Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Er det sant at smertene går over med engang ungen er ute??
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Nja, selve smertene du har under fødsel blir borte. Stingene etter rifter evnt klipping er det som gjør vondt etterpå. I hvertfall her.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Tja..ikke alltid. Med førstemann husker jeg ikke smerter etter at han var ute, men med nr 2 så hadde jeg etter-rier...
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Ja, men fikk litt etter veer etter begge fødslene da jeg skulle amme men det gikk fort over også var jeg så forelsket i den lille at smerten gjerne kunne vært dobbel uten at det hadde gjort noe. Lykken tar helt overhånd, sikkert derfor man ikke kjenner mere smerter med en gang:-) Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Det er vondt etterpå ja! Først så er det sying, det erVONDT, Så skal man tisse, det er VONDT, så skal man bæsje, det er enda vondere, også han man selvfølgelig etterriene da.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 ja den smerten du har under fødsel kan ikke sammenlignes med den etterpå..den er veldig ubehagelig hvertfall hvis du må sy og etterier og slik,men som h un over meg sier du er så forelsket i det lille barnet at de kunne sikkert vært dobbelt så sterke og du hadde ikke brydd deg.. men i det ungen er ute så er den værste smerten over:) lykke te:)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 å gå på do er ikke VONDT det er ubehageligt,og det kan det være en liten stund fremover..dette går fint og du trenger ikke bekymre deg for det:)
PAVEEL Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 jeg husker ikke noe smerte etter at ungene kom ut... hadde litt etter rier med nr 2, men det fikk jeg smertestillende for. og de fikk jeg ikke før dagene etterpå:-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 Nja, riene går jo over. Jeg hadde etter-rier med begge to, men de er ingenting i forhold til ordentlige rier. Hjelper med Paracet. Hvis du tenker på at man "glemmer" smertene og alt som har skjedd når ungen er ute, så er det veldig forskjellig. Hadde en vondt førstefødsel, så der er fremdeles ingenting glemt. (5 år siden). Det var så vondt og fælt at jeg kjente ingen spesiell glede når jeg var ferdig, utenom at nå kunne jeg kanskje få slappet av litt. Andremann var helt fantastisk! Der var all smerte glemt når han kom ut, var bare fryd og gammen! Brydde meg ikke om at de sydde meg sammen, slik jeg gjorde med nr. 1. Men etterriene var mye verre etter fødsel nr. 2.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #11 Skrevet 3. august 2008 Å gå på do er ikke vondt? Hva er det for noe å si?? JEG hadde kjempevondt. Hadde nesten heller født en gang til altså, enn å måtte ha vondt når jeg tisset i fire uker etterpå. Fy satan så vondt det gjorde, tisset i dusjen hver gang jeg, i FIRE uker etter fødselen, så kom ikke her og si at det ikke gjør vondt!
nurket4a Skrevet 3. august 2008 #12 Skrevet 3. august 2008 Jeg hadde litt etter rier i dagene etter fødselen, kjentes ut som svake menssmerter. Hadde ikke spesielt vondt i stingene, kunne svi litt de første 2 dagene når jeg var på do, Men brukte hånddusjen samtidig som jeg tissa, da kjentes det ikke.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #13 Skrevet 3. august 2008 NEI!! Sydde bare to sting, men FY**** så vondt det gjorde å tiss dagene etter. Lot være å drikke nesten fordi jeg var livredd for å tisse. For ikke å snakke om etterriene som var like ille som riene...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #14 Skrevet 3. august 2008 Etter nr 1 kunne jeg ikke sitte/gå ordentlig på tre uker. Hadde vondt overalt, var støl, og det å gå på do var som å føde en gang til. Etter nr 2 ruslet jeg fra fødestuen inn på rommet, satt med beina i kors etter to timer og ammet. Så svaret på spm ditt er: Det får du ikke vite før du har prøvd. Og til deg over her som sier at det ikke er vondt, bare ubehaglig å gå på do: Hvem gjorde deg allvitende? Har du kjent alle andres smerter?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #15 Skrevet 3. august 2008 Jeg følte meg faktisk litt snytt rett etter fødselen fordi jeg også hadde hørt at da ville alle smerter forsvinne. ;o) Det gjorde vondt å sy og det gjorde veldig vondt da jordmor lå på magen min for å presse ut morkaka. I tillegg var det en del etterrier de første dagene, men da hjalp det med Ibux/paracet. Grudde meg veldig til å gå på do, men det gikk faktisk overraskende bra. Var ikke så ille, synes jeg. Men så klart, sammenlignet med fødselssmertene så er det "ingenting".
