Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Det er greit at folk skaffer seg katter, gjerne utekatter også.. langt pokker i vold hvor det ikke er naboer, men i tettbygde trok/byer er det helt uforståelig at en skaffer seg utekatter. Kan noen vennligst forklare meg hvorfor det er lov for enkelte dyreeiere å ha dyr som driter i andres hager og ødelegger andres eiendom? Det finnes ingen regler som tar de jævla eierne. Man får bare godta at man har sølete kattespor og oppripa lakk på bilen, at lekene til ungene blir markert med illeluktende kattepiss..at man får kattebæsj under skoa i sin EGEN HAGE uten at man selv har dyr som er ute. Hadde en hundeeier vært så uansvarlig hadde det blitt bråk. Kan ikke det blir forbud mot slike utekatter snart. Jeg kjenner jeg har lyst til å sikte og gasse på neste gang jeg kjører forbi utekatter i nærområdet. Faen, ass.
:)venter jente nr 2 Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 ingen kan vel styre hvor katten går når den er ute. vi bor i et tettbebygd strøk og har katt. har aldri fått en klage på noe, men om naboen hadde kommet å klaget på at katta hadde bæsja i hagen deres, hadde jeg beklaget det og gått å tatt opp avf.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Hadde du vaska ting som stod ute og eller, som den hadde pissa på? (les i en vennlig tone, selv om det kan virke litt krasst)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 ingen kan vel styre hvor katten går når den er ute. vi bor i et tettbebygd strøk AKKURAT så holde skinnfilla innendørs og ikke plag omgivelsene. Klarer du ikke ha innekatt så se til å få deg en lekekatt i stedet. Herre Gud at det går ann å være så egoistisk! HIIII
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 For ikke snakke om vaska bilen flere ganger i uka og betalt for rep av lakk?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 eg hadde aldri kvitta meg med katten min fordi naboen klaget. lukk vinduene og sett bila i garasjen..
FuckFace Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Katter er ikke ment for å være inne fra naturens side. Heldigvis for deg, så finnes det folk som tvinger katten sin til å være inne, dette spesielt i veldig tettbebygde strøk, som storbyer osv. Hadde ikke vi katteeiere hatt katter hadde det vært 100 ganger flere katter som hadde pisset og dritte i hagen din!!! En forsvarlig katteeier steriliserer katten sin eller gir den p-piller og bidrar dermed til at det ikke blir flere katter og løskatter. Hadde ikke vi mennesker vært så ansvarsfull og tatt kattene til oss, hadde nok hele gaten, hagen, bilen og verandaen din vært full av katter om hylte og skreik og formerte seg, dreit og pisset og du ville ikke visst din arme råd! Så istedet for å leive ut om ting du tydeligvis ikke har greie på, så burde du kanskje heller lukket nebbet ditt og vært pittelitt takknemlig!
:)venter jente nr 2 Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 enig med fuckface. steriliserte og kastrerte katte markerer ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 steriliserte og kastrerte katte markerer ikke. HA HA HA HA HA! Er du morsom?? Og du har hatt naturfag og anatomi? Kattene markerer seg uansett om de er kastrert eller sterilisert. Jeg ser det hver føkkings dag i action på bilen og lekene jeg har ute i MIN hage. Skal jeg liksom bygge meg en garasje og låse inn hver eneste leke bare fordi dere skal ha katt?? OMG for noen egoistiske nek.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 hei, føkkings face, jeg blir enda mer takknemlig dersom du reparerer skadene katta di lager, da er det greit, Men inntil det skjer, bør du holde skinnfilla di unna meg og mine eiendom. Den har INGENTING der å gjøre. hagen full av katter du liksom. Eneste gangen vi fikk katter er etter at neket av en nabo flyttet inn ved siden av med kattene sine. Hadde ingen problemer før den tid.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 da får du skaffe deg en katt selv da... så older den hagen din fri for andre katter.... katter gjør ikke fra seg på eget område som regel... en annen ting det er dyreplageri å ha katter bare inne!!!!!!!!!! katt og hund er to vidt forskjellige dyr!!! man kan ikke oppdra en katt som en hund.... viss kattene plager deg så, så får du flytte til et øde sted på landet da vettu,der det ikke bor folk i nærheten.....
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #12 Skrevet 5. august 2008 så du mener virkelig at JEG skal flytte for at du skal ha dine pissende og dritende katter ute i andres hager, og den som ikke liker det må stikke. Du er så søt og omtenksom. katter og eiere er like ille. Egoistiske nek som tenker kun på se selv. Jeg skal få meg en gris i hagen og lære den å drite i hagen din. sikkert veldig populært..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #13 Skrevet 5. august 2008 Skjønner at det er irriterende, men ingen kan bestemme hvor katten skal gå. Tror det er et større problem for katten å være innesperret enn det er for deg å få besøk av den i hagen. Om du virkelig vil bli kvitt dem, kan du sette ut eddikvann der de pleier å gå.
FuckFace Skrevet 5. august 2008 #14 Skrevet 5. august 2008 Det er ikke MIN katt som lager disse skadene for deg, så det får du evt. ta opp med dine egne naboer. (Hvis det ringer på her om ikke lenge, så ler jeg... ) Kanskje de er villige til å vaske bilen din? Poenget mitt er at det er ikke katteeiere som er problemet, de (de fleste) hjelper faktisk på for at det ikke blir flere løskatter rundtom som ikke har kuttet snippen. Noen huskatter vil nok markere, men de fleste steriliserte/kastrerte katter gjør ikke det. Og ikke alle katteeiere er flinke til å gjøre dette. Kanskje du skal be naboen din om å kastrere eller sterilisere katten sin?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #15 Skrevet 5. august 2008 Lurer på hvem som er egoistisk her jeg..... Sånne som deg HI, har bare godt av å ha katter som driter og pisser i hagen!!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #16 Skrevet 5. august 2008 Det var VI mennesker som innførte katter som kjæledyr, da får vi også ta ansvar. Kastrerte/stereliserte katter markerer ikke på klær/leker osv. Flytt på landet om katter plager deg så mye, eller, der finnes det kanskje ulv og rev som lusker i hagen din, *forte seg og få de avlivet*...
FuckFace Skrevet 5. august 2008 #17 Skrevet 5. august 2008 Er du gaaaaaal??? På landet der det er så mye løskatter??? Og kyr?? De driter jo faktisk stoooore ruker som man må ha spade for å få vekk... Uff, nei hold deg i byen, hi. På landet skyter de faktisk naboer som blir plagsomme. Tro meg, jeg er oppvokst på landet...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #18 Skrevet 5. august 2008 hehe, nei, det var kanskje ikke et så bra forslag...muhaha, tro når hun må ut i hagen og plukke ungen opp fra en kusjitdunge? nei og nei
FuckFace Skrevet 5. august 2008 #19 Skrevet 5. august 2008 Tror nok hun må holde seg i en urban høyblokk der ting fra naturens side ikke slipper til. Der man har blomsterduft på boks, og sånt...
kelly Skrevet 5. august 2008 #20 Skrevet 5. august 2008 Enig med ..kremt.. "fuckface", om man tror man kan leve i en perfekt verden , uten katter (eller mus, edderkopper osv) sliter man.. Er ihvertfall ikke kattenes feil at de blir født av uansvarlige katteeiere.. ps. kastrerte katter markerer ikke på saker og ting, og sliter du med kattsjiten, få de som eier katten til å renske opp av og til. Ellers må man regne med at de sjiter en eller annen plass, de har ikke akkurat et felles toalett ute i naturen der de samles og driter ifra seg.. ..
FuckFace Skrevet 5. august 2008 #21 Skrevet 5. august 2008 "Kremt... FuckFace"??? hehehe Vanskelig å si? Noen liker å si Puletryne, sikkert fordi det ikke høres så "fælt" ut... hehehehhehehe
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #22 Skrevet 5. august 2008 Jeg er katteier men skjønner meget godt hva HI mener. Likevel holder jeg ikke katten min inne hele dagen men jeg skjønner de spm HI stiller. Om jeg ikke har misforstått helt skal det være en lov f.eks om ødeleggelse av andre sine ting. Vet noen som ble nødt å betale etter katten hadde skrapt nabobilen kraftig. Selv om dyrene er løse har en jo tatt et valg når en skaffet seg katt. Jeg har sett min katt drite i naboungen sin sandkasse. Jeg har sett han gå inn i gangen til andre naboer. Har selv tatt han på fersken hvor han satt oppå kjøkkenbenken og slikket på søndagsmiddagen. MEN, jeg elsker denne pusen og syns han er verdens skjønneste, men skjønner jo så klart at naboene ikke ser samme "humoren" i om han skulle blitt funnet på deres kjøkkenbenk. Og jeg syns det er "ekkelt" når han legger kabel her og der, eller gnir seg oppetter biler og markerer. For ja,- de kan gjøre det selv om de er kastrerte! Med "ekkelt" mener jeg at jeg skjønner at andre blir forbannet, for dem er han jo bare enda en katt og ikke en kjæledegge! Nå bor jeg litt landlig til i tillegg og ville ikke skaffet meg katt i byen. Jeg har også hatt hund bestandig og må si at det er ganske frustrerende de forskjellene som regjerere.Det er "greit" at katten min går inn å legger seg i sofaen til de som har døra oppe mens det faktisk er ulovlig for meg å ta hunden min med på tur når jeg skal handle siden jeg ikke har lov binde han utenfor lokalbutikken. Norge er et hundefiendtlig land og jeg tror slike ting desverre er med på å la frustrasjonen gå utover katter og katteiere.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #23 Skrevet 5. august 2008 Æææsj... asså.. herregud azz.. for ikke å snakke om alle måkene som driter overalt! og fluene som er i veien når jeg kjører og fester seg i grillen på bilen.. omg.. burde de ikke drepe alle fluene? Og det burde være forbudt med måker! kan ikke bare noen ta de vekk? iiik! Og skyt alle hjortene som drar med seg flotten! og hva med all fisken de skal dra på land? Jeez.. den stinker jo! drep all fisken også.. eller sperr den inne.. kan jo lage et stort akvarium eller noe.. Det finnes katter, og det vil det alltid gjøre. Deal with it! Egoistiske bitre nek! Du er så lite hyggelig at jeg mistenker deg for å ha hatt en traumatisk barndom. Hadde du møtt opp på trappa mi, hadde jeg ledd høyt av deg og lagt ut min morsomme historie på forsiden av avisa. Hilsen ei fra Møre og Romsdal
FuckFace Skrevet 5. august 2008 #24 Skrevet 5. august 2008 Jeg mener at dersom naboen forteller meg at de har sett katten min har dritte på plenen deres, eller jeg ser at den gjør det, så skal jeg gladelig plukke opp etter den. Det er min katt, jeg har bestemt at den skal bo hos oss, derfor må jeg også ta ansvaret for den, omtrent slik man gjør med barn. Samme ville nok en hundeeier gjort. MEN å forbanne alle katteeiere fordi de har katt er ikke rett. Som jeg skrev over, det hadde vært mye verre å ikke hatt katter som husdyr i det hele tatt! Samtidig er det ikke lett å "fortelle" katten hvor den skal gå, men å erstatte verdifullt materiell, som en oppskrapt bil, syns jeg at kattens eier skal gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå