Gå til innhold

August-september gjengen fra Trondheimtreffene på Egon


uanonym

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min vesle Markus fredag 29 august. 1 dag over termin.

Våknet 0600 av at jeg hadde vondt i magen, satt på do i en halvtime og sjønnte at noe var på gang. Gikk så rundt i stua og pustet og telte rier.

Etter en times tid varte riene i ca 50 sek. Jeg ringte så føden, for å høre litt med de, men de mete at jeg burde være hjemme litt lengre siden jeg bare hadde hatt rier i en time.

07.30 vekket jeg samboeren min og sa at noe var på gang. Så ringte jag føden igjen og fortalte at vi var på vei.

Kom inn på føden 0815 og ba jordmora om å sjekke meg for åpning. Hun forklarte at jeg ikke måtte bli skuffet om jeg kun hadde 1 centi eller 2.

Jeg hadde 6 cm åpning!!!

Etter en time i badekar og litt akupunktur var det på tide å presse. Og kl10.30 var Markus født. 52 centi og 3885. =)

Jeg er glad for at jeg lyttet til kroppen min og dro på sykehuset såpass tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg også endelig blitt mamma. Malin kom til verden natt til onsdag. Rier startet ca kl 01 natt til tirsdag. Etter 3 telefoner til føden og rier gjennom hele natta og dagen dro vi på sykehuset kl. 16.30 på onsdag. Den lille jenta vår ble født kl.01.02.

Fikk litt lystgass ja.. Store smerter likevel, men alt gikk bra.

Hun var 3920g og 49cm og sunn og frisk.

Vi dro hjem fra sykehuset på lørdag. Nå koser vi oss hjemme.

Gratulerer til alle som har fått sine søte små, og lyke til videre til dere som fortsatt går og venter..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Gratulerer til alle som har født:) Jeg bor også i Trondheim og fødte ei lita jente 19/08. Jeg lurer på om dere har plass til en til i gjengen deres? Er det på city syd eller i byen dere bruker å ha treff? Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gratulerer med jenta! Klart det er plass til en til! :) Vi har sluttet å møtes på Egon (Søndre), da de fleste nå begynner å ha fått sine små og det ikke er så praktisk å møtes der med vogner og sånt. Neste treff er på Det Lune Rede, gå inn på DIB-treff Trondheim og meld deg på der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...