KaMa Skrevet 3. august 2008 #16 Skrevet 3. august 2008 Åpenbart helt inviduelt. Syns det er litt rart at ingen nevner at du må "føde" morkaken. Jeg syns det var vondt også, men mulig jeg er en pingle. Sting og etterier gjorde vondt og å gå på toalettet gjorde vondt. Pussig nok så gjør jeg det gjerne igjen, så fryktelig traumatisk var det ikke.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #17 Skrevet 3. august 2008 Nei ikke helt. Riene er jo borte og de er utvilsomt de verste, men jeg har verket og svidd nedentil en god stund etterpå, bare at den smerten merker man ikke noe til før riene er over.
FuckFace Skrevet 3. august 2008 #18 Skrevet 3. august 2008 Jeg syns ikke det var så vondt å føde morkaken. Det som derimot var ubeskrivelig ubehagelig, var når JM veivet rundt med navlestrengen i åpningen min før morkaken kom ut!! Ganske sårt der etter å ha presset ut 4 kg... Etterriene var heller ikke veldig behagelig.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #19 Skrevet 3. august 2008 Det er sikkert veldig individuelt hvordan man opplever det. De intense smertene under fødselen er jo over, og for min del var det ingen smerter med morkaka eller da de sydde et par sting. Det som var vondest for meg var en kjempehemmeoride som svei og klødde og gjorde det ulidelig vondt å gå på do. Men fikk hjelp for den da. Etter noen dager var det greit. Ellers kan det være ubehagelig med etterrier, serlig når man ammer. Men Smertene fra fødselen var fort glemt for min del.
Hikken Skrevet 3. august 2008 #20 Skrevet 3. august 2008 Jeg var så full av dop på slutten, så merket ikke noe til syinga, men har fortsatt mye vondt tre uker etter fødselen. Gå på do er fortsatt et lite helvete og hadde sterke etterrier i fire dager. Gleder meg til å kunne tisse uten at det føles som hele livmora har tenkt seg ut! :-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #21 Skrevet 3. august 2008 Nei. Selve riesmertene er over, men man er ganske medtatt etter det man har vært gjennom! (Men noen får etterrier også..) Har man revnet eller blitt klippet gjør såret vondt ei stund etterpå, husker ikke hvor lenge, i alle fall noen dager, om ikke mer. Alle hadde skrytt av at Sababindene var så gode å bruke etter fødsel, men jeg klarte ikke å sitte på dem. De er så tykke at de presser opp mot stingene og alt det vonde når man sitter. AU! (Men de var gode å bruke da stingene var grodd. De andre bindene er så luftette at man lett får sopp..) Er du riktig uheldig får du hemorroider også. Mine var så smertefulle at jeg lå på sofaen og gråt. Greide ikke stå, gå eller sitte. I tillegg var det helg, så jeg fikk ikke kjøpt inn scheriproct..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #22 Skrevet 3. august 2008 Det har stemt alle tre gangene her i hvertfall. :-) KUn trøbbel med å få ut morkaka ene gangen, det er vel det værste jeg har opplevd i forbindelse med fødslen...hadde ei jordmor som halte og dro og ei som nærmest hoppa på magen min..hehe...men gikk over når det var over det også.... :-) Var ikke så vondt å føde heller, egentlig....mest spennende og kick.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #23 Skrevet 3. august 2008 Hadde mye vondt etterpå. Ble sydd mye innvendig og følte i lange tider at hele underlivet plutselig skulle ligge på gulvet. I tillegg pådro jeg meg smertefulle hemorroider som plagte meg et helt år i ettertid. Hadde utrolig mye vondt etter å ha gått på do, hold på å svime av. Smertene kom ikke med en gang etterpå heller, men kanskje en halvtime senere og det var typisk når jeg var ute å kjørte til butikken o.l. måtte ofte stoppe bilen og satt/stod vrei meg i smerter. Dette var daglig over lengre tid.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #24 Skrevet 3. august 2008 Nei, man får etetrveer, de kan være veldig vonde. Og dersom man, slik som meg, revner max og må sy 50 sting skal jeg love deg det gjør vondt leeenge etterpå. Og amming kan også være dritvondt de første ukene. Så det er masse vondter i barseltiden også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå