Gå til innhold

Hvor smart er tulla mi?;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun høres veldig oppvakt ut ja! Klart du er stolt!

Jenta mi er også 13 mnd og kan ikke alt dette, men jeg er nok en like stolt mamma som deg ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha!

Jeg beklager, men jeg har ingen tro på at jenta di kan sitte å ta på seg sokker å sko selv..

Det andre kan gjerne stemme.

Synest likevel det er utrolig dumt og upassende å si at en 13 mnd gammel jente/gutt er smart, super smart eller "normal".

Enten er de tidlig ute, sent ute, eller sånn ca gjennomsnittlig.

Å prøve å sammenligne IQ i den alderen er helt feil! Alle barn er forskjellige, noen kan være mye tidligere ute på andre områder enn jenta di, mens jenta di kan være tidligere ute på det hun kan enn mange andre! Skjønner du poenget?

Liker virkelig ikke folk som sitter der å skryter ungene sine opp i skyene på den måten, barna blir vant til at de er på et pidestal (eller hva det heter) hele tiden, og det tror jeg faktisk ikkje er bra...!

Men meg om det..

Skrevet

OMG! Er dere sjalue eller? Faktisk er det dere som gjør dette til en komkurranse, ikke HI. Hun spør om barnet er lenger frem eller ikke i forhold til andre. Er det konkurranse? Og skal man ikke får skryte av barna sine? jeg syns det kommer veldig godt frem at HI hadde vært akkurat like stolt av tulla si om tulla ikke hadde klart alt det hun kan.

Det er dere som lager problemer. Lenge leve janteloven her inne. Gud forby at man skryter litt av barna sine. Og dere som sier: tulla mi kan ikke så mye som din, men jeg er jo like stolt fordet: selvfølgelig! har HI sagt noe annet kanskje?

Hilsen en som syns alle skal være stolt. akkurat slik HI er!

Skrevet

Hun er vel tidlig ute på en del områder, men ikke uvanlig tidlig ute :-) Uansett så har du grunn og lov til å være stolt :-)

Skrevet

Hør med helsesøster ved neste time:) Hun har vel møtt flere 13 mnd barn enn vi her inne:)

Skrevet

Dette har ikke noe med å være smart å gjøre, men å være tidlig ute :-) Hun er veldig tidlig ute med endel ting ja, og mer normalt med andre ting. Intelligens går på helt andre ting enn tidlig språkforståelse og god finmotorikk ;-) Men du har så klart lov å være stolt, det er vel alle av sine barn uansett!

Skrevet

Anonym over. Tusen takk for at du satt ord på det jeg følte. Og ja, hun tar på seg sokken selv., Og putter bena nedi skoene og lukker igjen borrelåsen. er det noe å juge om??

Trenger ikke snakke md helsesøster., er ikke såååå opptatt av det liksom..hehe;) men en god ide da ugl@;)

HI

Skrevet

Signerer Alva.

Min er like gammel. Din har helt klart bedre språkforståelse enn min.

Men er hun smartere? Det tviler jeg på, hehe. ;o)

Nei altså, vær stolt av jenta di, men smart er feil ord.

Skrevet

Som jeg har skrevet over flere ganger, ordet smart var det eneste jeg kom på. Jeg tror nok dere alle forstår hva jeg mener, uten at dere trengerå være vanskelige? Dere er vel "smarte" nok til skjønne at det jeg lurer på er om hun er lenger frem/tidligere utv enn andre på samme alder?,)

Skrevet

Hvis hun forstår alt dere sier... Hvorfor kan hun ikke utføre alt da?? Eller snakke?? Du kan jo forklare henne at hun skal gjøre det bare?!?

Nei, det der er vel ikke så unormalt.. hehe.. utenom det at hun forstår ALT da, det er utrolig!!!!!

Skrevet

OMG du over! Du er vel ikke dummere enn at du forstår at HI snakker som at babyen hennes forstår alt hun sier som er relarert til en baby?? F,eks bamse, tisse, hente boka di, drikk melken din.osv. Blir så håpløst lei av dere som kverulerer bare fordi en HI har en baby som er lenger frem enn deres egen.

Skrevet

Faktisk har jeg hatt en sønn som var veldig tidlig ute med gå + forståelse av ord osv. Må le av slike innlegg.. Klart du er stolt!! Det kan du være, men vil bare informere deg om at dette gjevner seg fort ut til "normal utvikling" mest sannsynelig innen kort tid ;)

Skrevet

HI her.. tror ikke du har lest det jeg har skrevet i denne tråden??

Jeg skrev selv at dette kommer til å jevne seg ut, så hvorfor er du så agressiv mot meg? Og så lite forståelsesfull?

Er det så galt å skrive om barna sine her, skryte litt? Er det ikke derfor vi er her?

Skrevet

Synst det verkar som om du har kvikk lita pie eg, HI! Klart du er kry, det er sikkert alle mødre, og då er det vel ganske vanleg å framheve det som barna er gode på? Eg synst ikkje du skiller deg nevneverdig ut, men du er som alle andre mammaer.

Skrevet

Tusen takk for gode ord;) jeg forstår ikke hvorfor vi ikke kan si noe pent om barna her inne. Og hvis man syns barnet er smert, er det galt i si det?

Syns synd på barn som vokser opp med forelsdre som ikke kan skryte av dem. Huff..

Skrevet

HI her. Ble mange skrivefeil..hehe. Tulla holdt på å rive meg i armen mens jeg skrev.

Skrevet

Du har en helt normal unge!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...