Gå til innhold

hei redorkide..

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann ;) ser vi har termin på samme dag ;) altså 3 sept.. ;)

hvordan er du i rute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann:)hmm?3 sept?hvor ser du d?hehe

jeg har ul termin 30 aug;) så d er jo ikke såå langt fra deg da;)

men ,jeg har mens termin 3 sept da ..

men sånn ellers ligger jeg vel forsåvidt bra i rute tror jeg..mangler et par ting så i morgen mååå jeg komme meg til byn å shoppe ,,blir så rastløs av å ikke ha alt på plass..jeg er veldig praktisk av meg å må ha alt klart lenge før hehe..men denne gang har jeg ventet heelt til slutt nesten:)

du da

Skrevet

jeg var inne på sida di , og der sto det termin 3 sep ;)

jeg har bare igjen noen strømpebukser i str smått å kjøpe;) har vært færdig med alt annet i fleeeere uker nå , egentlig litt greit siden vi har hatt mye familiebesøk over noen uker,å byttet tak. ser ikke for meg å skulle ha begynnt med oppussing og den slags nå med denne formen min .. hihi .

noen plager du da?

vet du hvilket kjønn du får? vi vet ingenting vi , å det er så spennende..:)

Skrevet

stod d d??hmm å jeg som trodde jeg hadde fikset den datoen..merklig..

vi har nå nettopp byggt hus,bodd her i 1 år..å nå må vi til å lage et til soverom..er d mulig ..at vi ikke tenkte på d når vi tegnet huset ..men tanken på en til var vel ikke akkuratt der da hehe..men likevel..hadde nå vært greit å hatt et gjesterom..arg..irriterer meg nå,,men men..en sier man må bygge 3 ganger for å bli fornøyd hehe

har hatt bekkenløsning siden uke 20 ca..men går til fysio,å d har hjulpet meg en hel del,selv om jeg ennå har mye vondt så er d bedre enn d d hadde vært om jeg ikke hadde gått..

ellers går d stort sett greit..blir fortere sliten kjenner jeg..men er ikke så utoldmodig denne gang..jeg har liksom ikke tid til å tenke så stort over at jeg snart skal føde..så d kommer vel som et sjokk når jeg finner ut at d er i gang hehe

de såg på den første ul at d er gutt..men jeg har liksom innerst inne en følelse av at d kan være en jente..men d er bare tullskap fra mi siden ..d henger nok litt igjen etter at jeg gikk i 4 mnd å var skråsikker på at d var jente ;)

gleder meg veldig til å få møte gutten vår:)

Skrevet

åw så heldig du er som får en sønn! ;) jeg har en stesønn på 8 år , å det er så kult nå som han begynner å se seg i speilet,bruke parfyme(som han da stjeler fra pappan) å litt hårgele.. hihi er så stolt ovver han , syns det ikke er lenge siden jeg møtte han for første gang:P

vi bor i et hus som er 60 år gammelt om du skjønner, bestefaren til samboer byggde dette så d er noe å gjøre her å ja ;) hihi men vi har funne ut at i stede for å bruke maaaase penger på utbygging bare for at min mamma og pappa skal sove her , så skal vi kjøpe ei stor "lekestue" hihi ser for meg køyeseng, to stoler å et bord under vinduet med røde og hvite rutete gardiner :P hihi

har dere funnet navn til nurket?

Skrevet

ja jeg er kjempeheldig:)jeg har en gutt på 7 år..å ei jente på 4.5..merker stor forskjell på de to..gutten min har aldri hatt noe trass greier,å han har alltid vært så makelig å bedagelig:)mens jenta vår er en berg å dal bane i humør hehe,men hu er kjempesnill da,rolig å bedagelig ,men hu skifter så utrolig fort i humøret,plutselig er hu kjempesur å sint,så jeg mener at gutter er litt lettere å ha med å gjøre enn jenter hihi:)

vi har funnet navn ja..noah:)

dere da?

Skrevet

sånn da har jeg forandret litt på profilen min.,.:)

d var en del feil der hehe..en stund siden jeg laget den ser jeg:)

Skrevet

vi er kun eni med jentenavn da, å det er Josefine ;) var ikke så glad i det i begynnelsen , men samboer greide å overtale meg etter noen mnd :P men med guttenavn da sliter vi litt.. har lyst å kalle opp etter bestefaren min som het øystein , siden stesønnen min er oppkaldt etter samboers bestefar. da blir det liksom likt på begge:P

ja , samboer ha sagt at gutten han heller aldri vært i noe trass , men derimot tantebarna mine(som er jenter begge to) .... *jeeez* foreldra trenger medalje for tolmodigheta si :P

du har ikke nettby? hadde vært hyggeli å følgt med hverandre siden vi har nesten samme tid ;)

kan jeg spørre om første dag i sist mens til deg var? for min menstermin er 1 sept, men ul viser 3 sept. tror jeg og min siste mens første dag var 26 nov..

Skrevet

Hei! Beklager at jeg blander meg inn, men lurte på om jeg også fikk lov å "slå følge" de neste ukene? Hadde siste mens 26.nov, menstermin 3.sept og UL termin 4.september.

Skrevet

hehe ja hpp inn du skrekkblanda fryd:)bare koslig d:)

min lille sin..

siste mens var 28 nov,jeg har 26 dager syklus,å da ble min mens termin 3 sept..men ul ville ha d til 30 aug..

nei jeg har ikke nettby ..nettby har liksom ikke så godt ryktet på seg her jeg kommer fra hehe..d var så mangen som fant seg noen på si der inne,å d ble myyye negativ snakk om dette..så når jeg fant ut d,så valgte jeg å ikke melde meg inn..

liten plass vi bor på ,å mye snikk snakk ,å folk var inne å såg på kjennte ansikt å profiler fra bygda her..å plutselig ble d snakk..tåpelig men--så der har jeg ikke våget meg inn hehe

Skrevet

hei ehi skrekkblanda fryd ;) (stili navn du hadde valgt)

er du i rute? åssen er formen? jeg mista no i do her på lørdag (noe slimeterødbrunt) så jeg tror det var slimproppen? isåfall , siden mandag har jeg sliti med å være så trøtt å lei , griner har litt smerter hr og der , ikke rier altså ,men at noe er i gjerde ... det tror jeg.

til begge: åssen er magen deres? min mage har synki å er mindre , ikke like stor og rund lenger... :( litt synd egentli , for nå ser jeg bare feit ut ..) hihi

jeg våkna i dag til et rabalder av fresing og spinning som foregikk i gangen vår, da jeg kom ned hadde noe/noen lukket opp ytterdøra å skremt katta vår, hu har skvetta med kattetiss over golvet,hårdotter ligger omkring, gardina ser ut til å vært løfta opp av golvet og lagt utover soffan , og soffan har fått seg noen kloremerker... den dritkatta! vi bor i skogen så jeg ser for meg grevling å sånt jeg da , men sikkert bare nabokatta ;)

Skrevet

Her er formen stort sett bra, men jeg har hatt hodepine siden lørdag nå. Var på kontroll på Ullevål i dag, og BT viste jo kjempehøyt. 140/95. Har brukt å ligge på 117/70 og der omkring, så det var høyt i forhold. Går på BT medisin fra før pga hypertensjon. Drakk espresso før undersøkelsen så det kan jo ha spilt inn, jeg vet ikke, pleier kaffe virke sånn?

Uansett, alt så fint ut på UL og CTG viste en meget aktiv baby :) Får masse oppfølging jeg pga BT medisin og svangerskapsdiabetes. Egentlig skjønner jeg ikke at jeg har dia, jeg spiser stort sett hva jeg vil (inkl is, frukt, nugatti osv) uten av blodsukkeret blir for høyt. Men, men. Jenta i magen veide iallefall ca 2600 gram i dag (36+1) og følger vekstkurven sin kjempefint.

Begynte på bringebærbladkapsler for en uke siden, men nå er jeg skeptisk. Har lest litt på nettet og det virker ikke som det er så lurt mtp BT. Kanskje best å la være, det er ikke alt av helsekost som passer for alle :) Kan jo høre med jordmor i morgen.

Her på østlandet er været grått og regnfullt i dag, så jeg og pusen koser oss på sofaen. Tipper det blir en liten ettermiddagslur også om ikke så lenge, var tøft å stå opp kl 07 etter måneder med sykemelding. *hehe*

Magen min har ikke sunket tror jeg, har ikke merket noe annerledes iallefall. Og ingen slimpropp har vist seg. Er vel ikke mye som skjer enda da :/ Ikke har jeg kynnere heller, kun litt menssmerter og stikkinger.

Hvor gamle er dere? Er hele 30 år jeg (gulp) og venter barn nr.1

Skrevet

nå har jeg vært å shoppa masse utstyr til babyen..sengtøy,kluter,klær i str 56,dyne,tutt (eller smokk som sere kaller d):)

å masse mer..d var deilig..var og å bestillte ullpose på going.no i dag morges i 6 tiden..ja jeg våkna i 5 tiden å klarte ikke sove mer..lysvåken..masse tanker i hodet..så nå etter en bytur så kjenner jeg at jeg er helt utslitt..hadde eldste gutten min på 7 år med,han er flink til å hjelpe til:)han var så kry når han fikk være med å velge ut klær osv:)

ellers så føler jeg magen har sunket ,men d varierer faktisk,for d har jeg sett før,men så ble den normal igjen..men nå kjenner jeg hodet helt nede med hårfestet,rett oppforbi skambenet..så han har nok flyttet seg lenger ned,å d er lettere å puste å bekkenet skaper seg ikke så veldig lenger heller..

d kom noe tjukkt seigt i do i dag,men d var ikke så stort,str på en 20 kr..hmm..kanskje litt av slimproppen?

Skrevet

åh så spennende;) har snakka med sykehuset i dag pga de smertene jeg har hatt å da sa hu i tlf at det var bare å vente på rier ;) hihi gøy ;) men .... kan jo ta lang tid:( hihi

jeg er bare 21 år jeg:p

hva mente du med "men nå kjenner jeg hodet helt nede med hårfestet,rett oppforbi skambenet" kjenner du ungen ? kan jeg skjekke ting på meg selv?

middag i dag da jenter? jeg skal lage stekte tjukkpølse, ostesaus og pasta;) mmmmm...

Skrevet

Ååå...sov i nesten tre timer jeg. Med bare en eneste tissepause. Fantastisk. Men blodtrykket er like høyt enda, faktisk høyere, målte 145/97, og hodepinen den samme. Æsj, likte IKKE det altså.

Så heldige dere er som har mista slimproppen ;)

Hørtes gøy ut med babyshopping. Har stort sett shoppet det meste jeg, mangler kun vippestol, bæresele og madrass til reiseseng. Dette er ting jeg ikke MÅ ha med det samme, så det kan hende jeg drøyer det til vi ser vi trenger det. Kjekt å ha noe å ønske seg også. Ammepute har jeg heller ikke, synes de er vel dyre, og vil se an behovet. Har tilogmed pakket sykehusbagen jeg. :) Så fra neste uke kan ting bare skje når de vil, etter 37 uker regnes ikke babyen som prematur lenger.

Skal på visning på en tomt i morgen vi. Er egentlig litt for gøy bare, jeg synes det er veldig langt unna. Mannen min kommer fra landet så han er ikke så skeptisk, men jeg er så redd for å bli helt avskåret fra resten av verden. Vi har nemlig blitt veldig makelige og trives godt i hverandres selskap, så jeg er redd det hadde gjort oss ekstremt usosiale å bo så langt unna. *ler* Samtidig hadde det vært utrolig deilig å bodd landlig, hatt god plass og slippe å være redd for trafikken (mtp ungen(e)) Er så fryktelig dyrt her vi bor, får ikke enebolig til under 3-4 mill. Så skal vi ha det må vi på landet. På landet vil jeg gjerne, spørs bare HVOR langt. :)

Middag i dag blir poteter og karbonader i brun saus. Ikke spesielt spennende, men etter dager med Grandiosa eller null middag skal det bli godt med poteter. :)

Skrevet

hehehe på lande ja ;) du har jo hørt sangen "gøy på lande"? hihi vi bor i et lite gult hus midt i skogen med skogens konge som nabo :P vi kan henge opp klær ute naken om vi vil (ikke at det skjer, men om vi vil ) det er kjempegodt å bo landlig til , men ja det er jo en mil til butikken , så vi er jo avhengi av bil til hvor henn vi skal kjøre, savner ganske mye å sykkle til butikken eller til venner..

pluss at huset kosta bare 500 000 ;) har pussa opp nesten vært rom til nå , bare trappa opp til 2.etg og gangen oppe igjen , ja og ny ytterdør :P i sommer skifta vi tak , så håper at taksten har gådd litt opp etter alle penga vi har lagt ut..

hihi så flink du var å sov 3 timer med en tissepause!! her om natta sov jeg i 6 timer uten å stå opp på do , å da ble jeg nervøs faktisk om bebin var der den skulle være :P haha

appropos prematur fødsel å sånt , snakka me jordmor i dag og hu sa at om jeg skulle gå ut i fødsel nå disse dagene regnet det ikke som prematur likevell (?) (har også lest uke37)

siden jeg har tegn til fødsel så har jeg trippa opp alt av aktiviteter å vasker å styrer :P haha er så lei de her smertene at jeg vil ha den ut nå ja ... og alt er jo klart .. :P

kjære rier , dere er velkommne!

Skrevet

Hvis du trenger flere aktiviteter så kan du kommer her å vaske vinduene mine ;) Og legge opp gardinene i stua. Kommer aldri i gang jeg.

I hvilken landsdel bor du? Hørtes deilig ut å kunne sprade rundt med bare elgen som tilskuer. Hehe. Ikke at vi ønsker å sprade så mye her, men det er litt kjipt å måtte passe på å være kledd for å gå inn på kjøkkenet pga naboer overalt. Og mannen min savner å kunne lakkere, sveise, mekke og bråke uten å ta hensyn til folk hele tiden. Han er en helt utrolig handyman og elsker å ordne ting.

Har jordmor sjekket åpning/modning hos deg? Gikk glipp av forrige time jeg men skal i morgen. Lurer bare på hva jordmødrene gjør nå mot slutten, har liksom trodd de bare pratet og sjekket leie/hjertelyd.

Rart å være inne i de siste ukene. Det blir helt uvirkelig å få en liten krabat i armene. Håper ikke katten blir sjalu :)

Husker ikke hva du skrev tidligere, men vet dere kjønn? Vi får visst jente vi. Alle rundt oss produserer gutter, så hun blir vel populær i flokken. Hehe.

Skrevet

ja glemte å si hvor gammel jeg er..er 26 år;)blir 27 i år..

d jeg mente med at jeg kjennte hodet der nede med hårfestet ..jeg har kjennt utpå at jeg er så utrolig hoven der..å da jeg la handa på å kjennte etter så kjennte jeg at d beveget seg,så d var nok hodet:)at han har komt lenger ned i bekkenet..han sto høyt sist uke når jeg var på kontroll..så de murringene jeg har hatt har nok bidratt til at han har beveget seg nedover:)

jeg har nok ikke mistet hele slimproppen altså..bare deler av den:)

jeg har erfaring m å bo i skogen jeg og,bodde der i 4 år ..å vi og kunne gå ut å henge opp klær nakne om vi ville hehe

vi bodde der mens byggeperioden pågikk..vi flyttet inn i nytt hus for et år siden,på hjemplassen min,et lite sted som er landlig,men likevel bor vi i et lite byggefelt,veldig rolig felt med sjøen..lite trafikk å kjempefint for ungene:)

kjønn ja..vi har fått påvist gutt en gang..så jeg håper jo d er d da hehe nå så jeg har handlet inn mye blått å sånn;)

Skrevet

jeg iallefall bor i vestfold ;) men er egentlig 100% nordlenning;)

nei vi vet ikke kjønnet , men alle ønsker vi får jente siden alle rundt oss også bare får gutter, blir sinna da folk snakker sånt jeg .. men men :P

redorikede: mener du at du er hoven nedentil? som i kjønnleppene? soffy for ordbruk , men jeg er også hoven , riktig nok bare på eine sia men .. nei jeg kan ha missforstått deg veldig nå da..

hva skal dere gjøre om katta blir sjalu ? jeg vil ikke ha katta vår jeg mer . litt stygt å si d , men katter å bebis hører ikke hjemme i mine tanker...

Skrevet

hehe jeg mente jeg var hoven der med hårfestet..men ja jeg er hoven nedentil og ..alt presser vel på der..

tror lite at katten blir sjalu..om han blir d så er d bare for en liten stund før han får vent seg til babylydene..jeg har hatt katt i 10 år..å har hatt han med både gutten min på 7 år å jenta mi på 4.5:)å nå denne..d går helt fint d..ingen problemer:)

Skrevet

Å, vi elsker katten vår, håper inderlig det går bra. Er mange som har katt og barn, det er sunt for barn å vokse opp med dyr. Så lenge barnet ikke er allergisk er det bare å passe på at ikke katten og babyen er alene så går det bra. Katter liker jo varme, lune steder, så jeg ser for meg at vogn og vugge er fristende. Uff, hadde ikke orket å kvitte meg med pus, det er hun som er babyen vår foreløpig :)

Vestfold er fint da. Bodde noen mnd i Tønsberg i 1999. Kjente ikke noe særlig med folk der så trivdes dårlig, men byen er jo fin da. Får alltid lyst å bo i Vestfold når jeg kjører gjennom. Jeg er opprinnelig fra Rogaland og mannen er fra Nordland, så egentlig hører ingen av oss hjemme her i Akershus. Men men.. får se hvor livet fører oss etterhvert. Frister meg LITE å flytte til hans hjemsted, jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle overlevd vinteren. Vi sørvestlendinger er ikke vant til snø og vinter :) Men naturen er nydelig og tomtene rimelige i nord da...

Tror jeg skal legge meg og slappe av litt til jeg, denne hodepinen gir seg jo ikke.

Skrevet

nå kommer d an på hvordan katten er da..,min er sånn at han er litt skeptisk til andre folk å nye ting,han oppsøker stort sett bare meg hehe..men kan og kose med de andre i fam og,men han har aldri hoppet oppi til ungene..d jeg merket når vi får en ny baby i hus er at han er veldig nyskjerrig på hva de nye lydene er..grynting å gråt osv..han får lukte på de ,å jeg jager han ikke vekk hvis han kommer bort for å snuse..men så går han igjen:)

etter en stund bryr han seg ikke noe om den lille..så d har vært veldig greit..men et lite tips dere evt kan bruke hvis dere oppdager at katten er oppi til babyen,er å ha en liten spruteflaske m vann,å dusje i fjeset på den ..da finner han fort ut at dette gjør jeg ikke igjen :)

godt råd som vetrinæren har gitt meg..

jeg er og fra rogaland..ikke så langt fra haugesund..

du da?

du får drikke mye vann nå siden du har vondt i hodet..har du drukket nok i dag?d kan være d hjelper å få i seg ei flaske vann:)

Skrevet

Klarte ikke gå å legge meg. Ødelegger bare nattesøvnen mer enn nødvendig..

Har nok ikke drukket nok, men ca 1 liter vann. Har jo fått i meg litt koffein også, så det kan tenkes jeg burde pøse på med litt vann ja :) Best å gjøre det nå før det blir kveld. Er nok tisserunder om natta som det er. Hehe.

Ja jeg er spent på hvordan det går med katt og baby. Hun er vant til bare oss, ble helt rar etter at vi tok henne med på ferie i sommer. Nå er hun heldigvis tilbake til normalen. Er bare 1 år gammel, utrolig kosete og søt pus. :) Stakkar, vi har jo fjernet alle favoritt-sovestedene hennes, de forsvant da vi ryddet kontoret og lagde barnerom.

Jeg er fra Stavanger. Har ikke bodd der fast siden jeg sluttet vgs i '97 (oj, det er lenge siden) Har en bror som bor der, besteforeldre og tanter/onkler. Mine foreldre er det av og til, de har huset sitt der, men pappa jobber i Dubai for tiden. Mamma orket ikke bo i Dubai så hun veksler mellom Stavanger og Spania. Min andre bror bor i Bergen, så det er ikke så mye familie å flytte hjem til. Dumt egentlig, kunne tenke meg familie rundt meg. Enten min eller hans.

Nå skal jeg fylle en flaske vann :)

Skrevet

hehe ja de tisserundene på natten er plagsomme..men veldig godt når d er gjordt hehe

har sånne imsdal flasker 0,7l så jeg fyller på..har 3 stk,å setter de i kjskapet,så jeg drikker vel rundt 4-6 av de til dagen..jeg er avhengig av d kaldet vannet:)har aldri vært så flink til å drikke så jeg er nå hehe..

oj,dubai ja..spennende da..:)litt spredt fam du da..men d kan jo ordne seg d etterhvert kanskje?:)

min fam på mamma si side bor alle her på hjemplassen min,vi er en veldig sammensveist gjeng..mamma har 5 søstre i alder 35-nesten 50 hehe kjempelivlig gjeng..så vi er ofte sammen å har en kopp kaffe å prater ,sammen med mormor da:)hu er så ungdommslig av seg..selv om vi merker at hu begynner å bli opp i årene..:)

ja nå ska jeg fylle mine flasker og å sette i kj.skapet..d ble tomt her:)

Skrevet

hvor i nordland da ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...