Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Hadde vært fint å kunne følge hverandre gjennom trimesterne! Her blir det 20 mnd imellom ungene. Har tusen tanker i hodet, som praktiske løsninger, økonomi osv. Ammer fortsatt junior og håper å kunne gjøre det ei stund til ettersom han begynner i barnehage og utsettes for mye smitte. Amminga har faktisk vært lettere de siste to ukene, litt tvertimot
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Mine blir ikke like tette, men det blir 2 år og 3 mnd mellom Guttungen er født i des 06 og neste ventes i midten/slutten av mars Men alltid koselig å ha flere med på ferden gjennom trimesterne
Sol + spire Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Heisann Jeg har termin 5 mars og har ei datter som nettopp har blitt 1 år. Det blir 19 mnd mellom dem. Gleder meg utrolig mye, men ser også på det som en stor utfordring. Slik som det er nå så har vi ikke barnehage plass til jenta før hun er 17 mnd, altså på januar. Sånn sett er det jo greit siden jeg sikkert begynner å bli rimelig stor da. Men synes det er utrolig morsomt at det blir så liten aldersforskjell mellom dem.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 5. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2008 Ja, absolutt! Kjekt å kunne spørre noen som ligger litt foran i løypa også,he he! Tror vi har vært inne på BG sammen... Jeg var der inne fra januar-06 med mar79 foran i nicket. Førstemann brukte vi ett år på å få til, mens denne ble til på første forsøk Er du usikker på terminen din?. Jeg har målt temperaturen og funnet EL, så er ganske sikker på at terminen er 13.april.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 5. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2008 Hei! Blir ganske lik forskjell da Vi gleder oss også, men er litt overveldet også selv om det er planlagt. Tenker ungene vil ha mye glede i hverandre, og så får vi ikke så stor aldersforskjell på søskenflokken HVIS vi ønsker nr. 3. Regner med slitsomme tider... Vi har barnehageplass nå fra høsten av, men ettersom jeg er arbeidsledig så vet jeg ikke om vi skal ha full plass etterhvert. Gudskjelov for full barnehagedekning, så kan vi velge å øke/redusere plassen som vi ønsker.
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Ja det kan stemme Både tobias og denne spira satt i første prøveperiode, så vi er utrolig heldige. Brukte el.tester på begge to, så vet nøyaktig når jeg ble gravid Nei jeg er ikke usikker på terminen min, men jeg skal ha planlagt keisersnitt denne gangen grunnet ekstreme komplikasjoner sist som endte i hastekeisersnitt, livløs gutt, intensiv nyfødtopphold på 8 døgn og en syk og utslitt mamma som omtrent var syk i 2 mnd etterpå, så en sånn opplevelse /risiko vil vi IKKE ha igjen!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 5. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2008 Sånn å forstå! Godt at du har fått innvilget planlagt keisersnitt da! En bekymring mindre. Her ble det også uplanlagt keisersnitt, for gutten på nesten 4,7kg la seg som stjernekikker og kom seg ikke nedover. Men var helt udramatisk, bare jeg som ble litt sjokkert for hadde ikke tenkt på ks på tross av 18 timer på sykehuset og liten framgang! Kommer til å kreve oppfølging på størrelse denne gangen. Ønsker ikke nytt ks, men heller ikke å føde et stort barn... Bekkenet mitt er visst stort nok da men!
Mizz-Lene Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Ja, plutselig var nr tre på vei. Har akkurat feiret ettårs dag for nr to som er født i juli. Venter nr tre i første halvdel av april. Vet ikke helt termin for dette var på langt nær planlagt. Nr to brukte vi to og et halvt år på å få til, og plutselig nå er jeg gravid uten engang å forsøke. Kjennes helt sprøtt ut. Det er tusen tanker som har svirret rundt i hodet... Regner med det blir en hektisk småbarnsperiode.. Førstemann er ni år, så det er en fantastisk hjelp;)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 5. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. august 2008 Velkommen ombord i to tette skuta! Blir veldig likt som hos oss da
2(3) Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Jepps! Her blir det i underkant av 21 mnd i mellom, termin 7. april. Spennede!
Fire småtroll Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Heisann! Her blir det også ganske tett denne gangen, ca 21 mnd imellom... Er fjerde ungen vår da, så de fleste rutiner er godt innarbeidet, men det er første gang vi får to så tette. Ser for meg at det kan bli litt slitsomt til tider, men regner med det skal gå bra :-) Den lille i magen har termin 27.februar, men siden det blir keisersnitt denne gangen settes nok datoen ca 10 dager før.
mamma-endeleg Skrevet 6. august 2008 #12 Skrevet 6. august 2008 Ja, her blir det to tette også, 22 mnd. Gleder meg veldig, men tenker jo på alt det praktiske som må på plass. Har dere tenkt å kjøpe søskenvogn, tenker i forhold til å levere eldstemann i barnehagen, da må man jo ha med den lille bebisen... Har også tenkt på andre løsninger som vognbrett, sete oppå vogna, men har ikke klart å bestemme meg, ganske dyrt med en slik søskenvogn da...
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 6. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. august 2008 Hei til Apo3, Kristin 1974 og ny bebis i magen! Søskenvogn er en av de tingene jeg tenker på også. Vet ikke hvor mye en på 20mnd går...regner med at del blir en del lengre turer for å ha hodet litt i fred de dagene jeg har begge Får gangavstand til eldstemann sin barnehage da minste er ca 4mnd. Tenker kanskje på å kjøpe brukt. Vet dere om man kan putte søskensete på Emmaljunga City Cross??? Større vogn og to bilseter=ny bil? Jeg kikker på brukte vogner og mannen brukte biler, he he!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 6. august 2008 #14 Skrevet 6. august 2008 Joda, her blir det ogsaa to tette. Tulla har nettopp fyllt ett aar og ny termin er 3 april. Saa det blir vel 21mnd mellom de to. Foerste gang tok det 4 mnd med proeving, denne gangen proevde vi ikke ordentlig, men "skeiet ut" paa bryllupsreisa hehe... Saannt kan det tydligvis bli barn av :-) Vi satser paa soeskenvogn tenker jeg.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 6. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 6. august 2008 Hei! Ja, det kan gå fort også! Moro med bryllupsreisebaby da!
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 6. august 2008 #16 Skrevet 6. august 2008 her blir det også 20 mnd.,men det går vel bra det ja:)
kosestund Skrevet 6. august 2008 #17 Skrevet 6. august 2008 Jeg har termin 9 april, så da blir det ca 18mnd imellom. Ammer fortsatt min 9 mnd gamle keiser, og vil gjøre det så lenge som mulig. Håper å føde normalt denne gangen og at svangerskapet skal gå like bra som sist.. Dette blir en utfordring!
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 7. august 2008 #18 Skrevet 7. august 2008 Her blir det jan-07 og feb-09. Akkurat sluttet å amme frøkna på 18 mnd.
Hilde :) Skrevet 7. august 2008 #19 Skrevet 7. august 2008 har en liten en på 5 mnd, og en ny på vei. Har ikke termin enda, skal på ul om ei uke, blir spennende. regner med det blir februar-mars, så det blir 11-12 mnd mellom de to minste. De to eldste mine skiller 20 mnd. Fin aldersforskjell
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 7. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 7. august 2008 Heisann! Vi er visst ganske mange Kjekt å kunne holde følge da!
Gjest Skrevet 7. august 2008 #21 Skrevet 7. august 2008 Hei, her blir det også to tette, har en gutt som akkurat er fylt 1 år og termin i midten av mars så ca 20 mnd. Var ikke helt planlagt men som voksne vaksinerte kan man vel ikke si det var helt uplanlagt heller.... Jeg kjenner igjen noen av nickene her fra når jeg var gravid sist... kult Har tenkt litt på phil&ted vogn for det er søsken vogn som er 'dobbeldecker' og ikke bredere enn en enkel vogn... men har jo masse masse tid å spekulere på det enda
Gjest Skrevet 7. august 2008 #22 Skrevet 7. august 2008 Ikke så tett denne gangen,men har en gutt født februar 04 og en gutt født mai 05, altså 15 mnd mellom de... Nå er de 3 og 4 og er verdens skjønneste,hverandres beste venner og fiender. Så nå venter vi nummer 3 i slutten av mars 09, Puh.. Gleder meg stort!!!
Anne_b1980 Skrevet 7. august 2008 #23 Skrevet 7. august 2008 likt som heidi c. har ei tulle på 5 mnd, ikke vært hos jordmor enda, men i følge termin kalkulatoren her på bim er termin datoen på 1 års dagen til vesle gullet. dette var slett ikke planlagt og både gruer og gleder meg mye.
tre små luringer Skrevet 7. august 2008 #25 Skrevet 7. august 2008 Har en gutt på tre og et halvt, og en gutt på ni mndr. har termin i slutten av mars, så det blir 18 mndr mellom de to minste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå