Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #26 Skrevet 2. august 2008 Alle jobber jeg måtte vært borti føtter.... Altså med pedikyr, annen fotpleie, fotsoneterapaut, allmennlege (kommer vel en anne pasient som må vise tåa si der også)...Hater føtter og tær, og klarer så vidt det er å klippe tåneglene mine selv, samt barna sine. DER går grensen for min omgang med føtter...ÆÆÆÆSSSSSJ! Ellers kunne jeg jobbet med hva som helts om jeg måtte, men så har jeg hatt mange kortidsjobber i perioder hvor jeg har vært student, på flyttefot og ellers mellom to jobber....Det er jo disse hullene i CV man vil unngå ).. Nå sitter jeg på kontor hele dagen, men med det beste arbeidsmiljø ever, og nært hjem, skole og barnehage og fflexi arbeidstid..Kommer ALDRI til å slutte )
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #27 Skrevet 2. august 2008 Det er flere yrker som ville komt langt nede på listen. (Men ville heller jobbet der enn å gått arbeidsledig) - skadedyrbekjemper (redd alle dyr) - å vaske etter drap/ dødsfall (huff for et syn og den stanken) - langtransportsjåfør (liker ikke å kjøre langt eller på ukjendte veier) - dyrepasser (redd dyr) - hjelpepleier (orker ikke å ta andres bæsj og spye) - soldat i krig (kan risikere å måtte drepe noen) - bonde (har aldri helt fri og arbeid nesten hele døgnet) - redningsdykker (får klaus å dykke med maske og en må dra opp oppsvulmede lik) - gardist utenfor slottet (klarer ikke å stå helt i ro så lenge uten å svime av i sommervarmen) - drive snøbrøyting og strøing (er litt redd på glattisen) .........
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #28 Skrevet 2. august 2008 Jeg kunne aldri ha jobbet m økonomi, aksjer o.l. Kontorjobb hvor du sitter inn heledagen og bare snakker i telefonen...Hadde flydd på veggene ja. Har vel hatt de fleste av jobbene folk over nevner, bortsett fra sykehjem. Klarer ikke vaske eldre mennesker må jeg innrømme. Ellers så prøvde jeg telefonsalg en gang for hundre år siden. Det var pyton. Jeg slutta på dagen. Butikkjobber er helt ok, så lenge kundene kan oppføre seg. men er for mange som tror at man kan oppføre seg som en dritt i butikk ("kunden altid rett"...ehh NOT...snarere aldri rett), så kan ofte være kjipt. Men mener ALLE hadde hatt godt av å prøve et serviceyrke og jobb i barnehage. Da hadde man fått en annen respekt for de som faktisk har disse jobbene og som gjør en kjempe jobb og forhåpentligvis også behandla de bedre. Tror uønskede graviditeter hadde gått krafig ned om man hadde litt erfaring m barn først ja:)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #29 Skrevet 2. august 2008 Vaskehjelp på danskebåten...fysj og fysj...tørke opp spy...urk..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. august 2008 #30 Skrevet 2. august 2008 jordmor, eller sykepeier eller hjelpepleier
Gjest Skrevet 2. august 2008 #31 Skrevet 2. august 2008 Dette har ikke noe med at vi ikke trenger alle yrker å gjøre, jeg kunne f.eks aldri orket å jobbe på et sykehjem men har stor respekt for dem som utfører denne jobben nettopp fordi jeg ikke ville orket selv. Jeg ser aldri ned på noen som har yrker jeg ikke selv ille hatt, jeg er bare glad det er de som har jobbene og ikke jeg ;-) Jeg har tatt jobber jeg har misslikt sterkt noen ganger, f.eks som vaskehjelp, for å tjene noen sårt tiltrengte kroner, men er veldig glad jeg nå har fått ferdig en utdanning som gir meg et mer givende og spennende yrke. Men jeg er bombesikker på at mange ikke ville valgt mitt yrke heller, jeg skal ut som lærer på ungdomsskole og det er mange som ikke ville hatt e slik jobb også.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #32 Skrevet 2. august 2008 Lærer kunne jeg virkelig ikke tenkt meg å være, for de får jo kjeft for alt og ingenting!!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #33 Skrevet 2. august 2008 Septiktanktømmer må vel være det verste ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå