Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #26 Skrevet 5. august 2008 Anonym over deg her: Jada er enig i at det er bedre at katten er et husdyr men for noen som ikke liker noe er neppe "det verre" et intr poeng. Som mange andre her inne er det nok aller helst litt frustrasjon HI letter;) Her jeg bor har det iår forsvunnet masse katter. Avisene og nettavisen er fulle av annonser om savnede katter og det er såpass mange at det er blitt merkverdig. Dette gjør såklart at en blir redd for katten sin for ja; det finnes masse rare og slemme folk. Og nei, en kan ikke fortelle hvor katten skal gå men jeg har selv vært plaget av det samme tidligere før jeg fikk egen katt og den tiden jeg var fri for hund. Det var en stor maine coon på 12 kg som kom inn med en gang jeg åpnet døra eller vindu. Med en liten baby som lå på gulvet var det ikke spesielt hyggelig når han nektet gå ut igjen. Han var utrolig nysgjerrig og siden jeg ikke kjente katten og den ikke var vandt med barn syns jeg situasjonen var "skummel" Til slutt ble det kasting av vann på han og etter en stund ble det mindre masing. Den dagen jeg så min katt gå inn til naboen ga jeg beskjed om hva de burde gjøre om de så på det som et problem. Da kom det frem at ungene hadde matet han så da syns jeg problemet ikke var mitt lengre;=)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #27 Skrevet 6. august 2008 For det første: Å sammenligne katter med kyr som driter på veien og fugler som driter fra oven, er helt bak mål. jeg har selv vokst opp på bøgda, så jeg vet hva jeg snakker om. Bare fordi du har en utekatt, skal ikke naboene dine neddrites og få tingene sine ødelagt. Vi hadde ingen problemer med hverken naboens sauer/kyr eller katter. For det andre: kastrerte/steriliserte katter markerer seg på ting/klær. Hvem er det dere prøver å overbevise? Dere selv? "Alle katter, hanner eller hunner, kastrerte eller ikke- kastrerte markerer seg utendørs. Ikke- kastrerte katter har større trang til å markere seg enn kastrerte. Det å kastrere en katt kan redusere risikoen for at den markerer seg inne, men da markeringen ofte har følelsesmessige årsaker heller enn seksuelle, er ikke kastrering noen garantert behandling." http://www.dyrlegenett.no/Katten%20tisser%20inne.htm Blir helt flau på dere katteeieres vegne når dere ikke vet såpass om deres egne dyr! For det tredje: Å si at JEG skal flytte pga at vi har fått ny nabo med to katter, er helt bak mål. Håper dere hører det selv også. Hvis dere virkelig mener det må det være noe galt i toppen på dere.Sniffa for mye kattepiss, kanskje? For det fjerde: Å si at jeg burde få meg katt selv er også en helt merkelig påstand. Jeg liker IKKE katter, og jeg er allergisk mot dem. Veldig også. Bare det at kattefaen kommer innom gangen dersom ungene har glemt å lukke døra, får meg til å reagere. For det femte: Hadde dere virkelig syntes at det var greit at ungenes sandkasse/leker/klær/sko hadde blitt tilgriset av kattebæsj/urin opptil flere ganger om dagen? Hadde dere virkelig syntes at det var greit? Dere må mangle noe vesentlig oppe i toppen... Ærlig talt. For det sjette: Jeg er IKKE overhysterisk når det gjelder smitte og renslighet, men man MÅ kunne forvente at ens egen hage er et sted man skal kunne kose seg ute, uten å måtte tråle plenen for ørten kattebæsj og sjekke om lekene på nytt er markert med illeluktende væske før ungene kan leke. De er allergiske de også, bare for å si det sånn. Å respektere andres eiendom er visst ikke noe som faller lett for hverken katter eller deres eiere.. Kanskje jeg skal få meg en svær hund som spiser katter til frokost.. katta?? nei, den har jeg ikke sett... HI, fortsatt irritert på naboens drittkatter.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #28 Skrevet 6. august 2008 Jeg glemte en ting: "Katter er ikke ment til å være inne fra naturens side" Hva slags dyr er egentlig det?? Du skjønner, det var meningen at kyrne/gullfisken/ulven/hønene/grisen og alle de andre dyrene vi holder som nytte/kjæledyr skulle holdes innendørs.. MOHAHAHAHA.. å dere er så morsomme! Tusen takk for dagens latter. HI
Happy Ignorant Skrevet 6. august 2008 #29 Skrevet 6. august 2008 Hehehe... HI. Vi har akkurat gått til anskaffelse av musefanger, bor grisgrendt, så den plager ingen. Bare meg! Hver natt stiller han seg opp utenfor ungenes soveromsvindu og vil inn. Han remjer som en gal og klorer på myggnettingen. Da spyler jeg han ned med vann, så forsvinner han. Det tar litt tid før han gir seg helt, så du må være aktiv en periode, men det er mitt eneste uskadeliggjørende tips. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #30 Skrevet 6. august 2008 Er du som er egoistisk her. Kastrerte katter markerer ikke, de bare tisser. Og tisset dems lukter ikke. Katter riper heller ikke opp biler.. de kvesser ikke klørene sine på bilen din. De ligger der kanskje på vinteren for motoren er varm. Eller for moro siden du tydeligvis er en kattehater
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. august 2008 #31 Skrevet 6. august 2008 Steriliserte og kastrerte katter kan markere like mye som katter som ikke er fixa.Jeg hadde to katter som var fixa og de markerte på alle tingene til william. Skjønner deg godt jeg HI...
dolly29 Skrevet 6. august 2008 #32 Skrevet 6. august 2008 Hmm. leste litt lengre nede at kastrerte katter ikke markerer eller slåss. Min katt gjør begge deler!!! OG det er helt normalt, men i mindre mengder dog. Men som sagt så er det PISSING over lav sko, og andre katter kommer og gjør det samme hos oss. Er møkkalei av det, men nå roer det seg snart, da "sesongen"nærmer seg slutten, Det går an å kjøpe noe på dyrebutikken som man kan strø rundt, og det liker ikke kattene. Lykke til. og du: Ville nok hatt lekene (viss de er små), i en lukket kasse.For det er ikke bare katter i hagene på nattestid...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #33 Skrevet 6. august 2008 dolly? er du sikker på alt blei tatt sikkelig når du fikk katten kasterert? jobba på dyreklinnikken et par måndter og der lærte jeg meg at hvis den ene steinen ikke hadde kommet sikkelig nes slik at man fikk tatt alt, så funket ikke kastereringen helt som den skulle. Vi slet litt med det på den ene hannkatten våres. Men uansett syns jeg problemmet med katter ikke er det største i verden, Jeg som er alergisk for parfyme får ingen fortsåelse. Jeg fortrekker nesten kattepiss, det blir jeg i hvertfall ikke syk av hvis jeg kjenner stanken. Hmmm.. lurer på om jeg kan kreve alle at alle parfymebrukere holder seg inne^^
kelly Skrevet 6. august 2008 #34 Skrevet 6. august 2008 HVIS kastrerte katter markerer er det en grunn til det! Følelsesmessig (oppmerksomhet, pga baby i huset), urenslighet, ble kastrert leeeenge etter at de først har begynt å markere,eller rett og slett urinveisinfeksjon! Og hvis man er plaget med at katter driter i sandkassen, (hallo, sand = toalett for katter), får man løfte på rævva og legge plastikk eller lignende over.Som i barnehager f.eks.
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 6. august 2008 #35 Skrevet 6. august 2008 Tror dette innlegget sier mer om deg enn de kattene som bare følger instinktet de har hatt i tusener av år... Håper du blir tatt den gangen du virkelig gir gass og treffer en katt.
FuckFace Skrevet 6. august 2008 #36 Skrevet 6. august 2008 Jamen, HI, hvis du ser litt på hva du i utgangspunktet har skrevet: "Hva pokker feiler det katteeiere???" og "Kan noen vennligst forklare meg hvorfor det er lov for enkelte dyreeiere å ha dyr som driter i andres hager og ødelegger andres eiendom? Det finnes ingen regler som tar de jævla eierne." Jeg forstår godt at du ikke liker at sandkassen til ungene blir nedbæsjet. Det hadde ikke jeg heller likt! Men nå er det jo sånn at katter fins, med eller uten eier, og de driter der det passer dem. Det VI som mennesker da må gjøre er å legge lokk på kassen etter bruk, passe på at vinduer og dører er lukket når vi ikke passer på osv. Slike lokk eller netting er på de fleste offentlige lekeplasser. Kanskje du burde skaffe deg en sånn? Noe må du faktisk gjøre selv også. Du kan ikke forvente at eieren til katten dreper den eller flytter fordi du ikke har lokk på sandkassen. "Bare fordi du har en utekatt, skal ikke naboene dine neddrites og få tingene sine ødelagt." Som jeg sa, istedet for å forbanne alle katteeiere i hele verden, kanskje du heller skal snakke med eieren til den ene katten som plager deg og se om dere finner en løsning? F.eks. sterilisering, sånn spray e.l.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #37 Skrevet 6. august 2008 Katter er vanligvis renslige dyr, og jeg har aldri funnet "kattskit" på plenen, fordi katta foretrekker å grave ned når den "bommelommer". Selv inne på gangmatta forsøker stakkaren å grave ned det den har gjort *sukk* Hunder derimot... Du er forøvrig så stygg i språket, at jeg unner deg all kattskitten du kan få.
starfire Skrevet 6. august 2008 #38 Skrevet 6. august 2008 Min venninnes mor hadde samme problem med katter som markerte i hagen hennes og det luktet forferdelig. Hun ba meg komme med hunden min, så hun fikk skvette litt rundt i hagen. (hunden altså, ikke moren) Det hjalp, sa hun. Etter en stund ble hun kvitt problemet med lukt etter katter som markerte. Du kan jo prøve det, hvis du kjenner noen med hund? Vi har hund og det er mange katter i nabolaget her, men det er ingen katter som markerer i vår hage. Kanskje fordi hunden skremmer vettet av kattene med sin bjeffing... aldri så galt at det ikke er godt for noe, sies det. Skjønner deg egentlig veldig godt, men at det skal bli ulovlig med utekatter synes jeg er å gå for langt. Jada, det er plagsomt med kattepiss som lukter og leker som blir markert på, men det er lov å gjøre noe selv også. Som noen nevnte kan du gå til innkjøp av lokk til sandkasse og lære barna at de må ta inn lekene om kvelden/legge dem oppi sandkassen før du legger lokket på. Hadde nok selv gitt beskjed dersom bilen min hadde blitt oppskrapet og tilskitnet av kattepoter. Synes du skal gi beskjed til nabodamen, jeg, så finner dere kanskje en løsning på problemet. Som dyreeier har man et ansvar, og dersom hunden min hadde ødelagt andres eiendom hadde jeg fint måtte åpne lommeboken og erstattet det som ble ødelagt. Var ute og gikk tur en dag og, og jammen kom ikke hunden hjem med en sprettball. Spurte barna i nabolaget om noen savnet en sprettball og det var det selvfølgelig, så jeg måtte ut å kjøpe ny ball til henne. (noe som sjokkerte moren for hun mente at det hadde jeg da ikke trengt - men synes selv det var det eneste riktige. Hvem vil vel ha tilbake en sprettball full i hundeslev og merker etter tenner?) Lykke til, HI, håper du tar opp problemet så dere kan finne en løsning. Det skal finnes en god del hjelpemidler som holder katter borte... noen nevnte en spray, eddik... finnes sikkert mange kjærringråd også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå