Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Ehhh... det er jo bare å spise salami?? Gilde`s salami er helt trygg! Er frosset og hele pakka!!
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Er gildes salami frosset? Eller må man fryse den først?
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Har vært i kontakt med Gilde for å sjekke dette. De skrev tilbak at råvarene i Gilde Salami er dypryst, så den kan man spise selv som gravid. Synd det samme ikke gjelder for fårepølse
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 så bra=)Men må si jeg er jo litt redd for å spise salamim fordet? hehe.. klem
mamarama og lille banan Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 spiser salami med god samvittighet jeg men jeg fryser pakken i et par dager hjemme også, for sikkerhets skyld.
Girlygirl83 Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Jeg savner det også! Listeria overlever frysing så det er ikke helt trygt selvom man fryser salami. Jeg tar ikke sjangsen.
sekke Skrevet 2. august 2008 #8 Skrevet 2. august 2008 jeg spiser salami og har ikke tenkt å slutte med det......
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 2. august 2008 #9 Skrevet 2. august 2008 spiser all slags salami jeg da.hva kan skje da?????
Gull1 Skrevet 2. august 2008 #10 Skrevet 2. august 2008 Huff jeg blir så redd når dere skriver slik...har spist både spekepølse, spekeskinke, fårepølse og salami i sommer (spekemat). Hvor stor er egentlig sjansene for listeria????
Tonjepuus89 Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 Jeg har også spist spekemat tidligere i svangerskapet og babyen lever nå fortsatt og har det helt fint inni magen min, så slapp av! Jordmoren min sa at så lenge man ikke spiser spekemat og sånt som er like før det går ut på dato så er det ikke farlig! Er en utrolig liten sjanse for å bli smittet av noe som helst!
mamarama og lille banan Skrevet 2. august 2008 #12 Skrevet 2. august 2008 veeeeldig liten! jeg tar sjansen, gitt. må bli en dårlig mamma jeg da, får jeg nesten inntrykk av.
Pregnentos Skrevet 2. august 2008 #13 Skrevet 2. august 2008 Spiser både forepølse og salami nesten hver dag.. Spiste ingenting i sist svangerskap, men fant ut at jeg ikke skulle være så hysterisk denne gang. Har også hørt at gilde sine spekemat er frosset + vossafår...
Mrs. Bouquet Skrevet 2. august 2008 #14 Skrevet 2. august 2008 Hjelper ikke at den er frosset om den inneholder toxoplasmose. Det er kun høye temperaturer som tar knekken på det. Er liten sjanse for både toxoplasmose og listeria, men blir man smittet kan det få fatale følger for fosteret. Jeg holder meg unna.
tiny med 3 små:) Skrevet 2. august 2008 #15 Skrevet 2. august 2008 omg..... enkelte er såååååå hysteriske altså..... måtte bare få det ut!!!!!!!!!!!!
leia81 venter gull nr3 Skrevet 2. august 2008 #16 Skrevet 2. august 2008 herregud hva er vitsen med å kalle folk HYSTERISKE??? jeg tenker mitt jeg å men skriver det da ikke til folk.... la nå folk få passe på den inni magen sin som dem vill da..... er det ikke dems unger?? seff går det ann å spørre om hva andre gravide gjør å ikke gjør... men å bli kalt HYSTERIKSE er ikke noe gøy...... å det er ikke noe vits i at noen skal begynne å føle seg som en dårlig mor.... Tenk på den lille å gjør det som dere føler er det beste for dere.... sånn da var jeg ferdig med det jeg hadde på mitt hjerte =) håper ikke noen føler seg krenket eller ille til mote... (er nok hormonene som gjør meg så irritert nå) klem fra meg =)
Girlygirl83 Skrevet 2. august 2008 #17 Skrevet 2. august 2008 Da kan jo vi som faktisk forholder oss til de offentlige rådene kalle dere for FORBANNA UFORSVARLIGE! Heller såkalt hysterisk enn helt idiot.
mortherese=mamma til twins! :) Skrevet 2. august 2008 #18 Skrevet 2. august 2008 Jeg holder meg helt unna!!! Hadde ALDRI tilgitt meg selv om det skulle skje noe med mine to små i magen! (SELV om sjansen er liten!)
leia81 venter gull nr3 Skrevet 2. august 2008 #19 Skrevet 2. august 2008 ja bare kall meg for det du... har værken spist spekemat eller skal spise det heller... men når noen leger sier du kan spise det bare du fryser det og når noen sier man ikke skal spise det vet jo ikke alle hva de skal tro på.... synes det blir for tei å kalle folk ting her inne... her er et sted man kan komme å snakke om ting man tenker på og bekynrer seg for.... i god tro om å ikke bli kalt for ting å sett ned på,,,,, er det mulig sier jeg bare
mamarama og lille banan Skrevet 2. august 2008 #20 Skrevet 2. august 2008 fy f*** nå kjenner jeg at jeg blir forbanna! jeg holder meg til de offentlige rådene på matportalen.no jeg også, men når det gjelder salami følger jeg rådet jeg fikk fra jordmor, og det var å fryse det først og spise med god samvittighet. det går da ikke an å angripe folk sånn???? du er vel en av de som mener jeg blir en dårlig mor når jeg spiser salami også du, da? det skrev jeg (lenger opp) bare på tull, men det er tydeligvis folk som mener det. hjelpe meg som hormonene flyr....
Mrs. Bouquet Skrevet 2. august 2008 #21 Skrevet 2. august 2008 Jeg bryr meg lite om andre kaller meg hysterisk. Det som plager meg er at andre sier til de som søker råd at det bare er å spise når det faktisk står at gravide bør unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar på www.matportalen.no som er den offentlige rådgiveren når det gjelder mat her til lands.
leia81 venter gull nr3 Skrevet 2. august 2008 #22 Skrevet 2. august 2008 jeg sitter nå her å sier at dere som følger de reglene at dere ikke skla bli kalt hysteris eller føle dere som noen dårlige mødre... var ei over her som kalte dere hysteriske... jeg sitter nå ikke her å kaller dere hysteriske... jeg sier at man kan la være å kalle folk ting her inne..... les etter da er dere snille.....
GreitÅVæreAnonym Skrevet 2. august 2008 #23 Skrevet 2. august 2008 Hysteri? Tja. Det ble jo født friske barn før i væla også!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;-)
sekke Skrevet 2. august 2008 #24 Skrevet 2. august 2008 la nå folk spise det de vil.... er jo greit å ha et sted å spørre ulike spørsmål når men er usikker. men folk er jo så utrolig bastante og aggressive. "der gjør jeg og det gjør jeg ikke". synes vel kanskje ikke denne tråden var den verste jeg har lest her inne. men det er mange meninger og folk kan være utrolig stygge med hverandre her inne. egentlig er jo dette et forum for å få råd og støtte. jeg er ikke av den hysteriske typen. jeg bruker ikke noen former for rusmidler overhodet,men er ikke alle dager jeg spiser sundt og får i meg 5 om dagen. jeg er også treningsnarkoman så hender jeg presser meg litt mer enn det som står i gravid bøkene.dessuten er jeg avhengig av pepsi max og drikker mer enn anbefalt. føler ikke at dette gjør meg til en kommende dårlig mor. tro meg. jeg arbeider i barnevernet og ser litt av hvert...... men jeg har det godt med meg selv og stresser ikke med så mye. dette tror jeg påvirker fosteret positivt. sist kom ut ei flott og lang velskapt jente som omtrent ikke har vært syk på de 2.5 årene hun har levd.
leia81 venter gull nr3 Skrevet 2. august 2008 #25 Skrevet 2. august 2008 jeg gjentar bare det jeg skrev i sta og som ingen vistnok fikk med seg........... synes det blir for tei å kalle folk ting her inne... her er et sted man kan komme å snakke om ting man tenker på og bekymrer seg for.... i god tro om å ikke bli kalt for ting å sett ned på,,,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå