Gå til innhold

Hvilket yrke er ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... det absolutt verste du kunne hatt? Jeg kunne aldri vært butikkmedarbeider, det virker som verdens kjedeligste og minst givende jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne ALDRI ha jobbe på Mcdonalds e.l..

Ikke sånn sortere ved samlebånd heller.

Skrevet

Nesten det samme her,for en si...jeg kunne aldri ha jobbet på bensinstasjon....! Aldri...!

Skrevet

Tenker psykolog for "brukere" her inne ville vært slitsomt..

Skrevet

- Kassadame

- Vaskekjerring

- Servitør

- Bartender

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Tja. Kommer vel mer an på hvem jeg jobber sammen med, tror jeg. Mye kjedelig blir helt greit sammen de rette personene. Og dårlig miljø kan ødelegge en fantastisk jobb.

Skrevet

Jeg er sykepleier og hater jobben min på sykehjem for tiden. jeg kunne tenkt meg et år som butikkmedarbeider som du over meg nevnte som det verste.

Er dritlei hjelpeløse og syke folk, spesielt sånne som vil være litt sykere enn de ellers er. jeg skal finne meg en ny jobb, men har permisjon foreløpig. Vet jeg har mange valg som utdannet sykepleier men vet ikke helt hva. Utenom min egen jobb tror jeg det verste må være servitør på restaurant. Det virker kjipt å måtte være hyggelig og smiske med gjestene hele tiden, for så å rydde opp som en annen slave. nesten som min jobb m.a.o

Skrevet

- Alle typer butikkjobber

- Gamlehjem /sykehjem

- Vaskedame

- Servitør

- kokk

- Hjemmesykepleien

- postbud

- barnehageansatt

hm, de jeg kom på nå hverfall :)

Skrevet

Det er mye det,

kassa i dagligvare

renholdsarbeider

bensin stasjon

butikk generelt

resturant, kokk, seritør el.

nei, det er faktisk få jobber jeg kunne tenkt meg...godt at jeg er student i 3 år til!

Skrevet

Jeg hadde tatt den jobben jeg hadde fått jeg. For å fått lønning til regninger og mat.

Får håpe dere ikke må ta en jobb som det dere nevner da, men hadde ingen tatt disse jobbene så hadde heller ikke vi kunne ha gått i butikken å handlet mat og gått på Mc Donald. det trengs folk til alt for å få dagene til å fungere over hele Norge.

Hadde vi ikke hatt renholdsfolk på sykehusene. Hvordan tror dere det da ville ha sett ut med møkk og bakterier.

Skrevet

Joda, det vet da alle. Men det er jo naturlig at ikke alle ønsker å jobbe som dette. Vet at mange ikke ønsker å jobbe med det jeg gjør, men jeg liker det jo for det, og blir ikke fornærmet av at det for andre kan være den verst tenkelige jobben...

Jeg har ikke lyst å jobbe som renholder, men har gjort det mens jeg studerte for å få penger. Helt greit, men personlig vil jeg ikke gjøre det mer. Betyr ikke at jeg rakker ned på andre som jobber som det for det...

Skrevet

ditto... spl på sykehjm er noe dritt... tror heller jeg villle vært servitør og smisket med gjestene du ser max et par timer, og kanskje fått litt tips av enn å smiske med pasienter som absolutt aldri blir fornøyde..

Skrevet

Tatt billett i en bomring...........

Skrevet

En eller annen form for helsearbeider. Har tilløp til diverse tvangstanker når det gjelder "låste jeg døra", "dro jeg ut kaffetrakteren" og ser det som ett problem hvis det strakk seg videre til "ga jeg medisin, eller..."

Skrevet

Bussjåfør eller taxisjåfør står for meg som det absolutt værste!

Toller og vekter er heller ikke yrker jeg kunne tenkt meg å hatt.

Skrevet

Konduktør på tog

flyvertinne

en som rydder/vasker oslos gater tidlig på morgenen...

