Gå til innhold

Har dere Crocs til barna deres?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ikke så lenge ett eller annet "fotmenneske" var ute i media å sa akkurat dette, så vil tro hun var det der fra(?) Ikke vet jeg, men jeg syns de er klamme og har for mye fjøring, men ingen demping. Syns de er ok til sitt bruk alikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to fysioterapeuter i familie/vennekrets, og to leger i nærmeste familie som har nevnt dette uavhengig av hverandre.

Skrevet

dattern min på 2 har crocs. eller hun har vel holeys eller noe sånt. de var litt mindre enn crocsene..og de minste crocsene var for store for henne. hun elsker å bruke dem. vil bare ha dem på. men hun tar dem alt for fort av seg da hehe.. men genialt å bruke som inne sko i barnehagen og nå ute på sommeren. spesielt som bade sko osv

Skrevet

Ok. Hadde håpet du hadde en undersøkelse å vise til, da de "vise" strides så veldig om disse skoene. :-)

 

Jenta vår har de som "strandsko", og er veldig fornøyd med dem til det bruket. Ville uansett aldri brukt dem som "heldagssko".

Skrevet

jepp. han er 2,5 år og elsker crocsene sine=)

Skrevet

For litt siden så var det et oppslag i avisa der det sto at "flip-flops" med sånn feste mellom tærne var skadelig for føttene fordi man hele tiden klemmer tærne sammen for å holde de på plass.

 

Etter denne artikkelen kom det en annen "fotekspert" og mente at crocs var mye verre for føttene fordi det var for mye demping i dem.

 

Dagen etter dette igjen kom enda en artikkel der noen av "ekspertene" i Oslo mente at alle bruker sko med måte, og at det derfor ikke er skadelig for noen med friske ben og føtter å gå med sko..... Uavhengig av om det er flip-flops, crocs eller fjellsko. Dersom man føler ubehag når man har på seg sko bør man ta de av seg, var rådet hans.

 

Alt med måte sier jeg bare=)

 

Crocs henger forøvrig fast på foten siden de har den "strikken" bak hælen, og man trenger ikke krølle sammen tærne for at den skal henge på;) Mine henger på selv om jeg ikke har på strikken, uten at jeg må anstrenge foten for at den ikke skal falle av. Men så har jo jeg brede føtter også da, så den sitter som skapt på meg.. hehe

Skrevet

Begge guttene mine på 4 og 7 år har, de kaller dem for "utetøfler" av en eller annen grunn og bruker de f.eks når de bare skal løpe over til trampolina, vi skal på stranden e.l. Om vinteren står de i barnehagen/sfo så de kan bruke de på bløte dager når det blir vått på gulvet i garderoben.

 

Synes de er helt greie til sitt bruk.. De brukes på samme måte som slippers, ikke istedenfor joggesko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...