Gå til innhold

Ruth Kasirye vår "Norske" flaggbærer under Bejing OL...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stå på Dunder, godt å se at det finnes noen oppegående mennesker her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rule Britannia! Jeez, jeg savner mitt laidbacke liv i Her Majesty's iblant, selv om jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor dere bruker melk i teen. Vel og merke finnes det rasister der også (jeg bodde i Midlands og det var ikke bare cheerful coexistence), men romsligheten er så mye større. Det skal dere ha!

Utrolig at dere ikke ser Dunders poeng om at det har noe å si *hva* man sier om utlendinger ift å bli kalt rasist. La meg prøve å hjelpe.

Rasistisk utsagn: Jeg liker ikke at en svart idrettsutøver bærer det norske flagget.

Ikke-rasistisk utsagn: En del innvandrerkvinner får ikke lov av ektemennene sine å gå på norskkurs, noe som åpenbart fører til at disse kvinnene ikke blir like godt integrert i det norske samfunnet som de kunne ha blitt.

Jeg synes det er en vidunderlig vakker demonstrasjon, jeg, i et OL så farget av kjennskapen til grove menneskerettsbrudd i Kina, at hun skal bære flagget.

Jeg skulle ønske vi kunne shippe alle dere trangsynte FrP-ere til Jan Mayen. Det er dere som er de unorske her. Dette er Wergelands fødeland, dette er Ibsens, Gynts, Colletts, Undsets og Skrams land. Dette er et land som har kjempet for sin frihet og sitt demokrati, et land som har stått for sterke verdier internasjonalt i årevis. Som har jobbet for mellomfolkelig samarbeid, fred, solidaritet og rettferdighet. Så får vi penger mellom hendene, og tredve prosent av oss blir uspiselige, trangsynte bøller som folk i Sør-Europa ber sine tapre aftenbønner om å slippe å få på turistbesøk.

Måtte dere aldri flytte inn i mitt nabolag eller ha barn på min sønns skole.

Skrevet

Hun må da få bære flagget. Hun har like mye rett i det, siden hun er en NORSK utøver.

Ja, det er helt sikkert en måte å vise sneversynte nordmenn med røde toppluer dratt nedover trynet at norsk ikke nødvendigvis er et kritthvitt menneske................

Skrevet

Tenker dere blir stolte over henne når hun tar en medalje. Når det norske flagget er øverst på pallen.

Skrevet

Jeg er forresten veldig stolt av der jeg kommer fra. Bare prøvde å vise hvor vanskelig det kan faktisk bli å ville være norsk....hvis man vil det da ;)

Jeg er verken norsk eller noe annet. Jeg er meg... og representerer det jeg tro på... ikke et stykke jord jeg var tilfeldigvis født på.

Skrevet

Jeg er litt motstander av å slenge ut av seg at folk er rasister om de sier noe ikke positivt om noen med utenlandsk opprinnelse.

Men JEg skjønner ikke at det skal være så galt om en med utenlandsk opprinnelse bærer flagget. De er en samlet tropp. Alle konkurerer for Norge, og det er ikke forskjell på noen av dem når det kommer til verdighet. Mener jeg.

Skrevet

Handler ikke om stolthet, men om hun er norsk eller ikke. Man kan jo være stolt av henne selv om hun er utenlandsk vel?

Skrevet

Som jeg sa og mente; Jeg synes ingen her virker rasist. Det ER lov å kunne si noe om andre uten å bli kalt rasist. Og det MÅ være greit å være skeptisk uten å bli stemplet rasist.

Men tenk på henne litt, hun har valgt å representere et land hun ikke ble født i. Er ikke det flott? Og jeg tror at hun skal sikkert gjøre sitt best med tanken på Norge. Jeg har respekt for det.

Er ihvertfall bedre enn de andre 'innvandre' her i Norge som skaper trøbbel om de mener det eller ei. (ja, vet at mange som kommer hitt sliter med psykologiske problemer pga det de har opplevd).

Akkurat som de som banket opp mannen min til han var bevisstløs og ga han sosial angst etterpå. Bare for en mobil telefon.

Jeg synes da Ruth er et flott eksempel på at noen kommer til Norge for å gjøre det bra :D

Te severt med melk? Det er det man blir vant til bare, akkurat som når nordmenn spiser ribbe til Jul. All land har sitt hehe

I kina spiser de hund, men det er en annen sak :s

Skrevet

Woot? Er du helt gæærn eller? Hvis hun er norsk statsborger, er hun vel som du skriver ikke en afrikaner akkurat? Rasebevvist? OMG kan INGEN med andre raser bære flagget vårt eller? Hvor går grensen? Kan en "innvandrer" fra andre land gjøre det? Er ikke hun hekkeløpern (hun søte) født i Jugoslavia/bosnia? Hadde det da vært uakseptabelt?

Nei, dere som skjems over mørhudede som bærer flagget vårt for første gang i historien, burde kanskje huske alle OL hvor sør-afrika kunne hadde hvite flaggbærere og mørke fikk ikke engang lov til å være med! Og så vidt jeg husker er Sør-Afrika ikke i europa eller nord-amerika........

ABSOLUTT LAVMÅL, Good sportsmanship har da ingenting med hudfarge å gjøre!

Skrevet

Utlending- noen som ikke er fra landet man snakker om (Her:Norge). Hvis man er norsk statsborger er man IKKE utenlandsk statsborger, altså ingen utlending.

Man kan riktig nok "se ut som man er utlending", en gang ha vært en utlending, eller føle seg som en, men man er altså ikke en utlending av den grunn. (Sry mac, begynn å grin, men sånn er livet)

Hvis du flytter til Nigeria og skifter statsborgerskap er du ikke lenger norsk, selv om du måtte føle deg det.

-------->Du er Nigeriansk.

Hmm syns det er rart at det er vanskelig å fatte? Dere som har vansker med å fatte dette har kanskje vanskelig å fatte andre logiske ting i livet også, og at dette er grunnen til at de har grumsete og merkelig holdninger til mye rart.

Syns disse nevnte etnisk norske bør konsentrere seg om viktigere saker enn om nordmenn bærer flagg i OL med hvit/brune/mørkebrune/sorte nyanser eller ei.

Skrevet

Av og til er det ikke teoretiske fakta som teller!

Skrevet

Enig med HI. Er vel rasist jeg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...