Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Et uplanlagt svangerskap er i gjære dessverre. Vi er gift har to barn på 2 og 4 år og hadde ikke tenkt oss flere barn. Vi ser begge på et tredje barn som en belastning i forhold til det praktiske hverdagsliv. Vi må ha større hus, større bil, flere barn å følge opp, mer klesvask, det økonomiske f.eks i forbindelse med en feriereise. Barnevakt. (I dag fordeler vi ungene, en på hver besteforeldrepar.) Den eneste ønsket om et tredje barn er at det er fantastisk med barn. Jeg har aldri vært så lykkelig som når våre to små var babyer. Babyer er det nydeligste som finnes. Men de blir jo større og det krever sitt. Konklusjonen er at vi skal ta abort. Men jeg har jo en aldri så liten tvil der inne. Legetime er bestilt til i ettermiddag. Hvor stor er egentlig belastningen med et 3 barn? Er det jeg som ser for mørkt på det?
Gjest Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Det er ikke så mye værre med 3 barn enn to barn. Litt ekstra blir det jo så klart når de er babyer og helt små fordi de to eldste da kan være med på mye, men minste ikke, dog dette går seg jo fort til. Synes det er veldig kos med tre barn jeg :-) Er noe som heter at man angrer aldri på de barna man får, men man kan angre mye på de man aldri fikk. Om du er i tvil ville jeg ikke gjort det, men dette er uansett deres valg.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 er ikke så stor forskjell på 2 og 3 barn. Tenk hvor kjekt å være 3 søsken da er oppvokse med to søsken selv, så jeg skal ha 3 unger nr 3 er på vei
Gjest Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Jeg, eller vi tenkte akkurat de samme tankene som dere gjør nå. Vi hadde akkurat plass nok til 2 barn osv, skulle ikke ha flere blabla. Så ble jeg uplanlagt gravid (brukte ladycomp) og der satt vi da... Og lurte viiiirkelig på hva vi skulle gjøre. Men så fant vi ut av at en dag senere i livet... Ville vi nok helt sikkert hatt en tredjemann! Og større plass er greit å ha uansett! hehe... Så vi kjøpte oss hus, en bil til og fått 3 mann ) Vi storkoser oss, og angrer såklart ikke! (det er vel ingen som angrer de barna man fikk, men heller angra dem man valgte å ikke få?) Nå VET vi med 100% sikkerhet at familien er komplett og mannen skal kappe strengen. 3 barn er hæææærlig )
Mrs. Bouquet Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Selv mener jeg at belastning i forhold til det praktiske hverdagsliv ikke er noen god grunn for å avslutte svangerskapet. Ikke så lenge det egår uit over helsa (enten psykisk eller fysisk) til noen av dere. Jeg er nokså sikker på at det er løslig om dere tenker dere om. Siden du har et snev av tvil mener jeg dere bør se på alle andre muligheter før dere vurderer en abort. Avbestill den timen.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Takk for svar. Jeg tenker og tenker og tenker.... Mannen vil jo ikke ha flere barn, og jeg er i tvil. Det føles ikke smart å trumfe igjennom dette barnet heller, samtidig vil det være grusomt å angre. Så angre kan jeg bare ikke gjøre. En annen sak er min alder. Hadde jeg vært yngre ville nok avgjørelsen vært anderledes. Men jeg er 37 nå og synes jeg er i eldste laget for en ny baby.
Gjest Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Har tre selv, går helt fint. Travelt, men hadde aldri i verden tatt abort uansett hvor ubeleilig det hadde vært der og da...slikke ting ordner seg alltid. Uansett, deres valg....men hvis det er kun av praktiske årsaker så synes jeg det er et tynnt grunnlag, hadde det vært andre grunner som helse osv så hadde saken vært en annen..
Mrs. Bouquet Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Så lenge du allerede er gravid blir det litt feil vinkling å si at det er du som trumfer gjennom dette barnet. Er i så fall mannen din som trumfer gjennom en abort. Du er tross alt allerede gravid. Du er ikke i eldste laget for ny baby, du er 37, ikke 52. Hehe... Nei, jeg er bare så i mot at mennesker, med slik forsutsetninger det høres ut som dere har, ikke tar i mot barnet når man allerede har havnet i situasjonen og er gravid.
Gjest Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 Dere har vel vært to om "uhellet"? Mannen din vet godt hva sex kan føre til så den får han dra lenger ut på landet med ;-) Ikke la ham presse deg til en abort du ikke ønsker, da tror jeg du vil angre resten av livet.
magica fra tryll Skrevet 4. august 2008 #10 Skrevet 4. august 2008 Hei! Er jo litt travelt i den alderen barna deres er i nå, men blir jo bare bedre og bedre synes jeg:) Venter nr 5 nå og er 41 år. Praktiske ting lar seg jo alltid løse da...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 Jeg syns ikke du er i eldste laget for en ny baby! Og de andre barna dine er ikke så gamle heller, så dette passer jo inn.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #12 Skrevet 4. august 2008 Er mye arbeid med 3 enn 2. Vet av erfaring. Prevensjon er tingen! Hjelper ikke og syte etterpå!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #13 Skrevet 4. august 2008 Jeg skjønner bare ikke hvordan du i det hele tatt klarer å vurdere tanken på abort. Skal du sitte resten av livet og tenke på dette barnet som du valgte å ta livet av?
Gjest Skrevet 4. august 2008 #14 Skrevet 4. august 2008 Jeg har også erfaring med 3 barn og synes ikke det er så ille :-)
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 4. august 2008 #15 Skrevet 4. august 2008 3 barn er ingen problem:) jeg synes det var lettere med 3 enn med 2. jeg stressa ikke så mye da:) er alene med 5 jeg da, å det går det å) alt går når det er barna våre vettu:))
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #16 Skrevet 4. august 2008 Jeg blir veldig imponert over alle som har mange barn. 5 barn og alene står det stor respekt av. Jeg har selv flere venniner med 4 barn og en med 5 barn, men merker jo at jeg er en litt annen type enn de. Jeg har alltid vært glad i å reise, gjerne på weekendturer til storbyer. Jeg har 7 års høyskole utdannelse og krevende jobb. Mine venninner med mange barn er super lykkelige med små krav til seg selv og nyter livet med sin familie, og jeg er vel litt misunnelig over at de klarer å nøye seg med det som faktisk er det viktigste i livet. Jeg innrømmer nok at jeg er litt egoistisk i forhold til å ha lyst på tid for meg selv, selv om jeg elsker mine barn. For hvert innlegg jeg leser øker tvilen, men det var godt å se at en "innrømte" at det er travelt........
Fire småtroll Skrevet 4. august 2008 #17 Skrevet 4. august 2008 Jeg synes overgangen fra ett til to barn var ganske stor, jeg var skikkelig sliten en stund mens nummer to var liten... Men overgangen fra to til tre barn var superkoselig, jeg var så mye mer avslappet og rolig (eldre også), hadde rutinene inne og alt fungerte så fint. De to eldste hadde hverandre så det finnes ikke sjalusi, de elsker sin lille babysøster. Jeg har aldri trivdes så godt i morsrollen som etter at nr tre kom jeg, det er en fryd. Ikkenoe problem med tre barn.... Nå er jeg gravid med nummer fire da, og gleder meg. Nå må vi vikrelig tenke praktisk når det kommer til bilkjøp og andre praktiske løsninger, men alt går. Jeg er temmelig overbevist om at man aldri kan angre på de barna man får, men man kan angre på de man aldri fikk.. Som mannen min sier, når vi sitter som gamle og ser tilbake på et langt liv er han sikker på at det er denne travle tiden med små barn som vil gi de beste minnene. Ikke karriære-jaget, sprettrompa vi trente oss til eller konsertene vi fikk gått på fordi det var så greit med barnevakt til bare to... Lykke til med valget ditt!
*SmurfeMamma* Skrevet 4. august 2008 #18 Skrevet 4. august 2008 så lenge du kan bli gravid er du ikke for gammel... du burde iallefall tenke deg nøye om før du gjør inngrepet, for da kan du ikke gjøre om på det igjen.... jeg kjenner flere som har valgt abort fordi det passet årlig med barn i livet deres akkurat da... og mange av de sliter veldig etterpå.. hvert år rundt den antatte termin, blir en trist dag for dem! og e lurer på hvordan barnet ville sett ut, om det var gutt eller jente osv. osv. .... det er nok en mening med at du ble gravid nå... du kommer helt sikkert til å trives kjempe godt som trebarns mor. Og viss du forteller mannen din at du er sterkt i tvil på hva du vil gjøre, at du er redd for å angre osv... så kan det jo hende han også kanskje blir i tvil... så lenge du er tvil, burde du ikke gjøre, da er det veldig stor sjangs for at du vil komme til å angre!! Du må selvfølgelig gjøre det du syns passer best for dere, men jeg unner ingen å angre på en abort, jeg har sett hvor vondt det kan gjøre er mor!!!! uansett så må du ha lykke til du gjør nok det rette valget til slutt!!!
Nosa Skrevet 4. august 2008 #19 Skrevet 4. august 2008 Hei! Vi har to gutter på 3 og snart 6 og ei jente på 6 mnd. Det var større overgang og mer å gjøre fra 1 til 2 barn enn det har vært fra 2 til 3. Guttene er større også, det vil dine også være når tredje kommer. De greier seg mer alene og snuppa elsker og se på når guttene leker. For oss har det vært supert å få tre barn, selv om vi var innstilte på at 2 var nok, men så slapp vi heldigvis og ta diskusjonen om verdigrunnlaget til familien da vi var "uheldige". For oss er gleden med et barn er større enn tanken på at det blir dyrt og reise til syden, sagt på en enkel måte. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #21 Skrevet 4. august 2008 Hei, Takk for at du tenker på meg!! Jeg har vært hos legen og fått en henvisning til sykehuset, og må selv ta kontakt for å bestille time. Normal ventetid er en uke. Jeg var veldig lettet da jeg var ferdig hos legen, for jeg hadde forventet meg formaninger om det ene og det andre. Men han var kjempehyggelig og fortalte det meste jeg behøvde å vite i tillegg til at han nevnte at mange angrer etter en abort, men normalt ikke de i min alder som hadde barn fra før. Jeg vingler veldig mellom å tenke på hvor koselig det er med en baby til å tenke på hvor upraktisk og stessende det blir med tre barn.
Sånn kan det gå Skrevet 4. august 2008 #22 Skrevet 4. august 2008 Jeg har selv over 8 år høyskole- og universitetsutdannelse og en krevende jobb, men jeg har også 8 barn. Er ikke noen automatisk motsetning der.
Milly::) Skrevet 4. august 2008 #23 Skrevet 4. august 2008 Jeg kan bare ikke forstå hvordan du tenker... Du kommer jo aldri i livet til å angre på dette barnet, hvis du bærer det frem,,,, Å tenke praktisk her og praktisk der, det er et liv du har i magen, ikke en praktisk eller upraktisk duppeditt... Nei kjente det gikk et lita kaldt gufs ned over ryggen, når det gjelder måten du ordlegger deg... Nei huff... Håper virkelig ikke du tar abort....
Gjest Skrevet 4. august 2008 #24 Skrevet 4. august 2008 Du er morder hvis du tar abort bare fordi graviditeten ikke var planlagt! Du har ingen reell grunn til å velge abort hvis du er sunn og frisk og sterk nok til å få et tredje barn. Jeg har tre barn, og vi har egentlig ikke råd til det vil mange si fordi vi bare lever på en inntekt, men vi klarer oss for det. Jeg ville aldri i livet tatt abort da jeg ble gravid for tredje gang. Vi lever bare på en inntekt, så vi har ut i fra det andre flest mener ikke råd til å ha tre barn, men jeg angrer ikke en dag på at jeg fikk tredjemann. Nå har jeg ikke tenkt å få et fjerde barn, men dersom det skulle skjedd ville jeg ikke tatt abort frivillig dersom jeg mot formodning hadde blitt gravid en gang til. Når vi klarer å ta oss av tre barn, vil helt sikkert du klare det også. Ta ikke abort. Ikke drep den lille du har i magen din! Du kommer til å angre så lenge du lever hvis du nå gjennomfører aborten. Det er snakk om å ville prioritere og venne seg til tanken på at dere skal få en til. Bær frem den du nå har i magen, men sørg for at enten du eller din mann steriliserer seg når tredjemann er født. Det er helt forkastelig å ta abort bare fordi en graviditet ikke er planlagt.
Gjest Skrevet 4. august 2008 #25 Skrevet 4. august 2008 Å jo, det er klart du kan få et tredje barn selv om du er 37 år. Bær frem barnet, men sørg for at det aldri blir et fjerde barn. Hadde jeg vært deg, ville forholdet til mann vært ødelagt og over og ut hvis det var mannen min som hadde mobbet meg til å ta abort. Skilsmissen hadde vært et faktum i nær fremtid, hvis jeg hadde blitt presset til abortere bort det tredje barnet mitt. Å som jeg hater abort, med mindre det er en helt nødvendig løsning. Du dør ikke om du bærer frem det barnet, og ikke kommer dere til å sulte i fattigdom heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå