Gå til innhold

Hvor smart er tulla mi?;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normal?

Smart?

Veldig smart?

dette er mi første og aner ikke hvordan andre på denne alderen ligger an.

Hun er 13 mnd. Og dette gjør hun:

*henter ting jeg ber henne om..f.eks: boka, smokken, flaska, bamsen, fløyta, bleia, buksa osv. ber jeg henne spille fløyte så henter hun fløyta og spiller på den.

*Hvis vi spør om hun vil trene, så krabber (går ikke ennå) hun bort til treningsmaskinen og hopper opp og ned.

*Hun danser hele tiden. Spør vi om hun vil danse, så står hun på gulvet og danser i takt med musikken.

*Hun drikker av eget glass som hun selv holder. Søler bare noen dråper innimellom. Hun spiser selv også..med skje og hånda.

*Hun tisser på potta

*Hvis jeg spør hvor nesa, øynenene, håret, munnen, ørene, foten, navlen, magen, fingrene, tissen og tærna er, så peker hun på området eller tar på det.

*Hun tar på seg sokkene og skoene.. litt klønete, men likevel.

*Hun forstår alt vi sier til henne. Det er ikke tvil der.

Kommer ikke på alt, men dette er noe av det hun gjør og vet. Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte noe. Hvis vi spør om kos eller kyss, så får vi det. Hun stryker også ansiktet. Gir slengkyss også.

Skrevet

Ring Mensa!!!!!

*himlermedøynene*

Skrevet

Hun pusser sine egne tenner. Vet hva tenner er og når en ny tann kommer, peker hun på mine tenner og stopper ved min tann, den samme som kommer i hennes munn. Når jeg da kjenner etter, er det like før tanna kommer.

Skrevet

Hun sier også. mamma, pappa. nei. Hva er det?, den, det og du.

Skrevet

Hehehe, javel ;-)

jeg vil at hun er sånn passe smart for alderen. Det trekker ned at hun ikke klarer å gå, det er jo minstekravet for å bli gradert som smart...

Skrevet

Du over her: hva mente du? At dette var et dumt innlegg? Alle lurer vel på om barnet deres er like langt som andre iden samme alderen?

Skrevet

Å gå har ingenting med å være smart å gjøre. Forskning sier derimot at de som går sent, er smartere enn de spm går tidlig. Så sjekk fakta;)

Skrevet

Siden du har så mye fakta, hvorfor spør du oss da?

Jeg vil mene hun er litt treig av seg, men hvis du ikke liker svaret, så ikke spør!

Skrevet

jeg har ikke noe imot at du synes det;) Hvorfor er du sånn på hugget?

HI

Skrevet

Ikke når man bruker termen "smart" og *blunker med øyet*-tegnet, nei!

Skrevet

Stemmer alt dette så tror jeg hun er tidlig ute med mye.

Skrevet

Å, kjære all verden..... ja, sikkert smart hun. Synd på henne iallefall som har en mamma som vil ha den smarteste ungen i gata.

Skrevet

Jeg mener ikke å skryte, jo kanskje litt, fordi jeg er stolt av henne. Er stolt av henne uansett. Hun kan jo ikke gå, og jeg hadde ikke problemer med å nevne det, hadde jeg vel??

Jeg vil bare vite hvordan hun ligger an i forhold til andre. Og ordet "smart" var det eneste jeg kom på å bruke;)

Skrevet

Jeg vil absolutt ikke ha den smarteste ungen i gata..hehe. Noe så sumt å si. Vi følger bare hennes utv. Vi presser henne ikke til noe. Ville ikke falle oss inn. Dette er ikke vår fortjeneste... det er henne selv som utv seg, enten hun er tidlig ute eller ikke;)

HI

Skrevet

Ok, hun er nok tidligere ute enn gjennomsnittet :o) Jenta mi gjør det samme nå og hun er 16 mnd (hun går også)

Skrevet

Jeg regner med at det stopper opp i perioder og går fort i andre perioder. Pleier å være sånn vel?

ja, tulla her går ikke, men hun krabbet sent også. Venter på de første skrittene i disse dager;) Blir spennende.

HI

Skrevet

Ja, det er spennende!! Mys som skjer, bare viktig å la de utforske og utvikles i eget tempo :o)

Når hun første knekker koden når det gjelder å gå, går det ikke mange dagene før hun løper :o)

Skrevet

Hehe;) Gleder meg til den lille tulla skal løpe rundt her. Da blir det full fart. Hun er utrolig nysgjerrig og det går i ett hele tiden;) Så kan tenke meg det blir mer å gjøre når koden er knekt ja.

Vi er veldig nøye på å la henne utv seg i sitt tempo. Kjenner folk som nesten tvinger barnet til å gå, snakke, krabbe osv. Det er sykt i mine øyne og skadelig. Tror det er meget uheldig å forvente mer av barnet enn det det klarer å prestere.

Skrevet

er du litt schitzofren og oppmerksomhetssyk i dag eller? hehe

Skrevet

Hvorfor skal du på død og liv vite hvordan hun ligger ann i forhold til andre barn?

Skjønner ikke hvorfor det skal være en konkuranse om hvem kan det og hvem kan det hele tiden,

barn lærer i rykk og napp og derfor virker det som om noen er ekstremt begavede i en mnd, så tar resten henne igjen neste mnd, med normal aktivisering av barna lærer de seg det de skal etterhvert uansett!!!

Ingen tvil om at datteren din er flink altså, hun kan mye, men blir litt stressa av å sammenligne barn hele tida!

Skrevet

hun ville jo bare vite hvordan datteren ligger an i forhold til gj.snittet...

Skrevet

Det har hun sikkert fått svar på på 1års kontrollen! Når det legges ut her blir det for meg en slags konkranse!

Skrevet

Gutten min er 10 mnd gammel, og gjør en del av de tingene du besrev over her.. I tillegg går han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...