Skrevet

En jobb der jeg må sitte hele dagen. På et kontor,foran en dataskjerm o.l Gjeeesp

Skrevet

Kunne aldri ha jobbet på søppelbilen ,og jeg hadde bidd hakke spikka gærn hadde jeg måtte kjørt isbilen.Satan den lyden irriterer vettet av meg:)

Aldri i livet har jeg ville vært gynekolog,tenk de gosakerne man hadde fått sett i tide og utide.Brekker meg allerede.

Musikkskole lærer,for det første så er jeg jo noteblind og døv,og det regner jeg sterkt med at mange av elevene også er.

Skrevet

- Telefonselger (alle de som er idioter mot telefonselgerne..)

- Ren kontorjobb (GJEEESP!!!!)

- Ta imot penger i bomring (trykke på en knapp hele dagen.. gjeeesp)

- Fisker/ sjøansatt (lite tid hjemme, og jeg liker å sove i egen seng alltid)

- Fabrikkarbeider (sette sammen deler på et samlebånd.. kjenner smertene i ryggen bare ved tanken)

- Servitør (dårlig tips, dårlig lønn, vonde ben og rygg..)

- Oppvaskhjelp ( jobb for de som ikke vil tenke.)

- Vaskedame ( Er elendig til å vaske)

- Jobbe i sonen på tv2 eller noe lignende ( åssen greier de å skravle hele natta??? Glad jeg ikke er sammen med en skravlebøtte!!)

- Reklamebud

- Avisbud

- Postsortering

- Psykolog

Kunne godt tenke meg å jobbe i butikk. Jobbet på rimi en sommer, mange småpauser + lunsjpause, forskjellige oppgaver hver dag, greie arbeidstider og fri hver søndag!!!!

Eiendomsmegler assistent jobbet jeg også som en liten stund. I et firma som selger hus i hellas og spania. Deilige arbeidstider (9-16.30), fri i helgene og stengte hele sjappa når man skulle ha lunsj.

Mye kontorjobbing da, men var jo også en tur i ny og ne til hellas for å vise folk hus og forklare hvordan det fungerte, samt ta de med på middager og lunsj.. Veldig grei jobb. Lønna var ikke så værst den heller. Fikk jo delprovisjon når folk bestemte seg for et hus jeg viste dem...

Skrevet

Maler

Flyttebyråansatt

Renholder....

Skrevet

-Telefonselger

-Skadedyrs-bekjemper

-bartender

-hore:)

Skrevet

Litt rart at så mange her inne faktisk ikke velger å jobbe istedenfor å velge engangsstønad? Selv om man jobber i butikk, så gir det yrkeserfaring som ser penere ut på cv'en enn tomme hull. Dessuten så hadde man kanskje lært litt ansvar? For svært mange på bim, kanskje også dib virker svært ansvarsløse.. Eller er det bare når det kommer til å sverte andre?

Jeg får dra en "Yppert" og vifte med arbeidsflagget :

"KOM DERE UT I JOBB, TRYGDESNYLTERE"

Skrevet

Kan jo si åssen jobb en ikke ønsker å ha, men det betyr jo ikke at man ikke ville jobbet som det i en periode dersom det var det som skulle til for å få regningen betalt. Og det betyr heller ikke at man ser ned på de som tar de jobbene..!!! - forhåpentligvis!

Jeg har jobbet både på sykehjem, bensinstasjon og butikk jeg.. Nå er jeg utdannet og jobber i NAV og ser desverre daglig folk som ikke vil ta ulike jobber fordi det er lavmål! DA er det på tide med en holdningsendring fordi det er bedre med enn jobb enn ingen jobb! Og da kan jeg være enig med deg over her at da må man kanskje ta en jobb man i utgangspunktet ikke ønsker fordi man trenger arbeidserfaring og oppdaterte referanser! Altfor mange "glemmer" ofte dette og tror da i stedet for å ta f.eks en vaskehjelp så har de rett på trygdeytelser! Og da handler det stort sett kun om holdningen mot å faktisk ta en av disse jobbene som alle beskriver over her..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...