Gå til innhold

August-september gjengen fra Trondheimtreffene på Egon


uanonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er forresten 1 dag over egen termin, er moden og ble strippet i dag, og skal på ultralyd i morgen fordi babyen kjentes stoor ut og SF målet var høyt!

Ellers bare bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Jeg har 16 dager igjen idag, og formen er fin! Veldig hoven i beina og fingrene, men ellers bra. Er egentlig ikke utålmodig på fødsel enda, men er litt mer klar for det nå enn for noen dager siden da, kan kanskje ha noe med at jeg begynner å ha ting ganske klart nå! Har fått vasket og ordnet en del de siste dagene. Spent på hvem som får først av "gjengen"! Du ligger jo godt an da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg har litt over to uker igjen og formen er fin, men har vært til ekstraundersøkelser på sykehuset pga vekstavvik (har lagt inn innlegg på 3.trimester) og er nå blitt bekymret for babyen. Den er nå 18 prosent under, så jeg skal tilbake på tirsdag. De tok masse prøver når jeg var der, og alle var fine, så jeg håper at den bare er liten fordi jeg var ganske liten. Hvis avviket er blitt større nå neste gang, settes jeg vel i gang, men håper virkelig jeg slipper det. Vil heller vente litt lengre på lillegutt enn å måtte settes igang på grunn av at han ikke legger på seg.

 

Gleder meg til nytt treff!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Jeg fikk desverre ikke til å komme sist treff, har vært travelt opptatt med å flytte...

Jeg er i kjempeform enno..veldig hoven på ben og fingrer men ellers bra! Du/dere?

Har termin 15 august så det kan sje når som helst...

Hadde håpet på i går men det ville han ikke. Så blir spennende å se om han kommer før neste treff eller ikke. Isåfall får dere sikkert høre...

Håper det er bra med dere andre...:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da har jeg fått! "lille" Theo kom 08.08.08. 4535g og 53cm. Begynnte å kjenne svake rier kl 20.00 og litt over 01 va han ut.. kjapt og greit. Uten bedøvelse og ingen sying... godt å vær ferdig:) Må opp på rommet igjenn, men får vel hør litt mer seinar.. lykke te te dokker da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Fekk ei jente 29.juli, magefølelsen av at det var ein gut var visst feil... Raskt gjort i løpet av vel fire timar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått min prins. Emilian Leander kom til verden 11. august kl 13.15 ..han va 3920gr og 51 cm lang. fødselen var over etter 7 timer. Deilig å være ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Hedvig kommet til verden! :)

 

3950 g og 50 cm lang. 12 august ble dagen, først med igangsetting pga vannavgang to dager før, og da vi kom til sluttspurten ble det keisersnitt pga infeksjon hos meg.

 

Nå er vi endelig hjemme og koser oss. Gratulerer til dere som har fått og lykke til til resten!

 

Synnøve.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere som har fått! Her er det ennå 3 uker igjen til termin, men man vet jo aldri når hun vil se dagens lys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til alle som har fått! Godt å høre at det har gått bra med alle sammen så langt, og at dere koser dere! Jeg har termin i morgen, og håper veldig at babyen kommer nå snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris Thomas kom til verden 16 august. han veide 3480 og var 50 cm. >Det var en frisk og fin gutt :)

Fødselen var snar, kom på sykehuset 08.00 om morran (med og 9cm åpning) og 09.41 var nuske mitt født :) Så alt var i siste liten så hvis det blir en neste gang venter jeg ikke så lenge...

Ikke minst jeg greide det med bare lystgass :)

 

Grattis til dere andre som også har blitt mamma ;)

 

Hilsen Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Høres ut som de fleste har hatt greie fødsler da! Jeg går fremdeles og venter, 5 dager over termin nå. Overtidstime hos legen i morgen, så får vi se da hva hun sier. Begynner å bli veeeldig utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen!

Jens bestemte seg for at han ville ut på "min" termindato, ikke ultralydtermin. Det gikk veldig fort- vannet gikk hjemme 7, og jeg hadde over 5 cm åpning etter en halvtime på sykehuset. Etter kort tid hadde jeg full åpning og kunne presse han ut, uten bedøvelse og lystgass, men med forkjølelse og med drypp de siste ti min, for riene mine var så korte. Fikk fantastisk hjelp og støtte fra samboeren min- han gjorde alt riktig!

 

Dro rett på barselhotellet- og personalet der er bare helt utrolig!! De tok så godt vare på oss og hjalp oss med alt vi lurte på, -all ære til de!

 

Nå er vi hjemme med lille nurket, han var estimert til å bli litt under 3000 ved termin, og han var 3005 gram, og supersøt!! barseltårene og melken har kommet for fullt, så her renner det i strie strømmer:)

 

Håper du slipper å gå så lenge over tiden Audry- lykke til!!! Gleder meg til å høre fra deg.

 

Hilsen fra veldig nybakt mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen!!!! Høres ut som dere har hatt greie fødselsopplevelser. Godt å høre for en førstegangsfødende som meg. Har termin på torsdag, men er innstilt på å gå på overtid. Tror Jr trives alt for godt inne i magen min. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da har lille Vetle Olai kommet til verden kl 18.06 den 26.08.2008, etter 15 timer med rier og 4 timer aktiv fødsel. Han var 51 cm og 3270 g. Gutten har venstreside total ensidig spalte, så vi blir på sykehuset lengre enn de fleste andre, regner med ca. 5 dager. Lykke til til alle de andre som venter barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audrey 82, hva gjorde de på overtidskontrollen? Ble du satt igang?

Jeg gar termin i dag, men frykter at han ikke vil komme ut med det første.... =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gratulere så mye audrey!! Da ble det en gutt, slik jeg gjettet:) Og så nydelig navn da!! Jeg har også tenkt på Olai som mellomnavn, men jeg må jobbe med samboer på den. Håper alt går bra med dere alle tre, og at dere snart kan komme hjem med han. tenker de tar godt vare på dere der nede. Kos dere med den lille!

 

klem fra litt sliten og trøtt mor, som har hatt besøk av helsesøster i dag. Var ikke så skummelt som jeg fryktet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så artig å høre om alle som har fått, håper alt går bra, tenker ekstra på deg og babyen din Audrey, håper dere får bra oppfølging!

 

Alt bra her, begynner å komme meg etter keisersnittet og Hedvig spiser og sover for det meste!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Albert kom til verden 15. august kl.22.55, akkurat 1 mnd. før termin... Han var 2950 gram og 48 cm lang.

 

Ble litt dramatisk fødsel for min del, værst for samboeren... Fikk kraftig svangerskapsforgiftning med påfølgende kramper ++ under fødselen. Dessuten sliter lillegutt med gulsott, har vært 14 dager på barsel med lysbehandling etc.

 

MEN nå er vi begge på bedringens vei :-)

Krysser fingrene for at Albert slipper mere lysbehandling!

 

Gleder meg til å se nurkene til dere andre!

 

Ingunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjonene, veldig koselig at dere tenker på oss! :)

 

Nå har Vetle Olai rukket å bli tre dager alt, og vi er fremdeles på barsel og koser oss. Jobber en del med å få igang melkeproduksjonen, da han ikke får til å suge, så jeg må pumpe igang. Håper og tror at det begynner å løsne nå! Vi har hatt masse besøk de to første dagene, og slapper idag av for oss selv. Kan hende det blir hjemreise i løpet av helga dersom melka kommer skikkelig igang. Flaskematingen går iallefall veldig greit!

 

Gratulerer til alle som har fått sine små siden sist!

 

Vannmann84: Jeg rakk aldri overtidstimen, begynte med rier kl 3 på natta, og timen var kl halv ni på morningen samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til verden lille Albert! Han var ca like stor som min Jens han da:) Hørtes veldig dramatisk ut med fødselen, - sikkert like skummelt for samboeren din. Håper dere har kommet dere etter opplevelsen begge to og at dere koser dere med lillegutten. 14 dager på barsel hørtes fryktelig lenge ut!! Håper for deres del at dere slipper mer lysbehandling nå- jeg krysser fingrene for dere.

 

Flott å høre at flaskematinga går bra Audrey!

 

Nå gråter lillegutt her, må løpe!!!!

Snakkes!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...