Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette navnet har jeg likt i mange år.. Synes det er så nydelig + veldig tøft og flott samt internasjonalt. Men, i det siste har jeg funnet ut at det er utrolig mye brukt, og det bekymrer meg litt. Vetom hele 7 (!) små gutter som heter forholdsvis Lukas x 4 og Lucas x 3. Men klarer ikke legge det helt fra meg riktig ennå, selv om jeg sannsynligvis ikke kommer til å bruke det av nevnte grunn..

Hvordan ville du skrevet det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skriver Lucas...(er oppkaldt)

Skrevet

Lukas;) hehe

Skrevet

Med K! Uten tvil. Jeg synes ikke norske navn stavet med C er noe særlig fint. Får en litt passe 80-talls følelse av navn med C i stedet for K.

Skrevet

Lucas :-)

Skrevet

men navnet stammer i fra 1800-1900 tallet...

så er gammelt, og ikke noe nymotens greier.

Skrevet

OLGAMOR!

Og her kjefter du på meg fordi jeg ville skrevet Matilde og ikke Mathilde??? Pppffffff!!!!!

Jeg har en Lucas;-)

Skrevet

Hi hi, er så moro med navn... Jeg har forøvrig en hund som heter Lukas, og en katt som heter Jonas. Litt snodig igrunn, for det tok ikke lang tid etter at mine dyr fikk sine navn, før det ble et populært navn igjen på gutte barn. :)

Jeg syns Lukas er finest med K.

Skrevet

Nydelig navn. Snuppa skulle hete det om hun var gutt.

Jeg synes det ser veldig mye penere ut med Lukas enn Lucas. Sterkt, stolt navn. Ser mer norskt ut :P

Skrevet

Pøh, har jeg sagt til deg før det;-) Norske navn eller navn som brukes i Norge av norske foreldre bør staves med K. C synes jeg bare virker strebersk og dumt. Sorry, mac! :P

H'en kan jeg forsvare, for i navnet Marhilde uttales H'en. Så det så! Hehe

Og til deg over, jeg er da ikke helt tett heller, jeg VET at det er et gammelt navn (eldre enn 18-1900 tallet, Lukas er jo et bibelsk navn. Tror du den ble skrevet for et par hundre år siden?).

Skrevet

Lukas:-) Liker også Luka jeg.....

Skrevet

faen å kvalmt du svarte i dag da....(i natt en gang)

nei, jeg gidder ikke å kommentere det du skrev...

Skrevet

Elsker det navnet selv, og hadde jenta vår blitt en gutt hadde hun hett Lucas;o)

Skrevet

Har man ett typisk norskt etternavn syntes jeg Lukas.

Skrevet

Lukas uten tvil.

Skrevet

Jeg synes Lukas er finest:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...