008 #25 Skrevet 6. august 2008 Jeg blir også ufattelig provosert av gravide som røyker og drikker alkohol! Andre ting som får det til å koke i topplokket er folk som mener det er ok å plage dyr, diskusjoner om unge mødre, hvor dårlig mor man er om man sender barnet i barnehage før fylte to år osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå