Lillesnuppis Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Nå har jeg vaska stresslessen for ørtene gang og flere andre steder i huset. :-( argh Han har ren kattedo med sand fra dyrebutikken, men tror dere han vil gå på den. Neida. er jo mye bedre å drite i sofaen, stolen, baderomsgulvet og andre steder. fikk råd om å ha skall fra sitrus frukt, men det hjelp heller ikke. Så jeg har ringt til dem vi fikk den av å sa di kunne få han tilbake. Da jeg ringte sa hun. Å så han har ikke slutta med det ennå nei. Han hadde gjort det der å, men di trodde han ville slutte med det. Vi gleda oss til å ha en kosepus i huset, men blir jo ikke noe kos når man må gå å passe på hele tiden på at han ikke finner ett sted å drite. Kjenner det koker da jeg bare ser han. Så i morra tidlig retunerer vi kattekreket. Nå kan jaggu dem få slite med han selv. Syns dem kunne ha sagt ifra at han hadde en tendens til å drite både her å der da. Men er jo heldige at dem tar han tilbake da. Skal vi ha noen dyr nå så blir det gullfisk i en bolle. En katt skal iallefall aldri inn i dette huset noe mere. Sånn.... Der fikk jeg ut litt steam.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Haha... hvem skal du gi den tilbake til? Har du kjøpt den? Fins mange måter å lære en katt og bruke doen på, di late kjerring. Sånn typisk som tror det bare er kos å ha kjæledyr... må oppdra den davettu lille venn. Kanskje best den slipper å bo hos deg:) Og bare så du vet d.. katter er renslige dyr, og driver den på sånn kan det hende det er noe den prøver å fortelle deg. At den ikke trives kanskje? Fins mange nettsider for sånne uvitende som deg.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Såg nå at du hadde fått den... bare så du ikke skal beskylde meg for ikke å kunne lese:p
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 anonym: har du lite og ta deg til? greit og slenge slik med leppa når ingen ser hvem som gjemmer seg bak anonymknappen..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Kan ikke akkurat si at jeg ikke syns HI slengte med leppa heller:) Når hun velger å skrive innlegg, får hun også tåle tilbakemelding. Saklig å kritisere noen for å være anonym på et anonymforum:p frøken anonym:p
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 selv om man er anonym,så trenger man da for farsken ikke og kalle hverandre for stygge ting!.. det er ikke det anonymforum er til,men krangle.. men man ser jo at i dette forumet er det 90% med drittslengig. noe jeg sterkt missliker..og jeg er sikkert ikke alene om det. selv om man poster et innlegg er det ikke det samme at man skal sende tilbakemld om man er ditt eller datt.. får frysninger av at det er småbarnsmødre som sitter her inne og oppfører seg som små unger.
Lillesnuppis Skrevet 5. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2008 La dem bare slenge med kjeften sin. Bryr meg ikke noe om det jeg. Jeg har lært den og satt den hele tiden i doen for å vise han at her skal han gjøre sitt fornødende. Trives!!!! Det gjør han. Får masse kos og leker masse med han alle sammen som bor her i huset. Ikke blir han plaget heller hunset med. Er da bedre dem som hadde han får han tilbake enn at vi skulle gått til dyrlegen å gitt han en sprøyte. Eller bare slept han ut for at vi ikke vil ha han mere. Føler seg vel mere tøff når man har en anonym knapp å skjule seg bak.
Lillesnuppis Skrevet 5. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. august 2008 Slengt med leppa. Hvem har jeg slengt med leppa til da??? Jeg var irritert på katta. Derfor skrev jeg dette innlegget for å få ut litt steam. Noe jeg åsså skrev
Gjest Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Skjønner godt at du er irritert på pusen, driting inne er ikke mye lekkert. Du kan prøve "get off" sprayen fra dyrebutikken. Den kan du spraye på møbler eller uansett i huset hvor du ikke vil pus skal drite. Så har dem vel en spray du kan spraye i doen hans, som gjør at han vil gå på do der han skal. Om du skulle ville gi pusen en siste sjangse da that is )
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 sånn var begge mine puser i begynnelsen...de kom fra 'gata', å visste ikke bedre, stakkars... d er viktig at du flytter bæsjen hannes over i bæsjekassa...d er den eneste måten å lære dem å bruke kasse på...fordi katter ofte bæsjer på samme sted... derfor, når han bæsjer feks under sofaen, flytt bæsjen oppi kassa, å vis han d... etter et par tre "uhell" til, hvor du gjør d samme, vedder jeg på at han skjønner greia, å kun bruker kassa...d gjorde mine !! =) lykke til
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 kattene mine er både ute å inne, å etterhvert da, når de var klar for å slippe litt ut å, tenkte jeg at dem kunne gå på do in nature å ikke bruke kasse...så da flytta jeg kassa ut... men gjett hvem som gikk ut og opp i kassa på do, da... ;o) smarte katter, gitt ;p så d funker, å legge skiten i kassen ;p prøv d før du kaster den på dør ;p
Gjest Tale30 Skrevet 5. august 2008 #12 Skrevet 5. august 2008 Har du sjekket den hos dyrelegen? Det kan være et fysisk problem. Dersom det ikke er fysisk, er det ofte at det er psykiske plager som er årsaken til at katter oppfører seg på denne måten. Hvor gammel var den da dere fikk den? Hvordan var det der den kom fra? Hvor lenge har dere hatt den? Katter som enten har blitt tatt for tidlig fra kattemor, eller som kommer fra et hjem hvor den ikke har hatt det bra tar lengre tid å gjøre stueren enn andre. Det som gjerne kan skje når en katt er usikker er at den gjør fra seg på plasser hvor den ikke skal. Mest vanlig er det at de tisser for å markere rundt i huset og på den måten gjøre det til sitt territorium. Når du da blir irritert, som du sier koker du hver gang du ser den katten, så merker katten det (de fleste katter er ekstremt vare for eiernes sinnstemninger) og den blir kanskje enda mer nervøs. En annen ting du bør sjekke er hvor du har plassert kassa. Hvis den står i nærheten av et vindu eller en glassdør kan det være at katten har sett andre katter utenfor. Det siste stedet en katt vil være når den føler seg truet er på do. Er de stedene den velger lengre borte fra vinduer enn kassa? Det kan også være at dere ved å plassere kassen med luft rundt kan hjelpe. Det beste stedet å ha den er ikke inne i et hjørne, for katten vil helst ha flere muligheter å unnslippe dersom den kommer ut for fare (selv om vår liker godt å ha den i et hjørne). Kassen bør heller ikke stå hvor det er mest gjennomfart hvis dere har barn som løper osv, katten bør ha sitt eget sted. Til sist kan jeg tipse om å skifte kasse. Men alle disse problemene rundt kassen kan det være at katten har fått aversjon mot den dere har. Forsøk å bytte til en annen type sand og pass på at det er myyye sand i kassen slik at katten får god anledning til å grave. Og rengjør kassen hver dag! Ble litt langt dette, men ville komme med noen råd. Det å omplassere en katt er virkelig siste vei ut. Katter er veldig territoriale og det er ikke bare å sende den fra sted til sted. Men jeg forstår virkelig frustrasjonen din!!
Turid Laila Skrevet 5. august 2008 #13 Skrevet 5. august 2008 Synd det der med sitrusfruktene ikke virket. Har brukt å legge skall av sitrusfrukter rundt der kattene har gjort fra seg når vi har lært de opp til å bæsje i kassa si. Og de går faktisk aldri tilbake til samme stedet flere ganger Forrige katten vi hadde gikk ikke inn i tvstua engang hvis vi spiste appelsiner eller mandariner eller noe. Så du har nok en litt rar katt
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #14 Skrevet 5. august 2008 Nei, dersom man først returnerer en katt fordi man ikke orker jobbe litt med å gjøre den husren, synes jeg faktisk ikke dere bør ta til dere flere katter. Vi har samme problemet. Hadde blir vel et rettere ord. At katter kan tisse inne fordi ingen slipper dem ut kan jeg forstå, så det må vi ta på vår kappe. Men da katta dreit inne daglig hadde jeg mest lyst til å pælme ut hele katta, fryktelig irriterende. Kjørte ormekur på den for alle tilfellers skyld først, og dermed var problemet løst i den omgangen. Et lite råd ellers er å ikke gi katta melk, da det kan gi løs avføring. Selv mennesker vet hvor vanskelig det kan være å holde seg når man MÅ.
kelly Skrevet 5. august 2008 #15 Skrevet 5. august 2008 Siden jeg er oppdretter og jobber på veterinærkontor kan jeg nevne 2 ting: 1. Var den gammel da dere fikk den? Ingen får seg til å fatte at den rette leveringsalderen er 12 uker, ikke 6 og ikke 8. Den er rett og slett ikke renslig siden den ikke har fått lært det 100%.:S 2. Urinveisinfeksjon : Hannkatter har kjempelett for å få det, da tisser de overalt ellers enn i tissekassen , jUST for å si "Hei, det er noe galt med meg!!". Hannkatter skal ha kastrert for hvis de er kastrerte, eller kittenfor som kjøpes på dyrebutikk/veterinær. Billigforet på butikkene er fulle av salt = krystaller = dødelig utgang hvis det ikke gjøres noe med det...
*Andreapus* Skrevet 5. august 2008 #16 Skrevet 5. august 2008 har du prøvd og lære han kattedo og oppdragelse? (uten og gni hodet hans nedi dritten som mange gjør) Har du tatt den med til dyrlegen? den kan faktisk være syk. Og bare levere den tilbake gjør deg til den ansvarsløs idiot. Stakkars katt. Virker ikke som om du har prøvd engang. En katt er faktisk ansvar, og har man tatt til seg en katt, så gjør man alt for dem, ikke leverer den tilbake som en ødelagt leke.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #17 Skrevet 5. august 2008 Kanskje katten din har urinveisinnfeksjon. Syntes du burde sjekket den istede for å heve den ut. Du høres ikke akkurat dyrekjær ut. Jeg liker kun perfekte dyr som lærer seg selv opp. daha
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #18 Skrevet 5. august 2008 Bruk og kast- holdninger veit du.. Tipper de ikke betalte en dritt for katten heller
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 5. august 2008 #19 Skrevet 5. august 2008 "Gni hodet ned i dritten"??Man skal absolutt ikke gjøre slike ting,verken med katt eller hund!! Det man må gjøre er å putte katten opp i doen maaange ganger,det kan ta litt tid,men tilslutt forstår de det.Kanskje også ligge litt bæsj oppi sånn at de lettere tar poenget..
FuckFace Skrevet 5. august 2008 #20 Skrevet 5. august 2008 Har bare lest noen av svarene, så mulig jeg gjentar noe. Hvis man ikke vet at dette kan skje, og man ikke gjør visse grep for å få det til å slutte, så bør man absolutt ikke anskaffe seg katt heller! Anyway, hvor gammel er katten? Ble den tatt fra moren for tidlig (før 10 uker, tror jeg) kan de ha dette problemet. Er den kastrert/ sterilisert? Om ikke, kan dette være hormonelt og sterilisering vil hjelpe. UANSETT bør du sterilisere/kastrere katten din for å unngå katteAIDS, kattunger, kreft (av p-piller) osv. Katter liker vanligvis ikke å drite og pisse på samme plassen. De gjør ikke dette i naturen. Derfor kan det være en ide å anskaffe seg en til do der de gjør en av delene. Katten kan være stresset og nervøs og det kan gjøre at den gjør fra seg andre steder enn på do. Det man IKKE må gjøre (Og vet dette er vanskelig) er å kjefte på den. Da blir den enda mer stresset og problemet vil bli større. Man skal faktisk kose masse med de og ikke bli utagerende sint hvis de gjør fra seg. Hvis ikke dette hjelper er det også en mulighet med "adferdsterapi". Dette går ut på at katten må begynne å være i et lite rom, si et bad eller en do, der han har mat, vann, do og alt han trenger. Når han har vært der en uke, slipper du den ut på et litt større område. Når katten er vant med det området, slipper du den ut på et enda større område osv osv. Dette vil gjøre at katten blir trygg der den bor, men litt etter litt. Kos og klapp er veldig viktig hele tiden. Hadde samme problemet med min katt når den var ny, så vet hvor frustrerende det er, men det hjalp å sterilisere henne! Håper det kommer seg og at du slipper å gi vekk katten igjen. Det finnes så alt for mange katter som ikke har eier...
FuckFace Skrevet 5. august 2008 #21 Skrevet 5. august 2008 Forresten, katten kan være stresset selv om den ikke viser det og er kjempekosete. Så det er ikke noe du nødvendigvis vil se på katten. Men igjen, VELDIG VIKTIG Å STERILISERE/KASTRERE!!!!!!!!!!
Miniogmy Skrevet 5. august 2008 #22 Skrevet 5. august 2008 ser at det er kommet mange gode forslag, men deter en del katter som må ha papir oppå sanden den første tide, fordi den synes det er ekkelt eller skummelt å trå i kattegrusen.. plukk opp bæsjen, putt det oppå papiret i doen og sett katen oppi kassen.. skal fungere bra det og!!
FuckFace Skrevet 5. august 2008 #23 Skrevet 5. august 2008 OG forresten igjen, hvis du har do med sånn tak over, kan dette også være en årsak. At katten rett og slett får litt klaus der inne...
Gjest Tale30 Skrevet 5. august 2008 #24 Skrevet 5. august 2008 Eller det kan være omvendt.. At katten vil trives bedre med tak over..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #25 Skrevet 5. august 2008 Ser og at mange skriver at man skal legge bæsjen i doen for og vise at her skal den gå. Katter er superrenslige, og vil ikke gå på en skitten do. (Noe vi heller ikke gjør.) har du matfatet nærme doen? det liker heller ikke katten. Noe som er forståelig.,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå